همه فکر می‌کردند من خواهر علی کریمی هستم

محمد محمدی سدهی / مسابقات لیگ برتر فوتسال بانوان کویت در شرایطی در حال برگزاری است که  فرشته کریمی، بازیکن تیم ملی فوتسال کشورمان که حدوداً یک ماهی است برای حضور در لیگ این کشور به کویت رفته در دومین دیدار هفته هفتم، برای تیم القادسیه به میدان رفت و تیمش 6ـ3 به الکویت باخت اما او در دو بازی‌ای که برای تیمش به میدان رفته درخشیده است. گفتنی است دیشب یاران کریمی در جدالی دشوار به مصاف العربی رفتند.
فرشته کریمی، ستاره تیم ملی فوتسال بانوان و القادسیه کویت درخصوص حضورش در لیگ فوتسال کویت به «ایران» گفت: «لیگ کویت سومین سال بازگشایی خود را می‌گذراند و در این 3 سال شهرزاد مظفر، سرمربی سابق تیم ملی فوتسال نقش پررنگی در تأسیس لیگ فوتسال بانوان این کشور داشت. شرایط لیگ کویت سال به سال در حال بهتر شدن است. شرایط اینجا بسیار سخت است و خانم مظفر به تنهایی کارهای استعدادیابی را انجام می‌دهد در حالی که استعداد در کویت بسیار کم است و همانند کشور خودمان و کشورهای دیگر نیست که استعدادهای زیادی در این رشته داشته باشند.»
او با اشاره به این موضوع که بازیکنان تیم ملی بانوان کویت در حال یادگیری هستند بیان داشت: «کشور کویت حدوداً یک میلیون جمعیت دارد و حال ببینید که از این یک میلیون نفر چقدر خانم هستند، یا چقدر از اینها ورزشکار هستند و چقدر به فوتسال علاقه دارند. جمعیت این کشور کم است و باتوجه به این موضوع استعدادیابی در این کشور کار بسیار سختی است. کویت فوتسالیست‌های بسیار کمی دارد اما به هر حال اینها در حال سرمایه‌گذاری هستند و در حال حاضر هم 2 بازیکن از بهترین بازیکنان تیم ملی فوتسال اوکراین در لیگ فوتسال کویت بازی می‌کنند.»
این بازیکن فوتسال بانوان بیان داشت: «ما در تیم ملی رودرروی این دو بازیکن اوکراینی بازی کردیم و از این دو بازیکن شناخت داریم، آنها بازیکنان بسیار خوبی هستند. البته این دو بازیکن در یک تیم حضور دارند اما شرایط بازیکنان ایرانی این گونه نیست و بازیکنان ایرانی هم تیمی نیستند و این موضوع باعث می‌شود تا با بازیکنانی کار کنیم که چیزی از فوتسال نمی‌دانند. این موضوع باعث می‌شود شرایط‌مان سخت‌تر شود.»


کریمی با اشاره به این موضوع که کویتی‌ها با سرمایه‌گذاری و کار رسانه‌ای به دنبال پیشرفت در این رشته هستند، افزود: «کویتی ها خیلی خوب در حال حمایت از فوتسال‌شان هستند و هر هفته بهترین گل را انتخاب می‌کنند. البته این انتخاب مردمی است و آنها گل‌ها را داخل سایت خود می‌گذارند و به انتخاب مردم بهترین گل معرفی می‌شود. با این کار به دنبال این هستند تا بانوان کشورشان به فوتسال علاقه‌مند شوند. من تا اینجا 2 بازی برای القادسیه برگزار کردم و هفته گذشته نخستین بازی من برای این تیم بود که گل من به عنوان بهترین گل هفته انتخاب شد و این هفته هم گلم کاندیدای بهترین گل زده شد.»شماره 5 القادسیه با اشاره به این موضوع که در این 2 بازی 4 گل زدم‌ و 2 پاس گل دادم، اظهار داشت: «ایران قهرمان آسیا است و آنها از این موضوع اطلاع دارند که کیفیت بازیکنان ایرانی تا چه حد بالاست و به این دلیل ما را به اینجا آوردند که به پیشرفت فوتسال‌شان کمک کنیم. من در تیمم تنها هستم و یک نفری نمی‌توانم تمام کارها را انجام دهم. زمانی که جلو می‌روم، می‌بینم که هیچ کس با من نیست. به نوعی در حال آموزش به فوتسالیست‌های کویتی هستم. بازی من در اینجا با بازی‌ای که برای تیم ملی می‌کنم، قابل قیاس نیست چرا که کیفیت تیم ملی بسیار بالاست.»
