موشک‌باران عین‌الاسد نقطه پایان ادبیات تهدید آمریکا

سردار حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان «الحشد‌الشعبی» عراق یک سال پیش به همراه ۸ نفر دیگر در حومه فرودگاه بغداد طی یک اقدام  ‌تروریستی به دستور «دونالد ‌ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا و با شلیک از پهپادهای ارتش این کشور، به شهادت رسیدند.
پس از این اقدام  ‌تروریستی کاخ سفید، بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه سال گذشته نیروی هوافضای سپاه پاسداران با شلیک موفق ۱۳ موشک «فاتح ۳۱۳» و «قیام» در پاسخ به ‌ترور سردار سلیمانی به ۲ پایگاه عین‌الاسد و اربیل عراق حمله و این پایگاه‌ها را در هم کوبید. در پی این موشک‌باران، پنتاگون در چندین مرحله و به‌صورت تدریجی اعلام کرد که بیش از ۱۱۰ نفر از نیروهای آمریکایی حاضر در پایگاه عین‌الاسد دچار آسیب مغزی شده و تحت درمان قرار گرفته‌اند.
عین‌الاسد در 108 کیلومتری غرب الرمادی قرار دارد. در سال 2003، تفنگداران آمریکایی این پایگاه را‌ اشغال کردند و تا سال 2011 در آن باقی‌ماندند. عین‌الاسد دومین پایگاه هوایی بزرگ عراق است. آمریکایی‌ها درسال 2014، به بهانه مبارزه با داعش، بار دیگر این پایگاه را‌ اشغال کردند.
عین‌الاسد از مهم‌ترین پایگاه‌های آمریکا در عراق است که طبق اعلام ارتش عراق در حمله موشکی ایران 17 موشک به آن اصابت کرده و مقر عملیات مرکزی، سامانه‌های ارتباطی، سامانه پهپادی و زیرساخت‌های مهم اطلاعاتی و جنگ الکترونیک این پایگاه با خسارت‌های قابل ملاحظه‌ای رو‌به‌رو شد.


موشک باران پایگاه عین‌الاسد ساعاتی پیش از سخنرانی زنده مقام معظم رهبری و سکوت معنادار مقامات آمریکایی بعد از تهدید اولیه و گستاخانه مبنی بر حمله به 52 مراکز  فرهنگی ایران از سوی دولت ‌ترامپ، باعث شد تا تحولات منطقه شکل نوینی به خود بگیرد.
حمله به عین‌الاسد مقدمه
 انتقام سخت ‌ترور شهید سلیمانی
به گزارش تسنیم از جنگ دوم جهانی به بعد حتی در دوران اوج جنگ سرد، چنین اقدامی در چنین سطحی علیه پایگاه‌های نظامی آمریکایی بی‌سابقه بود. جمهوری اسلامی ایران پایگاه‌های این کشور را موشک‌باران کرد و به‌طور رسمی ‌مسئولیت این حمله را  پذیرفت و سکوت مقامات آمریکایی به این اقدام نشان از تضعیف جایگاه هژمونیک این کشور در محیط بین‌الملل داشت.
اهمیت این موضوع در حالی است که مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران در کنار مردم حمله به عین‌الاسد را مقدمه انتقام سخت بر می‌شمارند و آمریکا هنوز منتظر گام‌های آتی ایران در این مسیر است و بی‌اطلاع از زمان و مکان و شدت انتقام ایران، به استقرار سامانه ضدموشکی پاتریوت پرداخته است
مهم‌ترین تحولی که موشکباران عین‌الاسد برای جمهوری اسلامی به ارمغان آورد، افزایش سطح بازدارندگی ایران در مواجهه با قدرت‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای است. ما اگر زدن هواپیمای گلوبال‌هاک در خرداد 1398 را به‌عنوان مقدمه‌ای برای تثبیت مرحله بازدارندگی بر شماریم، موشک‌باران پایگاه ایالات متحده در عین‌الاسد را می‌توانیم به‌عنوان نقطه پایان اثرگذاری ادبیات تهدید قدرت‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در آینده برشماریم.
حمله به عین‌الاسد نشان داد
 ایران توان پاسخ دادن به آمریکا را دارد
در همین راستا فردریک پلیتجن خبرنگار شبکه سی‌ان‌ان در تهران پس از سخنرانی ‌ترامپ پیرامون این حمله گفت: «ایرانی‌ها با این حمله موشکی نشان دادند که توان پاسخ دادن به آمریکا را دارند... ایرانی‌ها همچنین نشان دادند که تسلیحات بسیار پیشرفته‌ای ساخته‌اند که می‌توانند با آن اهدافی در خارج از کشور را هدف قرار دهند».
