رئیس قوه قضائیه: دادستان کل برخورد با مسئولان متخلف در حوزه آلودگی هوا را پیگیری کند

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر این‌که هوای پاک از حقوق عامه است که نباید اجازه داد مردم به خاطر ترک فعل برخی مسئولان آسیب ببینند، از دادستان کل خواست برخورد با مسئولان متخلف را پیگیری کند.
به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه صبح امروز شورای عالی قوه قضائیه با گرامیداشت سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و اربعین شهادت دکتر محسن فخری زاده و تسلیت درگذشت عالم مجاهد و حکیم متاله آیت الله مصباح یزدی اظهار داشت: آیت الله مصباح یزدی در عمر بابرکت خود تلاش‌ها و اقداماتی داشتند که شاید برترین و جامع‌ترین سخن در این باب، اوصافی بود که مقام معظم رهبری در پیام تسلیت درگذشت این عالم ربانی به آن‌ها اشاره داشتند.
رئیسی در واکنش به گزارش رئیس سازمان بازرسی و گزارش دادستان کل کشور در این زمینه تصریح کرد: هوای پاک و محیط زیست از حقوق عامه است و آلودگی هوا از معضلاتی است که کشورمان هر چند وقت یک بار در یک استان یا به صورت سراسری درگیر آن می‌شود. رئیس قوه قضائیه افزود: قانون هوای پاک وظایفی را برای مسئولان و دستگاه‌های مختلف مشخص کرده و معلوم می‌شود وقتی با این معضل مواجه می‌شویم مسئولی کم کاری و ترک فعل کرده است که نباید نسبت به این موضوع ملاحظه کرد، چون مردم ضرر می‌کنند.
رئیسی با تاکید بر اینکه نباید در برابر نقض حقوق عامه سکوت کرد و اجازه داد مردم به خاطر ترک فعل برخی مسئولان و عدم اجرای قانون آسیب ببینند، به دادستان کل کشور تاکید کرد موضوع را از طریق معاونت حقوق عامه پیگیری کند.