عضو اتحاد ملت: در انتخابات‌های قبلی رقیب‌هراسی کردیم الان دیگر جواب نمی‌دهد

سرویس سیاسی- مصطفی درایتی، از فعالین مدعی اصلاحات و عضو حزب اتحاد ملت- اعضای حزب منحله مشارکت- در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت:«عامل اصلي اين است که مردم احساس کنند، راي آنها تاثيري در وضعيت کشور دارد. اگر مردم اميد به آينده داشته باشند، حضور پيدا مي‌کنند. اگر نتوانيم اين اميد را جبران کنيم، هيچ عامل ديگري نمي‌تواند جايگزين آن باشد. درست است که قبلا از عامل ترس استفاده مي‌شد که اگر فلان فرد بيايد، اين اتفاقات نادرست در کشور رخ مي‌دهد و اگر فرد ديگري بيايد، مشکلات ديگري به وجود مي‌آيد. اکنون ديگر در مرحله فعلي همين موضوع نيز اثر نخواهد داشت».
مدعیان اصلاحات در سال 96 ادعا کردند که اگر رقبای روحانی به ریاست جمهوری برسند، وضعیت کشور بحرانی شده و یکی از تبعات این بحران، این است که قیمت دلار 5 هزارتومان خواهد شد.
در آن سال روحانی در انتخابات پیروز شد اما قیمت دلار تا آستانه 32 هزارتومان افزایش یافت. کارشناسان و صاحبنظران بارها تاکید کرده‌اند که مدعیان اصلاحات هیچ طرح و برنامه‌ای برای اداره کشور ندارند و در آستانه هر انتخابات صرفاً با هراس‌افکنی و رقیب‌هراسی در پی کسب آرا هستند.
طیف مدعی اصلاحات اگر در انتخابات شکست بخورد، یا با دروغ تقلب کشور را دچار آشوب و التهاب می‌کند و یا با دروغ قلع و قمع کاندیداهای اصلاح‌طلب توسط شورای نگهبان، شکست خود به واسطه کارنامه بسیار ضعیف را کتمان می‌کند.


این طیف اگر در انتخابات پیروز هم شود، با دروغ اختیارات محدود، از کارکردن برای مردم و رسیدگی به مطالبات جامعه شانه خالی می‌کند.
حاج قاسم علیه انحرافات و خیانت‌ها موضع قاطع و علنی داشت
روزنامه دولتی ایران در شماره روز پنج‌شنبه گفت‌وگویی را با مجید انصاری، فعال اصلاح‌طلب درباره سردار شهید سلیمانی منتشر کرد. وی گفته است: «به هر حال ایشان یک کاریزمایی داشت که کمتر کسی در کشور ما و حتی منطقه از آن برخوردار بود، یعنی نمی‌توانست از این کاریزما به نفع دیدگاه‌های سیاسی‌اش استفاده کند؟ حتما می‌توانست. اما ارزش کار شهید سلیمانی این بود که می‌فهمید این استفاده سیاسی ارزش لباس سربازی‌اش را خراب می‌کند. این لباس سربازی نباید خرج مسائل سیاسی شود، این لباس برای تامین یک منافع به مراتب مهم‌تری است. بنابراین شاهد بودیم که ایشان در کشور با همه جناح‌ها، دولت‌ها، مجالس و شخصیت‌ها با هر گرایش سیاسی همکاری می‌کرد و اهل خودی و غیرخودی کردن نبودند. این در حالی بود که ایشان خصوصا در سال‌های اخیر از تئوریسین‌ها و استراتژیست‌های مهم دیپلماسی کشور بودند و مناسبات سیاسی را بسیار دقیق می‌دانستند و اطلاعات دقیقی از وضعیت منطقه حتی در حوزه اقتصادی داشتند.»
طیف اصلاحات از آنجا که پیش از شهادت سردار سلیمانی با تفرقه‌افکنی درباره توانمندی موشکی و نفوذ منطقه‌ای ایران، شخصیت این شهید والامقام را ترور می‌کرد و مضافا، با سیاست انفعال و ضعف در برابر دشمن و توجیه خباثت‌های آنها و عدم واکنش قاطع نسبت به آن، زمینه‌ساز ترور فیزیکی ایشان نیز شد، امروز هم می‌کوشد سردار سلیمانی را فاقد مرزبندی با طیف غربگرا و مدعی اصلاحات جا بزند.
این در حالی است که ایشان در برابر انحرافات و خیانت‌ها ـ که همان عملکرد افراطیون و معاندان مدعی اصلاح‌طلبی ـ است موضع قاطع داشت. سردار شهید سلیمانی مهرماه 95 نسبت به دوصدایی و کوچه دادن به دشمن هشدار داد که ویژگی طیف مدعی اصلاحات است. ایشان تأکید کرد؛ «در خط مقدم جنگ با دشمن، نباید دو صدا بلند شود و کسانی بگویند دشمن نیست، دوست است. خوارج، محصول ترویج همین نگاه بودند. اگر صاحب‌منصبانی آدرس غلط دادند و در جامعه دو صدایی دشمن درست کردند، مرتکب خیانت شده‌‌اند. کوچه دادن به دشمن، بدترین نوع خیانت است. ترویج فهم غلط از دشمن، حساسیت جامعه را از بین بردن و در درون آن تفرقه درست کردن، خیانت است.»
