بسیج روزانه ۱۷ میلیون ماسک تولید می‌کند

سرویس جامعه جوان آنلاین: ۵۰۰ کارگاه جهادی و صنفی کشور روزانه ۱۷میلیون ماسک تولید می‌کنند و در اختیار بخش‌های مختلف قرار می‌دهند.
جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در آیین بهره‌برداری از نخستین خط تولید پارچه ملت بلون با فیلترینگ ۹۵ درصد در شهرک صنعتی اشتهارد استان البرز گفت: ما از ابتدای اسفند ماه سال گذشته تاکنون در کنار مدافعان سلامت بوده و خواهیم بود. بسیج با تمام قوا به عنوان یک نهاد مردمی و تحت امر رهبری در تمام عرصه‌ها پای خدمت به مردم است.
سردار محمدحسین سپهر افزود: ستاد ملی مقابله با کرونا توزیع و تولید ماسک استاندارد را به عهده بسیج قرار داده است. بسیج نیز با ورود به این حوزه با فعال کردن کارگاه‌های تولید ماسک درکشور به ظرفیت تولید روزانه ۴۰ میلیون ماسک رسیده است.
وی تصریح کرد: امروز قدرت‌های مدعی علم، ثروت، قدرت، بهداشت و درمان، صنعت و تجهیزات در قلب اروپا و امریکا در برابر ویروس کرونا زانو زده‌اند و قرنطینه‌های سختگیرانه نظامی و برخورد‌های خشن امنیتی و نظامی با مردم‌شان دارند.


وی اظهار داشت: کشته‌های کرونایی این کشور‌ها امروز بیش از آن چیزی است که سازمان بهداشت جهانی پیش‌بینی کرده بود و اکنون آن‌ها تسلیم شرایط بسیار بدی شده‌اند، ولی به یاری خداوند کشور ما برآورد‌ها و پیش‌بینی‌های آن‌ها را به هم زده است.
جانشین رئیس سازمان بسیج ادامه داد: سازمان بهداشت جهانی ۹ ماه پیش اعلام کرد که طبق پیش‌بینی‌ها در فصل سرما روزانه بیش از یک هزار و۲۰۰ نفر در ایران بر اثر کووید ۱۹ جان خود را از دست خواهند داد، ولی امروز می‌بینیم که تعداد فوتی‌ها به کمتر از ۱۰۰ نفر کاهش یافته است.
تولید ماسک در ۵۰۰ کارگاه جهادی
غلامرضا حسن‌پور، رئیس سازمان بسیج اصناف کشور نیز در این مراسم گفت: اکنون ۲۰ هزار جوان کشور در کارگاه‌های صنفی و جهادی تولید ماسک فعالیت می‌کنند که نقش آنان در تأمین این نیاز اجتماعی بی‌بدیل است.
وی بیان داشت‌: پس از شیوع ویروس کرونا، کارگاه‌های بسیج اصناف برای تولید ماسک و سایر ملزومات بهداشتی در کشور شکل گرفت و اقدامات مؤثری به عمل آمد.
وی اظهار داشت: بعضی‌ها مایل بودند ماسک به عنوان یک چالش در کشور مطرح شود، ولی به لطف الهی و تلاش گروه‌های جهادی و صنفی، کارخانه‌ها و وزارتخانه‌ها امروز شاهد هستیم که ماسک استاندارد در کشور به تولید انبوه رسیده است.
حسن‌پور گفت: متأسفانه در برهه‌ای بعضی از شرکت‌ها پارچه ملت بلون را به انحصار خود درآورده بودند و از دادن این پارچه و پارچه‌های دیگر به بازار خودداری می‌کردند به طوری که دو ماه سلامت مردم را در گرو سودجویی خود قرار دادند.
وی افزود: با همت بسیج و اصناف تصمیم گرفتیم با این وضع مقابله کنیم که بخش صنعت وارد شد و سپاه و بسیج هم حمایت کردند تا جایی که امروز شاهد تولید پارچه‌ای هستیم که از تمام پارچه‌های دیگر استاندارد بالاتری دارد.
رئیس سازمان بسیج اصناف کشور اضافه کرد: هم‌اکنون با پارچه‌های ملت بلون تولیدی شهرک صنعتی اشتهارد البرزمی توانیم روزانه ۶ میلیون ماسک استاندارد تولید کنیم.
عضو هیئت عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی با اشاره به فعالیت۵۰۰ کارگاه صنفی و جهادی ماسک در سراسرکشور افزود: در این کارگاه‌ها حدود ۲۰ هزار نفر مشغول به کار هستند و بیش از۱۷میلیون ماسک استاندارد به صورت روزانه تولید می‌شود. وی بیان داشت‌: تلاش‌ها بر تأمین نیاز کشور به این محصول و صادرات معطوف شده است.
حسن‌پور تأکید کرد که باید جلوی تولید ماسک‌های غیراستاندارد را بگیریم، زیرا سلامت مردم در اولویت کار ما است و حتی اگر یک نفر در کشور از ماسک‌های تولیدی ما مبتلا شود خواب راحت نخواهیم داشت.
گفتنی است، پارچه «ملت بلون» لایه میانی و اصلی‌ترین بخش ماسک است. این لایه در راستای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا مهم‌ترین نقش را ایفا می‌کند که این نخستین بار است در کشور به صورت انبوه و با این درصد فیلتراسیون تولید می‌شود. پارچه ملت بلون در ماسک‌های سه لایه، پنج لایه و فیلتردار استفاده می‌شود که از روز گذشته با فیلترینگ ۹۵ درصد در اشتهارد تولید شد. پیش از این کشور چین در این حوزه پیشقدم بود و با آغاز فعالیت ایران در این زمینه انحصار کشور چین شکسته شد. شهرک صنعتی اشتهارد دارای بیش از ۲ هزار واحد تولیدی و صنعتی است.