هیئت کره جنوبی به ایران سفر می کند

مقامات کره جنوبی روز چهارشنبه اعلام کردند که یک هیات کره جنوبی نیمه شب پنجشنبه عازم ایران خواهد شد. به گزارش ایرنا، یونهاپ خبرگزاری رسمی کره جنوبی روز چهارشنبه گزارش داد این هیات به سرپرستی «کو کیونگ‌ ‌سوگ» مدیرکل امور خارجه آفریقا و خاورمیانه وزارت امور خارجه کره جنوبی عازم ایران می شود.
یونهاپ ادعا کرده است هیئت کره جنوبی برای مذاکره در مورد آزادی کشتی توقیف شده و خدمه آن به تهران سفر می کند. مقامات ایران در ابتدا نسبت به انجام این سفر کم رغبت بودند و اعلام کردند نیازی به این دیدار نیست اما پس از مشورت با سئول آن را پذیرفتند.
نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح روز دوشنبه در بیانیه ای از توقیف یک فروند شناور کره جنوبی با نام تجاری «هانکوک چیمی» حامل ۷ هزار و ۲۰۰ تن مواد شیمیایی نفتی به دلیل نقض پروتکل‌های زیست‌ محیطی در خلیج فارس خبر داد.
یونهاپ آورده است که وزارت خارجه کره جنوبی یک مقام کنسولی خود را از سفارتش در تهران به بندرعباس، شهر محل نگهداری کشتی اعزام کرده است تا با ملوانان و خدمه کشتی دیدار کند.


بر اساس این گزارش، «چوی جونگ » معاون اول وزیر خارجه کره جنوبی نیز قصد دارد اوایل هفته آینده برای بحث در مورد روابط دو کشور از جمله توقیف این کشتی و دارایی های مسدود شده ایران در کره به تهران سفر کند.
بر اساس اعلام روز سه شنبه بانک های کره جنوبی، حدود ۱۰ تریلیون وون (۹.۲ میلیارد دلار) وجوه ایرانی در بانک های کره جنوبی تحت تحریم های ایالات متحده بر سر برنامه هسته ای تهران، مسدود شده است.
سایر اخبار این روزنامه
روحانی در جلسه هیئت دولت: بر محاکمه مسببین حادثه هواپیمای اوکراینی اصرار داریم علیرضا صدقی «کنش اجتماعی» با هدف «تجربه‌های زیسته» ناب‌تر ناصحی: درباره بیمه واکسن کرونا هنوز دستورالعملی نداریم حذف دفترچه‌های کاغذی از شهریور ۱۴۰۰ تهیه‌کننده و کارگردان فیلم‌تئاتر «من ترامپ نیستم»: ترجیح می‌دهم کار بعدی باز هم برای پخش جهانی آماده شود هیئت کره جنوبی به ایران سفر می کند آیا زمان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی فرا رسیده است؟ انفجار تورم، در پی یک سیاست غلط! لشکر 74 میلیونی ترامپ کار انتقال قدرت را سخت خواهند کرد؟ پیروزی دموکرات ها در سنا و آخرین تلاش های ترامپ وزیر نفت: افزایش عرضه ۷۵ هزار بشکه‌ای، تاثیری در خروجی اوپک‌پلاس ندارد بیانیه سپاه در سالگرد سقوط هواپیمای اوکراینی ماجراجویی‌های آمریکا اتفاق تلخ سقوط هواپیمای اوکراینی را رقم زد کنترل کرونا با مدیریت هوشمند سخنگوی وزارت خارجه: ایران در سیاست‌های دفاعی خود هیچگونه مداخله‌ای را برنمی‌تابد سردار قاآنی: هیمنه آمریکا باید شکسته شود