سرلشکر سلامی: هر عمل دشمن را قاطع پاسخ می‌دهیم

گروه سیاسی/ مقام‌های نظامی کشـــــــــــــــورمان روز گذشتـــــــه در موضع‌گیری‌های خود به تهدید و رجزخوانی‌های اخیر امریکایی واکنش نشان دادند. در عین حال برخی رسانه‌های امریکایی با انتشار خبر خروج یک ناوهواپیمابر امریکایی از خلیج فارس این اقدام را سیگنالی در راستای کاهش تنش ارزیابی کردند.
روز گذشته فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در نخستین واکنش به رجزخوانی امریکایی‌ها گفته بود «برای رویارویی با هر قدرتی هیچ نگرانی نداریم و حرف‌های نهایی‌مان را با دشمنان در میدان نبرد خواهیم زد» در جزیره ابوموسی حضور یافت و از یگان‌ها، سامانه‌ها و تجهیزات نظامی مستقر در این جزیره در قلب خلیج فارس بازدید کرد.
به گزارش فارس، سرلشکر حسین سلامی در جریان این بازدید که با همراهی دریادار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه انجام شد وضعیت و آمادگی‌های دفاعی و رزمی در این جزایر را اطمینان‌بخش، قاطع، محکم و خلل‌ناپذیر توصیف کرد و افزود: امروز برای ارزیابی و اطمینان از آمادگی‌های قدرتمندمان در دریا و در مقابله با دشمنانی که گاهی رجزخوانی‌ها و لفاظی‌هایی همراه با تهدید انجام می‌دهند، در اینجا حاضر شده‌ایم، تا ان‌شاءالله از نزدیک با آمادگی‌های مدافعان آب‌های آسمانی سرزمین خود که در سطح مطلوبی قرار دارد، آشناتر شویم. او با تأکید بر اینکه هیچ تهدید و تعرضی از سوی دشمنان را رها نخواهیم کرد، گفت: ما هم در عمل نشان داده‌ایم و هم در بیان می‌گوییم هر عملی از سوی دشمن علیه ما سر بزند، آن را با ضربه‌ای متقابل، قاطع و مستحکم پاسخ می‌دهیم.
امیر پوردستان: مردم مطمئن باشند، غافلگیر نخواهیم شد


رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش نیز روز گذشته با تأکید بر اینکه امریکایی‌ها در شرایطی نیستند که بخواهند جبهه جنگی را باز کنند، گفت: مردم مطمئن باشند فرزندان سرباز و بسیجی‌شان غافلگیر نخواهند شد و اگر دشمن بخواهد حرکتی کند، او را از کرده‌اش پشیمان می‌کنیم.
به گزارش ایسنا، امیر احمدرضا پوردستان که در برنامه‌ای تلویزیونی سخن می‌گفت تهدیدات اخیر امریکایی‌ها را یک جنگ روانی دانست و  با بیان اینکه نیروهای امریکایی‌ در منطقه  در شرایطی نیستند که بخواهند جبهه جنگی جدیدی را باز کنند، گفت: با وجود این تمامی حرکت‌ها در منطقه و خارج از منطقه رصد و تحلیل می‌شود و متناسب با این حرکت‌های ظرفیت‌های آفندی لازم اتخاذ می‌شود و اگر دشمن بخواهد حرکتی کند او را از کرده‌اش پشیمان می‌کنیم.
سرلشکر رحیم صفوی مشاور و دستیار عالی مقام معظم رهبری  نیز روز گذشته با اشاره به تحرکات اخیر امریکایی‌ها در عراق با تأکید بر اینکه نیروهای نظامی ما از اشراف عملیاتی و اشراف اطلاعاتی و آمادگی بالایی برخوردار هستند، گفت: هیچ گاه آغازگر جنگ نخواهیم بود، اما اگر کسی به ایران حمله کند با اقتدار و آمادگی کامل جواب‌مان به صورت مستحکم داده خواهد شد. سرلشکر صفوی با بیان اینکه امریکایی‌ها نگران این هستند که در سالگرد شهید سلیمانی و ابومهدی و همچنین شهادت محسن فخری‌زاده ما عملیات‌هایی را انجام بدهیم، افزود: اینها در حالت پدافندی هستند و البته نباید دشمن را حقیر بشماریم. نیروهای ما در کمال اقتدار آمادگی کامل از منافعمان را دارند. امریکایی می‌دانند نیروهایشان در منطقه بسیار آسیب‌پذیر هستند. ایران قادر است ناوهای هواپیمابر امریکایی را ظرف چند ساعت تبدیل به زیردریایی کنند. نظامی‌های امریکایی بیشتر از سیاسیون نقاط ضعف خود را می‌دانند ولی به هر حال امیدواریم تا زمانی که دولت خبیث ترامپ برود، اتفاقی نیفتد. آن‌طور که مقام معظم رهبری و فرماندهان ما می‌دانند انتقام حاج قاسم به قوت خودش باقی می‌ماند.
تحلیل نیویورک تایمز از بازگشت ناو هواپیمابر « نیمیتز»
روز گذشته اما یک روزنامه امریکایی با اشاره به عزیمت ناو هواپیمابر نیمیتز از خلیج فارس، این اقدام را تغییر در استراتژی واشنگتن در قبال ایران ارزیابی کرد. روزنامه نیویورک تایمز در گزارش خود نوشت: وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) به شکل ناگهانی تصمیم گرفت به دلیل اعتراض مشاوران ارشد نظامی،  ناو هواپیمابر «نیمیتز» را از خاورمیانه به خانه برگرداند، این موضوع نشان دهنده تغییر مسیر از استراتژی به اصطلاح بازدارندگی است که هدف آن جلوگیری از حمله به سربازان و دیپلمات های امریکایی در خلیج فارس  بود. این روزنامه ادامه داد: مقامات مطلع روز جمعه گفتند که «کریستوفر سی میلر» سرپرست وزارت دفاع، دستور انتقال مجدد این ناو را به عنوان سیگنال «تنش زدایی» به تهران صادر کرد تا از بحرانی شدن روزهای منتهی به پایان ریاست جمهوری ترامپ خودداری کند