حاج قاسم همچنین 9 اسفند 97، نسبت به برجام‌ 2 و 3 ـ که تقلای خائنانه طیف مدعی اصلاحات است ـ هشدار داد و بر حذر داشت. ایشان تصریح کرد: «برای دشمن، این برجام، سه ضلعی است نه یک ضلعی. اوباما فکر می‌‌کرد به مرور زمان به دو ضلع دیگر می‌‌رسد، اما آدم عجولی که آمده، اصرار دارد به سرعت برسد و تصورش این بود که می‌‌رسد. اینکه اصرار می‌‌کنند بر برجام 2 در منطقه، برای این است که می‌خواهند این تحرکی را که از ایران اسلامی به جهان اسلام روح و جان داده، این خونی را که در عالم اسلامی جریان پیدا کرده، بخشکانند. اگر العیاذ بالله ما رفتیم و در برجام 2 شرکت کردیم، به همین تمام می‌شود؟ نه، برجام اصلی در داخل ایران است. تلاش آنها به اینجا منتهی نخواهد شد و برجام ۳ هم خواهند داشت، چون دشمنان معتقدند که چشمه باید خشکانده شود و این چشمه، ایران است.»
به اینها می‌توان تماس تلفنی ایشان با حسین امیرعبداللهیان، معاون سابق عربی و آفریقای وزارت خارجه را افزود که فردای روزی که تصاویری از قدم زدن ظریف با جان کری منتشر شده بود، رخ داد و حاج قاسم در آن تماس، کمک تسلیحاتی و ارتباط مستقیم آمریکایی‌ها با داعش را گوشزد کرده و گفته بود این پیام به آقای ظریف منتقل شود.
بایدن دنبال رفع تحریم‌ها نیست
روزنامه ابتکار در شماره اخیر خود نوشت:«بایدن در مورد توافق هسته‌ای با ایران هم در یک ماه گذشته نظراتی داده است. او که پیش از این گفته بود فوری به برجام باز می‌گردد، در آخرین واکنش به این جریان گفت که موانع بر سر راه توافق با ایران زیاد بوده و حل مسائل با کشورمان دشوار است».
در این مطلب آمده است: «همزمان با زمزمه‌های بایدن و تیمش در مورد سخت بودن کار با ایران، الیوت آبرامز، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، گفته بود که با توجه به این‌که بخش گسترده‌ای از تحریم‌های ایران ماهیت حقوق بشری و ضد تروریستی دارند، اطمینان دارد که دولت بایدن قادر نخواهد بود همه تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی را بردارد.»
ابتکار نوشت: «آبرامز در گفت‌وگو با تایمز آو اسرائیل گفت مسئولان دولت ترامپ با تیم جو بایدن جلسات مختلفی تشکیل داده‌اند و در تلاش هستند تیم دولت آینده را قانع کنند که آنچه که در سال ۲۰۱۵ در توافق هسته‌ای با ایران مناسب بود در شرایط کنونی کارآیی ندارد.»
روایت روزنامه اصلاح‌طلب از وضعیت معیشت کارگران در دولت روحانی
روزنامه حامی دولت اعتماد روز پنج‌شنبه در گزارش اقتصادی خود با عنوان «فاصله 293 درصدی سبد معیشت با جیب‌ کارگران» به نقل از رئيس كميته دستمزد شوراي عالي كار نوشت: «ناهماهنگي‌هاي داخلي را نبايد به گردن تحريم‌ها انداخت و با نقصان‌هايي كه در جامعه به وجود مي‌آيد آدرس كاخ سفيد را داد... از یک سو تامين ارزاق دولتي محدود شده است و از سوی دیگر هر بار كارگري براي تهيه مايحتاج به فروشگاه مراجعه مي‌كند با افزايش قيمت كالاهاي اساسي مواجه مي‌شود؛ اما اين سؤال پيش مي‌آيد كه چرا درخصوص قيمت كالاهاي اساسي راستي‌آزمايي و كنترل قيمتي انجام نمي‌شود؟ و آقايان تنها درخصوص سركوب دستمزد كارگران اقدام مي‌كنند؟... قيمت‌هاي كنوني در مقايسه با دستمزدهاي پرداختي، به افزايش فاصله طبقاتي دامن زده است. متاسفانه طي ۹ ماه يعني از بهمن ماه ۱۳۹۸ تا آذر ۱۳۹۹ شكاف دهك اول تا دهم بيش از ۴ برابر شده و مطابق محاسبات ما، نرخ تورم خوراكي‌ها هم به ۲۹۳ درصد رسيده است، قيمت مسكن ۵ برابر و نرخ خودرو تا ۴ برابر افزايش داشته است.»
این اظهارات رئیس‌ کمیته دستمزد شورای عالی در گفت‌و‌گو با اعتماد در حالی است که رئیس‌جمهور روحانی روز چهارشنبه 10 دی ماه در جلسه هیئت دولت گفته بود: «هیچ دولتی در تاریخ انقلاب نمی‌تواند ادعا کند که مانند دولت یازدهم و دوازدهم حامی اقشار کم‌درآمد بوده است»!