نقطه اوج موفقیت بازدارندگی این حمله در سخنرانی ‌ترامپ به وضوح درک می‌شود، او پس از حمله موشکی به پایگاه عین‌الاسد، تهران را به همکاری در مقابله با داعش فراخواند. او گفت: «بغدادی یک هیولا بود و سعی می‌کرد خلافت داعش رو بازسازی کند؛ اما نتوانست. داعش یک دشمن طبیعی ایران است و از بین رفتن آن برای ایران خوب است و ما باید در این موضوع و اولویت مشترک دیگر کار کنیم. آمریکا آماده است تا صلح را در آغوش بگیرد.»
در تحلیل نظامی این اقدام از سوی ایران نیز می‌توان به سخنان وید‌اشمرلر کارشناس مؤسسه جیمز مارتین سنتر‌ اشاره کرد که گفت: موشک‌های ایران دقیق‌تر از آنچه تصور می‌شود بوده‌ است.
بنیاد بررسی‌های جهانی میدلبری به‌عنوان یک نشریه معتبر نظامی نیز تصاویر ماهواره‌ای از آشیانه‌های هواپیما که توسط موشک‌های ایران تخریب شده منتشر کرد. روزنامه وال‌استریت ژورنال نیز نوشت که حمله ایران به پایگاه‌های آمریکا در عراق... یک زرادخانه موشکی را معرفی کرد که با کمالِ بلوغ، همراه با دقت و دارای قابلیت تهدید و بازدارندگی در برابر دشمنان منطقه‌ای ایران است
اخراج آمریکا از منطقه،
 مکمل موشک‌باران عین‌الاسد
از منظر اقتصادی نیر حمله به عین‌الاسد، ضامن افزایش امنیت اقتصاد ایران بود. نفتکش‌های ایرانی بعد از این حمله با پرچم جمهوری اسلامی ایران در دریای کارائیب از جلوی ناوهای جنگی آمریکا رد شدند و محموله‌های بنزین خود را به ونزوئلا رساندند و این کشور نیز نتوانست هیچ مزاحمتی برای محموله‌های صادراتی ایران ایجاد کند
این موضوع در منطقه نیز باعث افزایش قدرت تأثیرگذاری ایران شد. عدم پاسخگویی مقامات آمریکایی به این حمله باعث تضعیف اثرگذاری آمریکا در میان کشورهای متحد خود شد. متحدین آمریکا نسبت به آینده روابط خود با واشنگتن دچار شک و ‌تردید شدند و این به معنای کاهش قدرت و نفوذ آمریکا در منطقه است. در واقع آنچه در صحنه بین‌المللی و محیط سیاسی منطقه در حال شکل‌گیری است می‌تواند به‌عنوان مقدمه انتقام سخت ایران مطرح شود که با موشک‌باران عین‌الاسد آغاز شده و با اخراج آمریکا از منطقه به نهایت خود خواهد رسید.
سایر اخبار این روزنامه
شاگردان حاج قاسم استخوان‌های آمریکا را خرد و از منطقه اخراج می‌کنند آقای روحانی! توبه گرگ مرگ است(یادداشت روز) اخبار ویژه هجوم مردم وحشت‌زده انگلیس به فروشگاه‌ها یک ساعت پس از اعلام قرنطینه سراسری 100 هزار میلیارد تومان برآورد فرار مالیاتی در کشور هواداران بایدن و ترامپ مقابل کنگره آمریکا با مشت و لگد به جان هم افتادند افزایش بُرد پهپادهای انتحاری ارتش تا 4000 کیلومتر پیروزی نهایی محور مقاومت بزرگترین هدیه به روح شهید سلیمانی خواهد بود با تحریم و جنگ اقتصادی نمی‌توانند ملت ایران را از پای درآورند آیت‌الله مصباح؛ حکیم مجاهدی که از تیر ملامت هراس نداشت ماجراجویی‌های تروریستی آمریکا اتفاق تلخ هواپیمای اوکراینی را رقم زد موشک‌باران عین‌الاسد نقطه پایان ادبیات تهدید آمریکا درخواست روزنامه مدعی اصلاحات از بایدن برای کمک به جریان سازش در انتخابات 1400 شاگردان حاج قاسم استخوان‌های آمریکا را خرد و از منطقه اخراج می‌کنند شاگردان حاج قاسم استخوان‌های آمریکا را خرد و از منطقه اخراج می‌کنند