آیت‌الله مصباح، حکیم مجاهد پس از تشییع باشکوه در جوار بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) آرام گرفت


آیین تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر عمار انقلاب، یار و یاور رهبر معظم انقلاب و الگوی تام حوزه انقلابی آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی با حضور آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، علما، اساتید، روحانیون و طلاب حوزه علمیه و عموم مردم شریف و عالم پرور قم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا در آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع) برگزار شد.
به گزارش رسا، آیت‌الله نوری همدانی از مراجع تقلید بر پیکر مطهر آیت‌الله مصباح یزدی نماز اقامه کرد.
شماری از اعضای فقهای شورای نگهبان، اعضای شورای عالی حوزه‌های علمیه، مدیران ارشد حوزه، اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اعضای مجلس خبرگان رهبری، اساتید و بزرگان حوزه، مدیران و مسئولان در این مراسم حاضر بودند.
آیات حسینی بوشهری، سید احمد خاتمی، عباس‌کعبی، مدرسی یزدی، اعرافی، محمود رجبی، محمدی عراقی، محمود عبداللهی، ابوالقاسم وافی، طباطبایی نژاد، صدیقی، سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حجج اسلام والمسلمین عباسی رئیس‌جامعه المصطفی، رفعتی نائینی استاد درس خارج حوزه، شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، اختری، حسینی‌نژاد، نواب، ملکا از اعضای دفتر رهبر معظم انقلاب، مصباحی مقدم، مقیمی حاجی معاون پژوهش حوزه، فتاح رئیس‌بنیاد مستضعفان، ذوالنور رئیس‌کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، امیرآبادی نماینده مردم قم، از جمله شخصیت‌های حاضر بودند.


نمایندگانی از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب، بیوت مراجع تقلید، شورای عالی حوزه‌های علمیه، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، مجلس خبرگان رهبری، شورای نگهبان، قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم حضور یافتند.
پیکر مطهر علامه مصباح یزدی پس از اقامه نماز و قرائت فاتحه از سوی حاضران در این مراسم با شکوه در جوار مزار شریف حضرت آیت‌الله بهجت(ره) به خاک سپرده شد.
لازم به ذکر است، پیکر مطهر شهید مطهری زمان، فقیه بصیر و عالم وارسته آیت‌الله مصباح یزدی روی دستان علما، اساتید و طلاب حوزه علمیه و مردم ولایتمدار قم از مصلی قدس قم به سوی آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) تشییع شد.
بر اساس این گزارش، صبح روز گذشته، مراسم وداع با پیکر مطهر عمار انقلاب آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی در هوای سرد زمستانی با حضور گرم علما، اساتید، طلاب و عموم مردم شریف و قدردان نسبت به عالمان بزرگ دین با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مصلی قدس قم برگزار شد.
به گزارش رسا، در این مراسم که با حضور خیل گسترده عاشقان، ارادتمندان و تربیت‌یافتگان و شاگردان مکتب آیت‌الله مصباح یزدی و البته با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی همراه است، حجت‌الاسلام والمسلمین علی مصباح یزدی در سخنانی از ابراز همدردی و پیام‌های تسلیت و عنایت رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید، بزرگان، علما و اقشار مختلف قدردانی کرد و رحلت آیت‌الله مصباح را نه تنها داغ و مصیبتی برای خاندان ایشان بلکه مصیبتی برای حوزه‌های علمیه دانست.
ارادت ویژه آیت‌الله مصباح یزدی
 نسبت به حضرت معصومه(س)
حجت‌الاسلام والمسلمین قاسم روانبخش یکی از برجسته‌ترین شاگردان مرحوم حضرت آیت‌الله مصباح یزدی(ره) و عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در حاشیه مراسم تشییع پیکر آن علامه بصیر، در گفت‌وگو با رسا، درباره ارادت ویژه آیت‌الله مصباح یزدی(ره) نسبت به حضرت معصومه(س) گفت: ایشان علاقه و معرفت فوق‌العاده‌ای نسبت به حضرت معصومه(س) داشتند و علامه مصباح(ره) همیشه به ما توصیه می‌کردند که اگر مشکل دارید به محضر این حضرت بروید، اگر مشکل سیاسی یا اجتماعی دارید، به صورت دسته جمعی به محضر حضرت رفته و به ایشان متوسل بشوید.
توصیه آیت‌الله مصباح
 و عنایت حضرت معصومه(س)...
