پیروزی نهایی محور مقاومت بزرگترین هدیه به روح شهید سلیمانی خواهد بود


 
 شفیق دیوب
 سفیر سوریه در تهران
  جمهوری عربی سوریه به رهبری آقای «بشاراسد» شیوه مقاومت و دفاع از حقوق، کرامت و حاکمیت خود را در پیش گرفته و با هرگونه مداخله بیگانه در امور داخلی خود و سایر کشورها مخالف است. سوریه همچنین با هم‌پیمانان و دوستان خود و در رأس آنها، محور مقاومت همکاری می‌کند تا بر جنگ تروریستی ده ساله فائق آید؛ جنگی که هزاران نفر از تروریست از 100 کشور جهان برای آن بسیج شدند و دشمنان ما از هیچگونه کمک مالی، آموزشی، تسلیحاتی و حمایت سیاسی و پشتیبانی رسانه‌ای بی‌نظیر و حملات بی‌سابقه برای مخدوش کردن اعتبار و چهره حکومت ملی سوریه و تمام رهبران و نهادهای آن دریغ نکردند.


سوریه با مقاومت و پایداری رهبرانش و فداکاری ارتش و مردم و با بهره‌گیری از حمایت هم‌پیمانان و دوستانش و در رأس آنها جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت توانست سخت‌ترین مرحله را پشت‌سر بگذارد، حاکمیت مجدد خود را بر بیشتر مناطق سوریه برقرار کند و همچنان با همکاری هم‌پیمانان خود تا تحقق پیروزی نهایی و آزادسازی تمام سرزمین‌های ‌اشغال شده به مبارزه و راه خود ادامه خواهد داد. توطئه‌ای که به راه افتاد این بود که سوریه به عنوان حلقه وصل و نوک پیکان محور مقاومت و در مقابله با رژیم صهیونیستی و طرح‌های سلطه‌جویانه واشنگتن بر منطقه و به منظور تغییر موازنه قدرت در آن نابود شود.
سوریه همواره و از زمان ریاست رهبر و مؤسس خود، حافظ اسد بر محکومیت تروریسم در تمام ‌اشکال آن به ویژه اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی و حامیان آن تاکید کرده و بارها تشکیل یک کنفرانس بین‌المللی برای تفکیک میان مفهوم تروریسم و مبارزه ملت‌ها برای دفاع از کرامت و حاکمیت خود را خواستار شده است. آقای بشاراسد همواره پیگیر این راهکار بوده و شیوه مقاومت را برای دفاع از وطن و مقابله با ‌اشکال مختلف تروریسم برگزیده است؛ تروریسمی که واشنگتن از آن برای پیاده کردن اهداف خود و هم‌پیمانانش در منطقه و جهان بهره می‌گیرد. سوریه در گذشته و در آینده نقطه اتکاء مقاومت بوده و خواهد بود، از این روست که هدف دشمنان قرار گرفته چون آنچه مدنظر دشمنان است ضربه زدن به محور مقاومت و تخریب روابط ایران و سوریه است تا راه برای اجرای معامله قرن و حل و فصل مسئله فلسطین باز شود.
سوریه با حمایت هم‌پیمانان خود، پایداری کرد و مقاومت به خرج داد و پیروز شد و همان‌ها که می‌خواستند سوریه سقوط کنند، خودشان سقوط کردند. هدف آنان از جنگی که به راه انداخته بودند این بود که راه و روش را که آقای بشاراسد برگزیده بود از بین ببرند اما این شیوه پیروز شد و هرگز از بین نرفت و نخواهد رفت، زیرا تحقق منافع و اراده مردم سوریه را در پی دارد و چارچوب آن را ائتلاف راهبردی مستحکم با محور مقاومت و مبانی اساسی قوانین بین‌الملل و در رأس آن حق ملت‌ها در تعیین سرنوشت و دفاع از کرامت و حاکمیت خود تشکیل می‌دهد.
