هجوم مردم وحشت‌زده انگلیس به فروشگاه‌ها یک ساعت پس از اعلام قرنطینه سراسری

سرویس خارجی-ویروس انگلیسی در انگلیس همچنان می‌تازد و آمار مبتلایان و فوتی‌ها را به سرعت در این کشور پرمدعی افزایش می‌دهد. بر اساس داده‌های وبگاه «ورلد امتر» تعداد مبتلایان به کرونا در این کشور تا عصر دیروز به 2 میلیون و 774 هزار نفر رسید و شمار فوتی‌ها نیز از 76 هزار نفر عبور کرد. در روزهای اخیر این کشور شاهد ابتلای روزانه بالای 60 هزار نفر هم بوده است. بنابر گزارش شبکه «بی بی‌سی»، تعداد افرادی که ابتلای آنها به کرونا طی روز سه شنبه مورد تأیید قرار گرفته است، بیش از ۶۰ هزار نفر بوده است و مرگ ۸۳۰ نفر دیگر نیز در این بازه زمانی تأیید شده است که این فوتی‌ها تقریباً دو برابر آمار روز دوشنبه بوده است! گفته می‌شود نوع جهش یافته کرونا در این کشور که به ویروس انگلیسی معروف شده، در به وجود آمدن این وضع موثر بوده و پنهانکاری دولت این کشور درباره این ویروس نیز اوضاع را پیچیده‌تر و بدتر کرده است. با شروع قرنطینه سراسری در انگلیس اما مردم این کشور بار دیگر وحشت زده
با هجوم به فروشگاه‌های مواد غذایی، قفسه‌های مواد غذایی و بهداشتی را خالی کردند. بر اساس گزارش روزنامه «سان» مردم انگلیس با ورود این کشور اروپایی به دور سوم قرنطینه مرتبط با کرونا، به سمت فروشگاه‌های مواد غذایی هجوم می‌برند و قفسه‌های مواد غذایی، سبزیجات و لوازم بهداشتی همچون دستمال توالت را خالی می‌کنند. این روزنامه همچنین نوشته که «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس سه‌شنبه اجرای قرنطینه سراسری مرتبط را اعلام کرد و از مردم خواست تا «تنها در شرایط ضروری همچون خرید اقلام ضروری، مراجعه به درمانگاه و....» از خانه خارج شوند. طبق این گزارش، یک ساعت از اظهارات جانسون نگذشته بود که، مردم انگلیس قفسه‌های سوپرمارکت‌ها را خالی کردند و اقلامی چون برنج، دستمال توالت، در سوپرمارکت‌های «ایلفورد» واقع در شرق لندن به اتمام رسید! از طرف دیگر، صف‌های طولانی از خریداران انگلیسی‌ها در مقابل فروشگاه «کاستکو» منچستر، بیرمنگام، «لیدز»، «اسکس» و «واتفورد» تشکیل شده بود که منتظر بودند برای خرید اقلام ضروری برای مواجهه با دوران قرنطینه جدید، وارد فروشگاه شوند.علیرغم آنکه مسئولان فروشگاهها از مردم درخواست کرده‌اند که اقلام را ذخیره و انبار نکنند اما تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که مردم ظاهراً هیچ‌گونه توجهی به توصیه‌ها نمی‌کنند و در حال جمع‌آوری غذاهای یخ‌زده و دیگر محصولات غذایی هستند.
جریمه 10 هزار یورویی
تصمیم جانسون برای تعطیلی سراسری پس از افزایش چشمگیر آمار مبتلایان به کرونا و به درخواست کادر بهداشت و درمان این کشور اتخاذ شد و هنوز تصمیمی برای پایان قرنطینه اتخاذ نشده است و تنها اسکاتلند اعلام کرده که تعطیلی سراسری حداقل تا آخر ماه جاری میلادی (ژانویه) ادامه دارد. «دیلی میل» نیز در گزارشی نوشته کسانی که مقررات قرنطینه را در انگلیس نقض کنند با جریمه‌ای معادل 10 هزار یورو مواجه خواهند شد. طبق محدودیت‌های جدید، افراد تنها برای موارد ضروری همچون خرید دارو و مواد غذایی اجازه خروج از خانه دارند و افرادی که امکان دورکاری ندارند، می‌توانند از خانه خارج شوند.


