وزیر امور خارجه و مقام های نظامی کشور نسبت به هرگونه ماجراجویی هشدار دادند پاسخ جدی به آتش بازی احتمالی

وزیر امور خارجه با هشدار جدی به دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد: هرگونه آتش‌بازی پاسخ متقابل جدی همراه خواهد داشت.
به گزارش ایرنا از اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، محمد جواد ظریف در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: اطلاعات تازه از عراق حاکی از آن است که عوامل آتش‌افروز اسرائیل در حال توطئه‌چینی برای حمله به آمریکایی‌ها هستند تا ترامپ در حال رفتن را به بهانه‌ای ساختگی به جنگ بکشانند.
ظریف خطاب به رئیس جمهوری آمریکا تصریح کرد: ترامپ، مراقب تله باش. هرگونه آتش‌بازی، پاسخ متقابل جدی همراه خواهد داشت به خصوص علیه همان دوستان صمیمی‌ات.
وزیر امور خارجه روز پنجشنبه هم در توئیتی در این خصوص نوشت:به جای مبارزه با کرونا در آمریکا، ترامپ و همپالگی‌هایش میلیاردها دلار برای ارسال بمب افکن‌های B52 و ناوگروه به منطقه ما به باد می‌دهند.


وی یادآورشد: اطلاعات به دست آمده از عراق حاکی از توطئه‌ای برای ساخته و پرداخته کردن بهانه‌ای برای جنگ است.
ظریف تصریح کرد: ایران به دنبال جنگ نیست، اما آشکارا و مستقیم از مردم، امنیت و منافع حیاتی خود دفاع خواهد کرد.
فرمانده کل سپاه: به هر عمل دشمن پاسخ قاطع و مستحکم می‌دهیم
همچنین سردار سلامی گفت: ما در عمل نشان داده ایم و در بیان هم می‌گوییم که هر عملی از سوی دشمن علیه ما سر بزند، آن را قاطع و مستحکم پاسخ می‌دهیم.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ، سردار سلامی فرمانده کل سپاه در بازدید از جزیره ابوموسی گفت: جزایر سه گانه ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک اجزای جدایی ناپذیر استقلال ملی و پیشانی دفاعی ما در مقابله با دشمنان فرامنطقه‌ای هستند.
سردار سلامی گفت: ما در عمل نشان داده ایم و در بیان هم می‌گوییم که هر عملی از سوی دشمن علیه ما سر بزند، آن را با ضربه‌ای متقابل، قاطع و مستحکم پاسخ می‌دهیم. او افزود: همان طور که در پایتخت کشور عزیزمان یعنی تهران هر یک وجب خاک به اندازه جان همه ملت ایران ارزشمند است، یک وجب خاک این جزایر هم برای همه مردم مختلف ایران به اندازه جانشان ارزشمند است.
فرمانده کل سپاه وضعیت و آمادگی‌های دفاعی و رزمی در این جزایر را اطمینان‌بخش، قاطع، محکم و خلل ناپذیر توصیف کرد و افزود: امروز برای ارزیابی و اطمینان از آمادگی‌های قدرتمندمان در دریا و در مقابله با دشمنانی که گاهی رجزخوانی‌ها و لفاظی‌هایی همراه با تهدید انجام می‌دهند، در اینجا حاضر شده‌ایم، تا انشاالله از نزدیک با آمادگی مدافعان آب‌های آسمانی سرزمین خود که در سطح مطلوبی قرار دارد، آشناتر شویم.
سردار سلامی در پاسخ به سوالی درخصوص واکنش به هر نوع دست اندازی به امنیت و منافع ملی کشورمان به ویژه در حوزه دریایی گفت: این موضوع بار‌ها ثابت شده است که ما هیچ تهدید و تعرضی از سوی دشمنان را رها نکرده و او را به حال خود وا نمی‌گذاریم.
سرلشکر سلامی با تشریح توانمندی‌ها و آمادگی‌های دفاعی و رزمی نیروی دریایی سپاه تاکید کرد: نیروی دریایی سپاه به ویژه در سال‌های اخیر به توانمندی‌ها و دستاورد‌های فوق‌العاده‌ای نائل آمده است و آنچه امروز شاهد آن هستیم، بخشی از توان و اقتدار سپاه در دریا است.
او افزود: توانمندی مقابله با زیر سطحی‌های متخاصم و دستیابی به یک توان زیرسطحی قدرتمند، که هم در حوزه کشف و هم اجرا در زیر دریا حرکت می‌کند، از جمله توانمندی‌ها است.
فرمانده کل سپاه برخورداری از مین‌های هوشمند زیردریایی انبوه و تولید شده در این نیرو، که از قابلیت‌های عملیاتی فوق العاده برخوردار است را در کنار قابلیت رهایی بمب‌های هوشمند، از فراز آسمان توسط پرنده‌های با سرنشین و یا بدون سرنشین که قادر است اهداف متخاصم در عمق دریا را منهدم کند، از جمله مظاهر اقتدار نیروی دریایی سپاه دانست.
