مدارس حضوری نباشد بهتر است

مهدی بهلولی‪-‬ قرار است مدارس از اول بهمن ماه حضوری برگزار شود و آن طور که وزیر آموزش و پرورش گفته است دانش‌آموزان مناطق آبی و زرد در مدارس زیر پنجاه نفر در همه پایه‌های تحصیلی و هر پایه با کمتر از ۱۰ دانش‌آموز و در مدارس بالای ۵۰ نفر فقط در پایه‌های اول و دوم مدارس حضوری خواهد بود.
نکته و سوال اینجاست که اگر کلاس‌ها حضوری برگزار شود آیا کیفیت آموزش بالاتر خواهد رفت یا خیر؟ که به نظر من قطعاً بالاتر خواهد رفت به این دلیل که آموزش آنلاین آن کیفیت آموزش به صورت حضوری را ندارد.
از سوی دیگر، ارتباط اجتماعی‌ای که دانش‌آموزان در مدارس با یکدیگر دارند سبب استقبال آنها از آموزش خواهد بود.اما از طرف دیگر مسئله بسیار مهمی که وجود دارد جنبه پزشکی این موضوع به خصوص در مورد بیماری کرونا است که سبب نگرانی‌هایی می‌شود. به این جهت که ما آمارهای درست و دقیقی از این بیماری تا به الان از سوی مسئولان ندیده‌ایم و امکان اینکه این تصمیمات بر اساس یک سری اطلاعات غلط گرفته شده باشد زیاد است که بهای آن می‌شود جان دانش‌آموزان، معلمان و خانواده‌ها. از همین رو اگر مسئولان مربوطه مطمئن هستند که در اسفند ماه با پیک جدیدی از بیماری کرونا مواجه هستیم، بازگشایی مدارس می‌تواند به تشدید این بیماری
کمک کند.
به عنوان یک شهروند که این ماجرا را بررسی می‌کنم و از طرفی هم شاهد رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی از سوی آموزش و پرورش و چه از سوی دانش‌آموزان هستیم به نظر من بهتر است که کلاس‌ها حضوری برگزار نشود و همچنان آموزش‌ها به صورت آنلاین باشد تا شرایط بهتر از این شود.