 نقش شهید قاسم سلیمانی
در این میان حمایت جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت از سوریه و نقش شهید قاسم سلیمانی در کسب بسیاری از پیروزی‌ها و دستاوردها و شکست توطئه بزرگ برای نابودی سوریه و تجزیه آن و آواره کردن مردم این کشور بسیار ویژه و خاص بود. هدف این توطئه، خوش‌خدمتی به رژیم صهیونیستی و اجرای طرح‌های سلطه‌طلبانه آمریکا در منطقه و تحمیل یأس و فروپاشی بر سوریه و محور مقاومت بود. اکنون نشانه‌های پیروزی نهایی آشکار شده و پیروزی نهایی محور مقاومت بزرگ‌ترین هدیه به روح شهید سلیمانی خواهد بود. او نماینده ارزش‌های مردم ایران بود؛ ارزش‌هایی که مبتنی بر عزت و کرامت و اقتدار و پایبندی به اصول عادلانه و حمایت از حق مظلومین و مقابله با استکبار و سلطه‌گری بود. این شهید همچنین نقش برجسته‌ای در تبدیل مقاومت به مرامنامه و سبک زندگی بسیاری از مردم منطقه و جهان ایفا کرد. شهید سلیمانی زندگی خود را وقف خدمت به کشور و میهن خود و دفاع از محور مقاومت و احقاق حق ملت‌ها و مبارزه با تروریسم و حامیان آن کرد. یاد و نام شهید سلیمانی در دل و جان مردم سوریه جاودانه خواهد ماند. مردم سوریه هیچ‌گاه همراهی شهید سلیمانی با ارتش عربی سوریه در دفاع از سوریه بر ضد تروریسم و حامیانش را فراموش نخواهند کرد. نقش و آثار حضور و فعالیت‌های آن شهید در بسیاری از پیروزی‌های به دست آمده در مبارزه با سازمان‌های تروریستی و توطئه‌های انجام شده بر ضد سوریه و حتی فلسطین و عراق و غیر آن کاملاً مشهود است.
جمهوری عربی سوریه اطمینان دارد که خون سپهبد سلیمانی تصمیم محور مقاومت در مقابله با سیاست‌های آمریکا در منطقه و در رویارویی با همه نیروهای ستمگر و تجاوزکار در جهان را تقویت خواهد کرد و منجر به تحکیم روابط سوریه و ایران خواهد شد. بدون تردید راه و روش شهید سلیمانی هرچه بیشتر در ذهن و جان جوانان مقاومت تقویت خواهد شد و بر اساس آن قدرت و آسیب‌ناپذیری مقاومت در سراسر جهان رو به فزونی خواهد گذاشت. او سمبل تمام انسان‌های شرافتمند و آزادگان جهان شده و همچون چراغی روشنی‌بخش راه مقاومت‌کنندگان شریف در هر نقطه از جهان گردیده است.
شهید سلیمانی به ارزش‌های جمهوری اسلامی ایران ایمان داشت و همچون جمهوری عربی سوریه باور داشت که تروریسم و ‌اشغالگری و ستمگری هیچ مرز و دین و میهنی را نمی‌شناسد و حد و مرزی برای خود قائل نیست و هدفش بدون استثنا ضربه زدن به همه انسان‌هاست و به دنبال تضعیف و تجزیه کشورهای منطقه تحت اسامی و عناوین نژادی و طایفه‌ای بیگانه از تاریخ ملت‌های آن است. نابودی چنین خطری نیازمند تلاش جمعی در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی براساس همکاری سازنده و احترام به حاکمیت کشورها و منافع ملت‌هاست. شهیدسلیمانی در دل‌ها و وجدان‌های ما زنده خواهد ماند،‌ همان‌گونه که او در نزد خدا زنده است و فداکاری‌ها و ایثارهای او مشعل و سمبلی برای نسل‌های آینده برای نیل به والاترین معانی شرافت و شهادت خواهد بود.
سایر اخبار این روزنامه
شاگردان حاج قاسم استخوان‌های آمریکا را خرد و از منطقه اخراج می‌کنند آقای روحانی! توبه گرگ مرگ است(یادداشت روز) اخبار ویژه هجوم مردم وحشت‌زده انگلیس به فروشگاه‌ها یک ساعت پس از اعلام قرنطینه سراسری 100 هزار میلیارد تومان برآورد فرار مالیاتی در کشور هواداران بایدن و ترامپ مقابل کنگره آمریکا با مشت و لگد به جان هم افتادند افزایش بُرد پهپادهای انتحاری ارتش تا 4000 کیلومتر پیروزی نهایی محور مقاومت بزرگترین هدیه به روح شهید سلیمانی خواهد بود با تحریم و جنگ اقتصادی نمی‌توانند ملت ایران را از پای درآورند آیت‌الله مصباح؛ حکیم مجاهدی که از تیر ملامت هراس نداشت ماجراجویی‌های تروریستی آمریکا اتفاق تلخ هواپیمای اوکراینی را رقم زد موشک‌باران عین‌الاسد نقطه پایان ادبیات تهدید آمریکا درخواست روزنامه مدعی اصلاحات از بایدن برای کمک به جریان سازش در انتخابات 1400 شاگردان حاج قاسم استخوان‌های آمریکا را خرد و از منطقه اخراج می‌کنند شاگردان حاج قاسم استخوان‌های آمریکا را خرد و از منطقه اخراج می‌کنند