سرلشکر سلامی نسل جدید پهپاد‌های عمود پرواز که از روی شناور‌ها قادر به عملیات در برد‌های مختلف هستند را از دیگر اجزای اصلی توانمندی‌های نیروی دریایی سپاه برشمرد و گفت: طیف متنوعی از موشک انداز‌های بیشمار همراه با نیروی انسانی مومن و رشید دریا دل که قادر هستند صحنه دریا را به میدانی برای نشان دادن شجاعت‌ها و شهامت‌های ملت تبدیل کنند، از دیگر جلوه‌های این اقتدار است.
فرمانده کل سپاه با اشاره به ظرفیت معنوی و رزمی رزمندگان و دریادلان جوان نیروی دریایی سپاه و شور، نشاط و انگیزه بالای آن‌ها برای حضور در میدان‌های سخت و پر خطر، تاکید کرد: این‌ها همان رویش‌هایی هستند که نشان می‌دهد سردار سلیمانی‌ها همچنان در سپاه زنده و در حال رویش هستند و این سرزمین هرگز از این گونه مردان تهی نخواهد شد.
امیر پوردستان: مردم مطمئن باشند، غافلگیر نخواهیم شد
رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها در شرایطی نیستند که بخواهند جبهه جنگی را باز کنند، اظهار کرد: مردم مطمئن باشند فرزندان سرباز و بسیجی‌شان غافلگیر نخواهند شد و اگر دشمن بخواهد حرکتی کند، او را از کرده‌اش پشیمان می‌کنیم.
به گزارش ایسنا، امیر احمدرضا پوردستان رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش در برنامه‌ای تلویزیونی با بیان این آرزو می کنیم خداوند توفیق ادامه راه سردار سلیمانی را به همه مشتاقان کرامت بفرماید» درباره آغاز همراهی ارتش و سپاه قدس توضیح داد: وقتی سال 2014 امریکایی ها با فضاحت منطقه را ترک کردند و مسئولیت و ماموریت فشار را به داعش سپردند، هم کمک تسلیحاتی می کردند و هم کشورهای منطقه پول می دادند و داعش در یک فرصت زمانی کوتاه توانست بخش های زیادی از سوریه و و یک سوم عراق را بگیرد.
امیر پوردستان درباره اینکه آیا تغییر راهبرد ارتش به آفندی با تحولات اخیر منطقه نسبتی دارد، اظهار کرد: ارتش متناسب با تهدیدات، قابلیت های عکس العمل دارد. یعنی ارتش هم قابلیت‌های پدافندی دارد و در حوزه‌های آفند کار می کند؛ یعنی متناسب با تغییرات ارتش ظرفیت‌های مناسب را در خود ایجاد کرده است و ماموریتی که به او ابلاغ می شود در حوزه جغرافیای داخلی و یا خارجی را انجام می‌دهد. ارتش این قابلیت را دارد که دست بلند نظام در حوزه هوایی، دریایی و زمینی باشد.
وی در پایان درباره تهدیدات اخیر آمریکایی ها خاطرنشان کرد: احساس می کنم یک جنگ روانی است. آنها نگران بودند به خاطر سالگرد حاج قاسم تحرکاتی از سوی نیروهای ما باشد. از طرفی بخشی از نیروها را از عراق و افغانستان به خاطر امنیت خارج می‌کنند. آمریکایی‌ها در شرایطی نیستند که بخواهند جبهه جنگی را باز کند، اما من این را به ملت شریف عرض می‌کنم که تمامی حرکت ها در منطقه و خارج از منطقه رصد و تحلیل می‌شود و متناسب با این حرکت‌های ظرفیت های آفندی لازم اتخاذ می شود و مردم مطمئن باشند فرزندان سرباز و بسیجی‌شان غافلگیر نخواهند شد و اگر دشمن بخواهد حرکتی کند او را از کرده اش پشیمان می کنیم.
امیر سرتیپ الهامی: دنبال جنگ نیستیم اما امنیت کشور خط قرمز ماست
جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی گفت: در حوزه امنیت هیچ معامله و مماشاتی با کسی نداریم و امنیت کشور خط قرمز ماست.
به گزارش ایسنا به نقل از ارتش، امیر سرتیپ علیرضا الهامی جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی در آیین تکریم و معارفه فرمانده منطقه پدافند هوایی جنوب غرب گفت: امروز شناسایی هر نوع پرنده با هر سطح مقطع راداری برای پدافند هوایی امکان‌ پذیر است و به این توانمندی رسیده‌ایم که هر پرنده‌ای را در داخل مرزهای جمهوری اسلامی ایران کشف، شناسایی و منهدم کنیم.
وی افزود: دنبال جنگ نیستیم اما امنیت کشور خط قرمز ما است؛ در این حوزه هیچ معامله و مماشاتی با کسی نداریم و عمق نفوذ راهبردی ایران در حال تقویت است.
امیر سرتیپ الهامی با بیان اینکه منطقه پدافند هوایی جنوب غرب، نقطه مهم و استراتژیکی در کشور است خاطر نشان کرد: آسمان این منطقه با چشمان تیز بین همه عناصر پدافند هوایی به صورت شبانه روزی رصد می شود.