با تحریم و جنگ اقتصادی نمی‌توانند ملت ایران را از پای درآورند

حجت‌الاسلام روحانی دیروز چهارشنبه (17 دی) در جلسه هیئت دولت با‌ اشاره به آغاز فعالیت دولت جو بایدن در آمریکا طی آینده‌ای نزدیک،اظهار داشت: اگر بایدن گفت که آمریکا می‌خواهد در مسیر قانون قرار گیرد و به تعهداتش عمل کند، جواب ما صریح، روشن و ساده است و می‌گوییم اگر شما به همه تعهدات خود عمل کردید، ما نیز به همه تعهدات خود عمل خواهیم کرد.
رئیس‌جمهور افزود: اگر عمل نکردید ما در برابر شما سر فرود نمی‌آوریم، شما اگر به تعهدات عمل کردید منّتی سر ما نگذاشتید، تا حالا یک کار خلاف قانونی انجام می‌دادید حالا از کارِ خلاف قانون دست برداشتید، پشیمان شدید و فهمیدید اشتباه کرده‌اید.
انتظار توبه و بازگشت
 قاتلان شهیدان سلیمانی و فخری‌زاده؟!


متأسفانه بیان چنین اظهاراتی از سوی رئیس‌جمهور، همچنان جای خالی راه‌حل‌های مدیریتی و نگاه به ظرفیت‌های داخلی در سیاست دولت را آشکار می‌کند. انتظار رئیس‌جمهور برای توبه قاتلان سردار سلیمانی و فخری‌زاده نشان می‌دهد که وی همچنان نگاهی خوش‌بینانه به غرب و بایدن دارد و نگرفتن ژست طلبکارانه مقابل بدعهدی دولت ‌تروریست آمریکا، نشان می‌دهد که اقتصاد و معیشت کشور همچنان وابسته به سیاست خارجی بوده و عزمی ‌جدی برای اصلاح آن وجود ندارد. طبیعی است که سیطره چنین نگاهی در دستگاه اجرایی کشور موجب ادامه‌دار شدن مشکلات کشور تا پایان دولت خواهد بود.
روحانی با بیان اینکه ملت ایران در سه مقطع مهم تاریخی یعنی در نهضت و انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و جنگ اقتصادی، با ایستادگی و وحدت توانست در برابر دنیا پیروز شود، گفت: ملت ایران هم در مقطع اول یعنی نهضت و انقلاب، هم در جنگ تحمیلی هشت‌ساله و هم در این جنگ اقتصادی سه ساله تنها بود اما روی پای خود ایستاد و تا رسیدن به پیروزی مقاومت کرد.
روحانی با بیان اینکه دولت در شرایط غیرعادی و جنگی توانسته کشور را اداره کند، گفت: با اقداماتی که انجام شده هم فعالیت‌های تولیدی و توسعه‌ای ادامه دارد و هم زندگی مردم البته با سختی و دشواری در جریان است و مردم برای تهیه کالاهای اساسی با کمبود مواجه نیستند ضمن اینکه به‌خاطر برخی بی‌انصافی‌ها دچار مشکل شدند و تا حدودی در زمینه مدیریت‌ هم باید کار بهتری انجام می‌گرفت.
هدف دولت، حداقل زندگی و معیشت
 برای اقشار آسیب‌پذیر
رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: دولت به‌رغم همه مشکلات و محدودیت‌هایی که با آن مواجه هست، ‌کمک‌هایی را برای اقشار آسیب‌پذیر اختصاص داده است که می‌توان به بسته معیشتی ماهیانه برای 60 میلیون نفر و بسته‌های حمایتی متعدد به‌خاطر شرایط کرونایی‌ اشاره کرد.
روحانی تأکید کرد: هدف اصلی دولت در همه این مقاطع این بوده که حداقل زندگی و معیشت برای اقشار آسیب‌پذیر فراهم باشد ضمن اینکه در کنار این اقدامات، فعالیت‌های عمرانی و توسعه‌ای را هم ادامه داده و هر روز شاهد افتتاح‌های متعدد در کشور هستیم.
این اظهارات رئیس‌جمهور نیز در حالی است که وی در زمان تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهور به مردم وعده داد در صورت پیروزی در انتخابات آنچنان رونق اقتصادی ایجاد کند و مردم درآمد سرشار داشته باشند که اصلا نیاز به یارانه ٤٥ هزار تومانی نداشته باشند.
