شهادت فرماندهان مقاومت اخراج آمریکا از منطقه را به شعار مردم تبدیل کرد

سید «حسن نصرالله»، به مناسبت شهادت حاج «قاسم سلیمانی»، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران، «ابومهدی المهندس»، جانشین رئیس‌سازمان حشد‌الشعبی عراق، و همرزمان آنها سخنرانی کرد. او ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (علیها السلام) را تسلیت گفت و همچنین، با تسلیت درگذشت آیت‌الله «محمد تقی مصباح یزدی»، اظهار داشت که جهان اسلام یک متفکر بزرگ را از دست داده است. دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین، شهادت سردار سلیمانی و المهندس را به خانواده‌های آنها و محور مقاومت تسلیت گفت.
دبیرکل حزب‌الله به سخنان سردار «امیرعلی حاجی‌زاده»، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اشاره کرد و گفت که سخنان اخیر او تحریف شده است.نصرالله افزود: حاجی زاده گفته بود، غزه و لبنان خط مقدم مواجهه با اشغالگران اسرائیلی است‌، نه خط مقدم دفاع از ایران. او گفت که غزه و لبنان برای حزب‌الله خط مقدم است و این دو منطقه از سال ‌ها
پیش، خط مقدم مقابله با صهیونیست‌‌ها بوده است.
سید حسن نصرالله با بیان اینکه حزب‌الله از مستقل‌ترین جنبش‌های مقاومت در تاریخ بشریت است، اظهار داشت: «ما در لبنان کسی که با پول و سلاح از ما حمایت کرده و شهید داده است، را با کسی که علیه لبنان توطئه کرده و از اسرائیل دشمن طی سال‌های گذشته حمایت کرده است، برابر نمی‌دانیم.» او گفت که عراقی‌ها و سوری‌ها نمی‌توانند بین کسانی که تروریست‌های انتحاری را به کشورشان فرستاده‌اند و کسانی که به آنها را از دست تروریست‌ها نجات داده‌اند، فرق قائل نشوند.


ایران نیاز به متحدینش ندارد
نصرالله گفت: ایران کشوری قوی و توانمند است و می‌تواند هرجا که بخواهد و بدون کمک گرفتن از متحدان، به متجاوزان پاسخ دهد. همان طور که بعد از شهادت سردار سلیمانی، پایگاه «عین الاسد»، که میزبان نظامیان آمریکایی بود، را هدف حملات موشکی قرار‌داد. او گفت: هرگاه ایران تصمیم به پاسخ نظامی و امنیتی به ترورها علیه نیروها و دانشمندان خود بگیرد، هرگز از دوستان و متحدان خود در منطقه کمک نخواهد گرفت، و خودش وارد عمل می‌شود.»
جایگاه سردار سلیمانی
رهبر حزب‌الله لبنان گفت، اگر ایران حاج قاسم سلیمانی را قهرمان ملی می‌داند، ما در لبنان و حزب‌الله او را قهرمان فداکاری، وفا و دفاع از مظلومان در جهان و عالم اسلام می‌دانیم؛ چرا که او نه‌تنها برای شیعیان، بلکه برای همه مسلمانان و غیرمسلمانان، مثل مسیحیان و ایزدی‌ها، تلاش و فداکاری کرده است. نصرالله گفت که اقدامات و دستاوردهای سردار شهید، زیاد بوده و آنچه تاکنون گفته و آشکار شده، کم است. (دراین میان،) مسائلی هم وجود دارد که نمی‌توان درباره آنها سخن گفت. او گفت، اگر شهادت فرماندهان محور مقاومت نبود، شعار اخراج نیروهای آمریکا از منطقه، به شعاری که ملت‌های منطقه برای تحقق آن تلاش می‌کنند، تبدیل نمی‌شد. او همچنین گفت که به دلیل سالگرد شهادت فرماندهان شهید مقاومت، نگرانی شدیدی (میان سران) منطقه، خلیج‌فارس و اسرائیل وجود دارد و منطقه شاهد تنش شدیدی است. به گزارش فارس، سید مقاومت درباره اقدامات آمریکا علیه مقاومت اسلامی در لبنان نیز گفت: «آمریکا الان از کشورهایی که به ندرت اسمشان را شنیده‌اید، می‌خواهد که نام حزب‌الله را در لیست تروریسم خود قرار بدهند. این بخشی از نبرد جاری علیه مقاومت است.»
دبیرکل حزب‌الله ادامه داد: «امروز فقط ما در محاصره نیستیم، دشمنان ما هم تحت محاصره قرار دارند. دشمن وارد نبردی از پیش باخته شده است. محاصره، توکل ما به منبع قدرت حقیقی را بیشتر خواهد کرد.» دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین گفت که طی روزهای آینده، سخنرانی مفصلی پیرامون اوضاع لبنان انجام خواهد داد.
گفتنی است، این سخنان نصرالله در زمانی مطرح می‌شود که رژیم صهیونیستی از وحشت انتقام محتمل حزب‌الله، همچنان در آماده‌باش است.
سایر اخبار این روزنامه
آغاز غنی‌سازی 20 درصد پایان انفعال در برابر بدعهدی غرب در مکتب سلیمانی دشمن التماس می‌کند (یادداشت روز) اخبار ویژه شهادت فرماندهان مقاومت اخراج آمریکا از منطقه را به شعار مردم تبدیل کرد حقوق ماهانه زیر ۴۵ میلیون تومان از نظر دولت «نجومی» نیست! حاج قاسم با بسیج مردم، مشکلات را حل می‌کرد آیت‌الله مصباح، حکیم مجاهد پس از تشییع باشکوه در جوار بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) آرام گرفت ترامپ و پمپئو توسط ایران شکار خواهند شد وجه مشترک آیت‌الله مصباح و شهید سلیمانی دفاع جانانه از ولایت فقیه است جلیلی: در موضوعات مهم جهانی، گفتمان انقلاب اسلامی باید مدعی باشد نه متهم مشاور امنیت ملی بایدن، مذاکره موشکی را شرط بازگشت به برجام عنوان کرد آغاز تزریق واکسن ایرانی کرونای ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به دومین گروه از داوطلبان باید درباره منطقه هم به آمریکا امتیاز می‌دادیم تا از برجام خارج نشود! آغاز غنی‌سازی 20 درصد پایان انفعال در برابر بدعهدی غرب آغاز غنی‌سازی 20 درصد پایان انفعال در برابر بدعهدی غرب