این لژیونر فوتسال ایران درخصوص پیشنهادات دیگرش و اینکه چه رؤیایی دارد این گونه صحبت کرد: «پیش از حضور در اینجا از چند کشور پیشنهاد داشتم اما به خاطر کرونا استرس داشتم و نتوانستم به اروپا بروم. دوست داشتم در اروپا و لیگ اسپانیا و پرتغال بازی کنم اما نشد. بعد از این دو لیگ ترجیح می‌دهم در ایران بازی کنم چرا که لیگ ما جزو 5 لیگ معتبر دنیاست. چیزی را رؤیا نمی دانم اما اهدافی در زندگی داشته ام که برای رسیدن به این اهداف تلاش کرده ام و خدا را شکر به این اهداف رسیدم. تا زمانی که زنده هستم برای رسیدن به اهداف جدید تلاش می‌کنم. در فوتسال به آن چیزی که در ذهنم داشتم، رسیدم اما هنوز از موفقیت سیر نشدم.»او درخصوص تعطیلی تمرینات تیم ملی فوتسال بانوان به دلیل کرونا افزود: «تعطیلی تمرینات تیم ملی فوتسال بسیار مضر است این تعطیلی تنها به خاطر کرونا نیست و به خاطر مسائل دیگر هم هست که البته این موضوعات به فوتسال ما ضربه می‌زند. تمام دنیا در حال برگزاری مسابقات فوتسال هستند و اردوهای تیم ملی‌شان را برگزار می‌کنند اما در ایران این گونه نیست. حتی در کویت هم تمرینات تیم ملی در حال برگزاری است در حالی که تیم ما قهرمان آسیاست و برگزار نشدن اردوها اتفاق بدی است.»
کریمی در ادامه به موضوع جالبی اشاره کرد: «روز اولی که به اینجا آمدم به خاطر فامیلی ام (کریمی) و تکنیکم همه فکر می‌کردند که من خواهر علی کریمی هستم. آنها در پیج اینستاگرامم می‌بینند که علی کریمی پست‌های من را لایک می‌کند و من را دنبال می‌کند به همین دلیل فکر می‌کردند که خواهر علی کریمی هستم البته این برای من افتخار است. من در اینجا دو سه نفر را دریبل می‌زنم و کریمی بازیکن تکنیکی‌ای است و همه او را می‌شناسند و این برای من جالب بود که فکر کردند خواهر علی کریمی هستم.»
کریمی درخصوص شرایط تیمش این گونه صحبت کرد: «شرایط القادسیه بسیار سخت است و این تیم تنها به دنبال پیشرفت است. تلاشم را می‌کنم که با این تیم به موفقیت برسم. یک سال و نیم پیش پایم را عمل جراحی کردم و روزهای بسیار سختی را گذراندم. دوست داشتم در یک فضای بازتر بازی کنم و از دغدغه‌ها دور باشم به این دلیل لیگ کویت را انتخاب کردم و سعی کردم در اینجا به سطح آمادگی جسمی و روحی برسم تا از نظر روانی آماده باشم.»
این لژیونر فوتسال بانوان درخصوص خروج فوتبال بانوان از رنکینگ جهانی بیان داشت: «هر فوتبالیستی از این اتفاق ناراحت می‌شود چرا که ما سال‌ها زحمت کشیدیم. اولین سالی که تیم ملی بانوان تشکیل شد، من 14 سالم بود و خانم مظفر سرمربی بود و این تیم با هر سختی‌ای که بود کار را پیش برد. یادم هست آن زمان به مسابقات غرب آسیا در اردن رفتیم و یک آقایی در تیم ما بود که ما به او گفتیم «اگر مقام بیاوریم چقدر پاداش می‌دهید» آن آقا جواب داد «شما بروید کیسه گل نشوید!» از این حرف بسیار متأثر شدم. ولی ما  درخشیدیم و فقط با ناداوری  در آن مسابقات نایب قهرمان شدیم.»