رئیس‌جمهور با‌ اشاره به اقدامات دولت در زمینه آب، برق، ارتباطات و بهداشت و آموزش، اظهار داشت: فقط در هفته گذشته 137 روستا به شبکه آب پایدار متصل شدند و در طول هفت سال گذشته بیش از 12هزار روستا به این شبکه متصل شدند و امروز بیش از 8 میلیون نفردر روستاها از آب سالم پایدار برخوردار هستند که این رقم تا آخر دولت به بیش از 9 میلیون نفر خواهد رسید این در حالی است که قبل از این دولت حدود 900 هزار نفر از روستاییان دارای آب سالم و پایدار بودند. با اقدامات دولت همچنین افراد کم‌مصرف که عمدتاً از اقشار کم‌درآمد هستند از آب، برق و گاز رایگان برخوردار شده‌اند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی در روز 18 دی‌ماه‌ اشاره کرد و گفت: هدف قرار گرفتن هواپیمای اوکراینی البته به خطا و اشتباه، حادثه بسیار تأسف‌انگیز و دردناکی بود و با خانواده جان‌باختگان این حادثه ابراز همدردی می‌کنیم. بایستی همه زوایای این حادثه روشن شود و مردم از آن اطلاع یابند و در نهایت دادگاه هم بایستی حکم نهایی را اعلام کند.
تکرار خاطره خیالی!
رئیس‌جمهور در ادامه با گرامیداشت رحلت آیت‌الله ‌هاشمی ‌رفسنجانی در 19 دی‌ماه خاطرنشان کرد: مرحوم آیت‌الله ‌هاشمی ‌رفسنجانی حداقل در دو مقاومت ملی مردم ایران جزو سرداران و در خط مقدم بود و در موفقیت‌های این مقاطع تاریخی نقش اصلی داشت.
وی ادامه داد: باید این نکته را اضافه کنم که مرحوم آیت‌الله‌ هاشمی‌ رفسنجانی یکی از مظلومین تاریخ ما است. جای تأسف دارد مظلوم اول، شهید بهشتی بود که خیلی مظلوم بود و جمله‌ای که خودِ آقای‌ هاشمی ‌از شهید بهشتی نقل کرد که از مظلومیت او گفت و مرحوم شهید بهشتی به آقای‌ هاشمی‌گفت که نوبت شما هم می‌شود آسیاب به نوبت، گفت نوبت شما هم فرا می‌رسد.
بیان این خاطره از سوی رئیس‌جمهور در حالی است که منوچهر محمدي تهیه‌کننده فيلم تبليغاتي ‌هاشمي در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 84 برای اولین بار در دی ماه 96 اذعان کرد که خاطره مطرح شده از سوی ‌هاشمی ‌از زبان شهید بهشتی را غیرواقعی و زاییده ذهنی او بوده است!
وی در گفت‌و‌گویی در پاسخ به این سؤال که در بخش‌هايي از فيلم خاطره‌هايي از زبان آقاي‌ هاشمي گفته مي‌شود، خاطره‌اي که از شهيد بهشتي نقل مي‌کنند هم بخشي از ساختار فيلم بود؟ اعتراف می‌کند: «خاطره شهيد بهشتي زاييده ذهن من است. فکر کردم فضاي اتهامي که آقاي‌هاشمي با آن درگير بودند را چطور بيان کنم و اين بخش به‌خاطرم رسيد».
سایر اخبار این روزنامه
شاگردان حاج قاسم استخوان‌های آمریکا را خرد و از منطقه اخراج می‌کنند آقای روحانی! توبه گرگ مرگ است(یادداشت روز) اخبار ویژه هجوم مردم وحشت‌زده انگلیس به فروشگاه‌ها یک ساعت پس از اعلام قرنطینه سراسری 100 هزار میلیارد تومان برآورد فرار مالیاتی در کشور هواداران بایدن و ترامپ مقابل کنگره آمریکا با مشت و لگد به جان هم افتادند افزایش بُرد پهپادهای انتحاری ارتش تا 4000 کیلومتر پیروزی نهایی محور مقاومت بزرگترین هدیه به روح شهید سلیمانی خواهد بود با تحریم و جنگ اقتصادی نمی‌توانند ملت ایران را از پای درآورند آیت‌الله مصباح؛ حکیم مجاهدی که از تیر ملامت هراس نداشت ماجراجویی‌های تروریستی آمریکا اتفاق تلخ هواپیمای اوکراینی را رقم زد موشک‌باران عین‌الاسد نقطه پایان ادبیات تهدید آمریکا درخواست روزنامه مدعی اصلاحات از بایدن برای کمک به جریان سازش در انتخابات 1400 شاگردان حاج قاسم استخوان‌های آمریکا را خرد و از منطقه اخراج می‌کنند شاگردان حاج قاسم استخوان‌های آمریکا را خرد و از منطقه اخراج می‌کنند