رفتار وحشتناک با یک بیمار سندروم داون

آفتاب یزد- گروه شبکه: به تازگی ویدئویی تلخ و ناراحت‌کننده در فضای مجازی منتشر شده که خشم و عصبانیت کاربران شبکه‌های اجتماعی را در پی داشته است. در این فیلم، شخصی یک کودک مبتلا به سندروم داون را مورد آزار و اذیت و ضرب و شتم قرار می‌دهد. فرد مذکور از آنجا که معلوم الحال و وقیح است از شکنجه و آزار و اذیت این کودک فیلمبرداری کرده و آن را در فضای مجازی منتشر می‌کند. اما قسمت تلخ ماجرا اینجاست که کودک مذکور به علت بیماری سندروم داون قادر به دفاع و صحبت کردن نیست. خوشبختانه شخص آزارگر که گفته می‌شود ناپدری کودک معلول بوده، بازداشت
شده است.
> واکنش بهزیستی
در این راستا علیرضا وارثی، مدیرکل بهزستی استان قزوین گفته است: «در پی انتشار فیلمی در فضای مجازی مبنی بر آزار و اذیت یک کودک معلول با نهایت تاسف و تاثر مطلع شدیم که کودکی معلول توسط فردی مورد آزار و اذیت جسمی قرار گرفته و تصاویر دلخراش و متاثر‌کننده آن نیز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.» به گزارش میزان، وی ادامه داد: «با بررسی‌های به عمل آمده و براساس فیلم منتشر شده که اذعان دارد این کودک‌آزاری درشهر تاکستان صورت گرفته است، لذا مراتب بصورت جدی و اورژانسی در دستور کار اورژانس اجتماعی، حراست، بازرسی و اداره بهزیستی شهرستان قرار گرفت، ولی هیچگونه نشانه‌ای از اینکه محل وقوع معلول آزاری مراکز نگهداری توانبخشی بهزیستی شهرستان تاکستان و یا اینکه مراکز نگهداری بهزیستی با مشخصات داخل تصویر تطبیق داشته باشد تاکنون به دست نیامده است لذا به همین خاطر موضوع سریعا به استحضار دادستانی شهرستان تاکستان رسید تا پیگیری‌های لازم در دستور کار حوزه قضائی قرار گیرد.» مدیرکل بهزیستی استان قزوین اظهار داشت: «از آنجایی که حمایت از حقوق کودکان و معلولان در قانون به سازمان بهزیستی محول شده است این سازمان هیچگونه مماشاتی را در تضییع حقوق این عزیزان برنمی‌تابد و به شدت با مسئله معلول‌آزاری و کودک‌آزاری برخورد قانونی خواهد کرد و این اقدام ناشایست و غیر انسانی را محکوم می‌نماید.» وارثی گفت: «سازمان بهزیستی به عنوان اولین متولی و مدافع حقوق کودکان و معلولان هیچگونه اغماض و مسامحه‌ای را در این خصوص جایز نمی‌داند و موضوع با جدیت کامل در دستور کار سازمان و دستگاه قضائی قرار گرفته و در اسرع وقت قانون عاملین این امر را به مجازات اعمال خود خواهد رساند.»


وی اضافه کرد: «از شهروندان محترم تقاضا داریم چنانچه از این گونه موارد مطلع می‌باشند سریعاً به اورژانس اجتماعی استان (با شماره تماس ۱۲۳) تماس حاصل نموده تا پیگیری‌های لازم انجام شود.»
> شناسایی و دستگیری عامل آزار کودک
در نهایت با تلاش‌های نیرو‌های اورژانس اجتماعی، حراست، بازرسی و اداره بهزیستی شهرستان تاکستان و دادستانی و سرکشی به خانه شهروندان روستای اک دارای فرزند معلول، عامل آزار کودک معلول شناسایی شد. این کودک معلول توسط ناپدری‌اش مورد آزار و اذیت قرار گرفته بود و فیلم آن در شبکه‌های مجازی منتشر شد. ناپدری این کودک هم‌اکنون در بازداشت نیرو‌های پلیس به سر می‌برد و به کلانتری منتقل شده است. حسین رجبی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان در خصوص این خبر گفت: در پی انتشار فیلم اذیت و آزار کودک معلول در فضای مجازی بلافاصله با ورود و صدور دستور قضائی دادستانی، متهم دستگیر شد. متاسفانه این عمل غیرانسانی از سوی ناپدری دختر معلول (سندروم داون) در یکی از روستاهای تاکستان رخ داد و متهم ظرف مدت کمتر از ۲۴ ساعت دستگیر و جهت انجام تحقیقات قضائی به دادگاه بخش اسفرورین تاکستان ارجاع گردید.گفتنی است فرد بازداشت شده به مواد مخدر از نوع شیشه اعتیاد دارد.
> واکنش کاربران
اما این ماجرا خشم کاربران را نیز در پی داشته است.
یکی از کاربران در این مورد نوشته است:« شاید انقدر درگیر معضلات آشکار اقتصادی و اجتماعی و سیاسی و... شده ایم، که از رسیدگی به مسائل دیگری که در وضعیت بسیار وخیم و اسفبار قرار دارند باز مانده ایم. شاید با وضع قوانین سختگیرانه بتوانیم اندکی از غم این جنایت‌ها بکاهیم».
دیگری نوشت:« این بچه‌ها فرشته هستند نمی‌دونم چرا بعضیا اذیتشون میکنن. خدا لعنتش کنه».
یکی دیگر از کاربران اینطور می‌نویسد: «بعضی وقتا از اینکه انسان چقدر میتونه وحشتناک باشه میترسم. میتونه بشه پست‌ترین موجود این
کره خاکی».