فرآورده های نفتی ایران مشتریان پر و پا قرصی دارد


معاون اول رییس جمهور به آثار تحریم ها و کرونا در کاهش بودجه شهرداری ها اشاره کرد و گفت: آمریکایی ها به معنای واقعی کلمه علیه کشورمان جنگ اقتصادی به راه انداختند و رییس جمهور آمریکا از همه ظرفیت خود با کمک رژیم صهیونیستی و سعودی ها استفاده کرد تا جلوی پیشرفت ایران را بگیرند. به فضل الهی دست رییس جمهور فعلی آمریکا رو شد و افتضاحی در روز چهارشنبه گذشته در کنگره آمریکا رخ داد که در تاریخ این کشور ماندگار خواهد شد. ما موفق شدیم با بردباری و صبوری مردم این دوره را پشت سر بگذاریم.

به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری در مراسم آغاز عملیات اجرایی شارباغ حضرت زهرا(س) با اشاره به اینکه آلودگی هوا موضوعی جدی است که در رابطه با آن کارهای پراکنده ای انجام شده گفت: امروز بنزین و گازوییل مصرفی در کشور از استانداردهای دنیا برخوردار است بطوریکه در دوران تحریم فرآورده های نفتی ایران به ویژه بنزین مشتریان پروپاقرص خود را دارند که دلیل آن استاندارد و کیفیت خوب این محصول تولیدی ایران است.

وی ادامه داد: در تولید خودرو هم مشکلاتی وجود دارد که البته از حجم آن کاسته شده است، در زمان تصدی وزارت صنایع از افتخارات ما متوقف کردن تولید پیکان به دلیل نداشتن ایمنی و استانداردهای لازم بود و برخی خودروهای جدید وارد خطوط تولید شدند، البته قرار بود تولید برخی خودروهای آلاینده هوا متوقف شود و باید مسئولان در این خصوص توضیح دهند.

معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: همه دستگاه ها در موضوع آلودگی هوای پایتخت و کلانشهر ها با یکدیگر همکاری کنند و هیچ دستگاهی حق تعلل ندارد. در خصوص موضوع سوزاندن مازوت برای نیروگاه ها نیز باید گفته شود که هیچکدام از نیروگاه های تهران، کرج و شهرهای اطراف از سوخت مازوت استفاده نمی کنند. در سال ۹۲ حدود ۴۸ درصد سوخت نیروگاه ها به کشور از گاز بود، امسال با وجود افزایش مصرف خانگی سوخت بیش از ۷۰ درصد نیروگاه های کشور گازی است.

وی با تبیین برخی دلایل که منجر به عدم موفقیت طرح های بزرگ شهرداری تهران در سالهای گذشته شده است، گفت: یکی از این دلایل نحوه تامین مالی شهرداری تهران است. قطعا تراکم فروشی، شهرفروشی و قانون فروشی کار اشتباهی بوده است. فرهنگ خروج و ضدیت با قانون و ضدیت با منافع عمومی و توجه به منافع گروه های خاص، باعث پیچیده تر شدن مشکلات کلان شهر تهران شده است که باید این شیوه متوقف شود، دولت امسال لایحه نحوه تامین مالی شهرداری را تصویب و به مجلس شورای اسلامی فرستاد که امیدواریم به زودی به تصویب نمایندگان نیز برسد.