وی در ادامه افزود: گاهی بیماران به حضرت آیت‌الله مصباح یزدی(ره) مراجعه می‌کردند و ایشان تمامی آنها را به حرم حضرت معصومه(س) می‌فرستاد و می‌فرمود؛ بنده نیز برای شما دعا می‌کنم. یکی از این بیمارانی که به ایشان مراجعه کرده بودند، آقایی بود که بعد از زایمان همسرشان، بچه ناقص به دنیا می‌آمدند و بعد از چندماه هم می‌مردند. خانم ایشان مریض می‌شوند و بعد از تقریبا 15 سال توانایی همان زایمان را هم از دست دادند و بعد از این مدت دوباره باردار می‌شوند و باز هم فرزندشان ناقص بود و به مراکز غربال‌گری تهران مراجعه می‌کنند، آنها هم می‌گویند که این بچه حتما باید سقط شود. این بنده خدا خدمت علامه مصباح(ره) می‌رسد و به ایشان جریان زندگی خود را می‌گوید و علامه مصباح(ره) توصیه می‌کنند که بچه را سقط نکنید، گوسفندی را نذر حضرت اباالفضل(ع) کنید و به حرم حضرت معصومه(س) بروید و به ایشان متوسل شوید، بنده هم دعا می‌کنم.
حجت‌الاسلام والمسلمین روانبخش با بغض ابراز داشت: ایشان با این کار می‌خواستند که دعا کردن خودشان را مطرح نکنند و دعای خودشان را پشت توسل به حضرت معصومه(س) پنهان می‌کردند، به هرحال ایشان برای آنها دعا کرد. همسر آن آقا اصرار می‌کرد که باید این بچه سقط شود ولی به خاطر دعای حاج آقای مصباح(ره) صبر کردند، بعد از چند روز برگشتند به مرکز غربال‌گری در تهران، آنها هم آزمایش مجدد را قبول نکردند، این خانواده رفتند به یک مرکز دیگر و با اصرار فراوان توانستند آزمایش دوباره بدهند و بعد از چند روز جواب آمد که بچه سالم است و هیچ نیازی به سقط نیست. این بنده خدا آزمایش را گرفت و به مرکز غربال‌گری اول نشان داد و آنها تعجب کرده بودند و می‌گفتند که چنین چیزی نباید امکان‌پذیر باشد.
وی بیان داشت: وقتی که این بچه به دنیا آمد، خود حضرت آیت‌الله مصباح یزدی(ره) به دیدن آن خانواده رفتند و اسمشان را خودشان هم انتخاب کردند. آن دختر بچه الان دوم دبستان و فوق‌العاده باهوش و با ذکاوت است. این بچه همان بچه‌ای بود که باید سقط می‌شد؛ اما به برکت نگاه حضرت معصومه(س) و دعای حضرت مصباح(ره) ایشان سالم به دنیا آمدند. ایشان در مورد حضرت معصومه(س) می‌فرمودند که اگر مردم معرفت واقعی نسبت به حضرت معصومه(س) پیدا می‌کردند، از بس که خاک دور قبر ایشان را برمی‌داشتند و توتیای چشم خود می‌کردند که دور قبر حضرت به خندق تبدیل می‌شد. حضرت آقای بهجت(ره) خاک پاشنۀ درب و حتی خاک کفش زائران حرم حضرت معصومه(س) را برمی‌داشتند و به سر، صورت و بدن خود می‌کشیدند و می‌فرمودند که اینها نور هستند و مانند عبد خاضعی یک گوشه حرم می‌نشستند و به پهنای صورتشان‌اشک می‌ریختند.
حجت‌الاسلام والمسلمین روانبخش با‌ اشاره به لقب عمار انقلاب برای حضرت آیت‌الله مصباح یزدی(ره) گفت: ایشان به مانند حضرت عمار که نسبت به ولایت و امامت امیرالمؤمنین(ع) اعتقاد قلبی داشتند و در جامعه نسبت به شبهات روشنگری می‌کردند، با اعتقادی راسخ برای ولایت حضرت امام(ره) و حضرت آقا سنگ تمام گذاشتند، نه به خاطر مسائل سیاسی بلکه کاملا اعتقاد داشتند، همچنین ایشان به تمام شبهاتی که پیرامون مسئله ولایت فقیه وارد می‌شد، پاسخی منطقی و کامل می‌دادند و به صورت یک کتاب چاپ شد و یکی از بزرگان حوزه در مورد این کتاب گفتند که این کتاب به مانند عصای حضرت موسی(ع) است و تمام سحرها را باطل می‌کند. حضرت علامه(ره) حضرت آقا را نایب عام امام زمان(عج) می‌دانست و هر میزان ارادتی که به امام زمان(عج) داشتند نسبت به حضرت آقا هم داشتند.