رئیس‌جمهور ارمنستان
آلوده به ویروس انگلیسی برگشت!
رئیس‌جمهوری ارمنستان نیز که برای گذراندن تعطیلات سال نو (میلادی) در کنار خانواده‌اش و عمل جراحی پا به لندن سفر کرده بود، به ویروس کرونای انگلیسی آلوده شده و اکنون در قرنطینه خانگی بسر می‌برد. خبرگزاری «اینترفکس» در این زمینه به نقل از دفتر دفتر ریاست جمهوری ارمنستان نوشته: «آرمن سارکیسیان که برای گذراندن تعطیلات سال نو (میلادی) در کنار خانواده و نوه‌های خود به پایتخت انگلیس سفر کرده بود، در تاریخ سوم ژانویه (14 دی ماه) با موفقیت در لندن تحت عمل جراحی روی پایش قرار گرفت. با این حال، علائم نوع انگلیسی ویروس کرونا در وی بروز کرد و آزمایشی که وی پشت سر گذاشت، نتیجه مثبت آلودگی وی را نشان داده است. سارکیسیان هم اکنون در قرنطینه خانگی قرار داشته و به طور موقت از راه دور به وظایف خود ادامه خواهد داد». گفته می‌شود، ویروس انگلیسی 70درصد مسری‌تر از کرونای عادی است!
نشست اضطراری دولت آلمان
از آلمان نیز رسانه‌ها از برگزاری نشست ویژه کابینه به ریاست صدر اعظم این کشور برای بررسی مشکل کمبود واکسن کرونا خبر دادند. خبرگزاری «اسپوتنیک» به نقل از روزنامه «بیلد» نوشته «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان نشست اضطراری کابینه را برای بررسی مشکل کمبود واکسن کرونا برگزار می‌کند. کمبود واکسن کرونا به تمهیدات دولت مرکل برای مهار کرونا لطمه زده است. گفته می‌شود مرکل گروهی را برای عرضه واکسن کرونا معرفی خواهد کرد. آلمان از 27 دسامبر (7 دی)به عنوان بخشی از راهبرد اروپا واکسیناسیون سراسری علیه کرونا را آغاز کرد. آلمان 1.3 میلیون دوز واکسن شرکت فایزر و بایوتک را دریافت کرده است. وزیر بهداشت آلمان در روزهای گذشته با اشاره به شمار مبتلایان به کرونا در این کشور گفت که آلمان مجبور است محدودیت‌ها را طولانی کند.  آلمان قبل از کریسمس محدودیت‌های شدیدتری از جمله بستن رستوران‌ها و اکثر مغازه‌ها را اعمال کرد. با این وجود، قربانیان کرونا در این کشور نیز همچنان در حال افزایش هستند و در برخی از روزها تعداد کشته‌ها به بیش از 1000 نفر رسیده است.
سایر اخبار این روزنامه
شاگردان حاج قاسم استخوان‌های آمریکا را خرد و از منطقه اخراج می‌کنند آقای روحانی! توبه گرگ مرگ است(یادداشت روز) اخبار ویژه هجوم مردم وحشت‌زده انگلیس به فروشگاه‌ها یک ساعت پس از اعلام قرنطینه سراسری 100 هزار میلیارد تومان برآورد فرار مالیاتی در کشور هواداران بایدن و ترامپ مقابل کنگره آمریکا با مشت و لگد به جان هم افتادند افزایش بُرد پهپادهای انتحاری ارتش تا 4000 کیلومتر پیروزی نهایی محور مقاومت بزرگترین هدیه به روح شهید سلیمانی خواهد بود با تحریم و جنگ اقتصادی نمی‌توانند ملت ایران را از پای درآورند آیت‌الله مصباح؛ حکیم مجاهدی که از تیر ملامت هراس نداشت ماجراجویی‌های تروریستی آمریکا اتفاق تلخ هواپیمای اوکراینی را رقم زد موشک‌باران عین‌الاسد نقطه پایان ادبیات تهدید آمریکا درخواست روزنامه مدعی اصلاحات از بایدن برای کمک به جریان سازش در انتخابات 1400 شاگردان حاج قاسم استخوان‌های آمریکا را خرد و از منطقه اخراج می‌کنند شاگردان حاج قاسم استخوان‌های آمریکا را خرد و از منطقه اخراج می‌کنند