در پرونده هواپیمای اوکراینی هیچ خط قرمزی نیست

رئیس قوه قضائیه گفت: مبارزه با فساد هزینه دارد و جیغ عده‌ای را درمی‌آورد اما ما مبارزه با فساد را با کار عادلانه و حق مدارانه و روحیه انقلابی ادامه می‌دهیم.
بنا به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، سیدابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضائیه مبارزه با فساد را از مأموریت‌های مهم و محوری دستگاه قضا عنوان کرده و گفت: از اقدامات صورت گرفته در امر مبارزه با فساد باید تقدیر شود. ضدیت و مبارزه با فساد هزینه دارد و عکس العمل‌ها را برمی انگیزد و رهبر معظم انقلاب نیز در فرمان ۸ ماده‌ای خودشان در سال ۸۰ که بند‌های آن زنده و پویاست، گوشزد کردند مبارزه که آغاز شود، فریاد عده‌ای بلند می‌شود، اما شما به این جیغ‌ها توجه نکنید. رئیس قوه قضائیه گفت: تلاش دستگاه قضایی این است که مبارزه با فساد عادلانه، حق مدارانه، دقیق و با روحیه انقلابی باشد و هیچ مانعی در این مسیر ما را متوقف نخواهد کرد و فقط به خدا و حقوق ملت توجه داریم و تنها خط قرمز ما هم غیرمستند حکم دادن و بدون ادله حرف زدن است.
وی همچنین با اشاره به تولید واکسن داخلی کرونا گفت: اقدامات افتخارآمیز برای تولید واکسن ملی در کشورمان از جلوه‌های اعتماد به نفس ملی و محصول توجه به فرهنگ «ما می‌توانیم» است. وی دستور رهبر معظم انقلاب در تحریم واکسن امریکایی و انگلیسی را تدبیری حکیمانه برای صیانت از جان مردم در برابر کسانی دانست که بی‌پروا و بدون توجه به جان مردم دنبال واردات این نوع واکسن‌ها هستند و ادامه داد: تأکید رهبر معظم انقلاب بر ممنوعیت ورود واکسن از امریکا و انگلیس برای آن بود که نباید ایران به آزمایشگاهی برای واکسن‌های آنها تبدیل شود.
رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت یاد و خاطره جانباختگان حادثه سقوط هوایپمای اوکراینی در دی ماه سال گذشته، از بررسی‌های فنی و کارشناسی همه ابعاد این حادثه از سوی سازمان قضایی نیرو‌های مسلح خبر داد و گفت که این سازمان با بررسی همه فرضیات و استماع نظرات همه طرف‌های درگیر موضوع، گزارش خود را اعلام کرده است. رئیسی با بیان اینکه گزارش سازمان قضایی نیرو‌های مسلح هم از طریق رسانه ملی اعلام شده و هم طی دو جلسه به اطلاع خانواده‌های قربانیان این سانحه رسیده، گزارش سازمان مذکور را از نظر تحقیقاتی کامل و دقیق و قابل عرضه به مجموعه‌های مرتبط دانست که می‌تواند تردید‌های موجود در این زمینه را برطرف کند.


رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه هیچ خط قرمزی برای بررسی و پیگیری و رسیدگی به این موضوع نداشته و نداریم گفت: هر فرض و هر فرد مورد سؤال و اتهام مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته، اما برخی برای خوشامد دیگران به گونه‌ای سخن می‌گویند که گویا اصلاً اطلاع ندارند چه کار قابل تقدیری انجام شده است. وی با تقدیر از اقدامات سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در بررسی این موضوع، گفت: نگاه و تأکید ما در بررسی این حادثه از ابتدا کشف حقیقت و دادرسی عادلانه بوده که از وظایف ماست و تحقیقات مفصل کارشناسی و میدانی و بازسازی صحنه و... در این پرونده انجام شده و تحقیقات دادسرا تمام شده و پرونده در مراحل بعدی رسیدگی با جدیت دنبال خواهد شد.