احترام به رهبر معظم انقلاب،
احترام به امام زمان(عج) است
وی با بیان خاطره‌ای از دیدار حضرت آقا با مردم یزد اظهار داشت: آن زمانی که حضرت آقا به یزد رفتند، خیلی از علما، شهردار یزد و... نزد علامه مصباح(ره) آمدند و گفتند که شما هم بیایید؛ اما ایشان نرفتند. علت این نرفتن هم به خاطر آن بود که ایشان می‌دانست اگر به یزد برود، حتما حضرت آقا از ایشان اسم می‌برند و حضرت علامه(ره) نیز از مطرح شدن احساس خوشایندی نداشت، برای همین به جای حضور در یزد، پیامی دادند و فرمودند که احترام به رهبر معظم انقلاب، احترام به امام زمان(عج) است. مردم یزد هم آن استقبال بی‌سابقه را در تاریخ ثبت کردند.
آیت‌الله مصباح دژ مستحکم
 دفاع از اندیشه‌های دینی و انقلابی بود
به گزارش فارس به نقل از سپاه نیوز، سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناسبت ارتحال آیت‌الله محمد تقی مصباح یزدی پیام تسلیتی صادر کرد.در این پیام آمده است: ضایعه جبران ناپذیر رحلت فقیه برجسته، حکیم، متفکر و فیلسوف گرانقدر حضرت آیت‌الله محمد تقی مصباح یزدی (رضوان الله علیه) را به محضر امام‌زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و ملت شریف ایران، حوزه‌های علمیه و بیت محترم و فرزندان گرامی ایشان، تسلیت و تعزیت عرض می‌نمایم.
آن عالم مجاهد و عارف پرهیزکار سنگربان و دژ مستحکم دفاع از مبانی و اندیشه‌های دینی و انقلابی بود و در طول سالیان متمادی در ارائه خدمات علمی و فرهنگی، بر مبنای خدامحوری و ولایتمداری ثابت قدم ماند. موسسه امام‌خمینی(ره) و کتب ارزشمند، یادگار ماندگار و صدقات جاریه علمی آن دانشمند بزرگ است.
در ادامه این پیام خاطرنشان شده است: ایشان همواره سردار دل‌ها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرماندهان محور مقاومت و برادران نیروی قدس را مورد لطف و عنایت خویش قرار می‌دادند و دعوت آنان را برای حضور و افاضه علمی و اخلاقی در محافل مجاهدان و رزمندگان جبهه مقاومت با چهره نورانی و با گشاده‌رویی می‌پذیرفتند. امید است این ضایعه بزرگ حوزوی، علمی و فرهنگی با الطاف بی‌بدیل الهی با جایگزینی علمای پرورش یافته در مکتب اسلام ناب محمدی (ص) جبران گردد.
سایر اخبار این روزنامه
آغاز غنی‌سازی 20 درصد پایان انفعال در برابر بدعهدی غرب در مکتب سلیمانی دشمن التماس می‌کند (یادداشت روز) اخبار ویژه شهادت فرماندهان مقاومت اخراج آمریکا از منطقه را به شعار مردم تبدیل کرد حقوق ماهانه زیر ۴۵ میلیون تومان از نظر دولت «نجومی» نیست! حاج قاسم با بسیج مردم، مشکلات را حل می‌کرد آیت‌الله مصباح، حکیم مجاهد پس از تشییع باشکوه در جوار بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) آرام گرفت ترامپ و پمپئو توسط ایران شکار خواهند شد وجه مشترک آیت‌الله مصباح و شهید سلیمانی دفاع جانانه از ولایت فقیه است جلیلی: در موضوعات مهم جهانی، گفتمان انقلاب اسلامی باید مدعی باشد نه متهم مشاور امنیت ملی بایدن، مذاکره موشکی را شرط بازگشت به برجام عنوان کرد آغاز تزریق واکسن ایرانی کرونای ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به دومین گروه از داوطلبان باید درباره منطقه هم به آمریکا امتیاز می‌دادیم تا از برجام خارج نشود! آغاز غنی‌سازی 20 درصد پایان انفعال در برابر بدعهدی غرب آغاز غنی‌سازی 20 درصد پایان انفعال در برابر بدعهدی غرب