استقلال از شكست گريخت

آرمان‌ملي: تيم‌هاي فوتبال استقلال و پرسپوليس در دربي 94 روزگذشته در ورزشگاه آزادي تهران به مصاف هم رفتند که نتيجه اين دربي همچون دربي‌هاي قبلي تساوي 2 بر 2 و تقسيم امتيازات شد. استقلال با اين نتيجه در رده دوم باقي ماند و پرسپوليس همچنان در ميانه جدول است.
نيمه اول
پيش از آغاز بازي تمامي بازيکنان و مربيان دو تيم با اهداي شاخه گل به مقام شهداي ترور و همچنين شهداي آتش‌نشان اداي احترام کردند. مسعود ريگي، محمد ‌نادري، ارسلان ‌مطهري، آرش رضاوند، رشيد مظاهري و چند بازيکن ديگر استقلال به سمت نيمکت تيم پرسپوليس آمده و با يحيي گل‌محمدي خوش‌وبش کردند. سرمربي و ساير مربيان تيم استقلال به سمت نيمکت پرسپوليس آمده و با نيمکت‌نشينان تيم به خوش‌وبش پرداختند. جعفر سميعي مديرعامل و دکتر ابراهيم شکوري معاون اجرايي باشگاه پرسپوليس هم براي تماشاي دربي 94 در ورزشگاه آزادي حاضر شدند. ديدار تيم‌هاي فوتبال پرسپوليس و استقلال از ساعت 16و35 با سوت داور، رضا کرمانشاهي آغاز شد. دقيقه 2 ارسلان مطهري درون محوطه جريمه پرسپوليس صاحب توپ شد و با يک شوت محکم گل اول استقلال را به ثمر رساند. دقيقه 9 ارسال سيامک نعمتي درون محوطه جريمه استقلال به وحيد اميري رسيد که مدافعان اجازه شوتزني به او را ندادند. دقيقه 13 ارسال خطرناک نوراللهي پيش از اينکه به مهاجم پرسپوليس برسد توسط مدافعان استقلال به کرنر فرستاده شد. دقيقه 15 ارسال خطرناک سيامک نعمتي درون محوطه جريمه استقلال با فاصله کمي از بالاي سر نوراللهي عبور کرد و موقعيت از دست رفت. دقيقه 19 نوراللهي از گوشه محوطه جريمه نفوذ کرد و ارسال خطرناکش به عبدي رسيد که ضربه سر او دقت کافي را نداشت و از کنار دروازه استقلال به بيرون رفت. دقيقه 23 پرسپوليسي‌ها با چند کار ترکيبي توپ را درون محوطه جريمه استقلال به نوراللهي رساندند و او بعداز يک چرخش، شوت آرامي زد که از کنار دروازه به بيرون رفت. تا دقيقه 34 مالکيت توپ با تيم پرسپوليس است و تيم استقلال عقب نشسته بود تا از تک گلش دفاع کند. دقيقه 42 ارسال سعيد آقايي درون محوطه جريمه استقلال به سرلک رسيد که ضربه سر او کيفيت لازم را نداشت و موقعيت از دست رفت. دقيقه 45 شوت احمد نوراللهي از پشت محوطه جريمه توسط رشيد مظاهري مهار شد. نيمه اول دربي 94 با برتري يک بر صفر تيم استقلال به اتمام رسيد.
نيمه دوم


دياباته در ابتداي نيمه‌دوم به‌جاي احمد موسوي وارد زمين شد. دقيقه 47 ارسال غفوري درون محوطه جريمه پرسپوليس توسط مدافعان دور شد. دقيقه 50 مهدي با يک بغل پا گل تساوي را به ثمر رساند. دقيقه 55 پاس بلند پشت مدافعان استقلال به عبدي رسيد که عارف غلامي او را سرنگون کرد و با کارت زرد داور جريمه شد. دقيقه 57 ارسال بازيکنان پرسپوليس درون محوطه جريمه استقلال به کاميابي‌نيا رسيد که پاس به بغل او به بازيکنان پرسپوليس نرسيد و موقعيت خوب اين تيم از دست رفت. دقيقه 58 شوت از راه‌دور محمد نادري از فاصله زياد دروازه پرسپوليس به بيرون رفت. دقيقه 60 اشتباه دفاع استقلال عبدي را با مظاهري تک‌به‌تک کرد، اما او که قصد داشت دروازه‌بان را دريبل کند، موفق نبود و توپ در موقعيت بسيار خوب مقابل نوراللهي قرار گرفت، اما ريگي با يک تکل شوت احمد نوراللهي را به کرنر فرستاد. دقيقه 65 دانشگر به‌جاي نادري براي استقلال وارد زمين شد. دقيقه 66 ارسال احسان پهلوان درون محوطه جريمه به اميري رسيد که او با بغل‌ پا گل دوم پرسپوليس را به ثمر رساند. دقيقه 68 نوراللهي در موقعيت تک‌به‌تک توپ را از بالاي دروازه استقلال به بيرون زد. دقيقه 75 کاميابي‌نيا از پشت محوطه شوت زد که آرام بود و مظاهري توپ را مهار کرد. دقيقه 76 ارسال فرشيد اسماعيلي درون محوطه جريمه پرسپوليس با مشت لک دور شد. دقيقه 87 شوت پهلوان از پشت محوطه جريمه استقلال با اختلاف به بيرون رفت. دقيقه 89 بازيکنان پرسپوليس با چند پاس، آقايي را درون محوطه جريمه صاحب توپ کردند که شوت او توسط مظاهري مهار شد. دقيقه 90 دياباته براي استقلال گل زد اما توسط داور اعلام آفسايد شد. دقيقه 93 مهدي قائدي گل تساوي استقلال را با يک شوت دقيق به ثمر رساند. اين بازي در نهايت با تساوي 2 بر2 به پايان رسيد.
حواشي
بعداز گل تيم استقلال ارسلان مطهري که با قائدي شادي جالبي انجام داده بود به سمت احمد موسوي رفت و با شماره 20 تيم استقلال نيز حرکتي جالب انجام داد. در يک صحنه توپ در ظاهر به‌دست مدافع پرسپوليس برخورد کرد، اما کرمانشاهي اعتقادي به پنالتي نداشت که اين موضوع با واکنش محمود فکري مواجه شد. سرمربي استقلال در اين صحنه به‌شدت به تصميم داور معترض بود. رشيد مظاهري در جريان بازي مرتب بر سر بازيکنان فرياد مي‌زد. در دقيقه 26 مسابقه رضا کرمانشاهي به محمود فکري تذکر داد که سرمربي استقلال با خنده به اين تذکر واکنش نشان داد. جعفر سميعي مديرعامل باشگاه پرسپوليس در جايگاه ويژه بازي نظاره‌گر ديدار دو تيم بود. در دقيقه 30 بازي فکري بازهم به تصميم کرمانشاهي اعتراض کرد و اين‌بار داور به سرمربي استقلال کارت زرد نشان داد. اين اقدام داور باعث عصبانيت شديد فکري شد و وي پايش را به زمين کوبيد. بعداز خطاي بازيکن پرسپوليس روي مهدي‌پور نيمکت استقلال اعتقاد داشت بايد به کاميابي‌نيا اخطار بدهد که اين موضوع باعث ناراحتي شديد گل‌محمدي شد. سرمربي پرسپوليس با حرکات دست خود به سمت نيمکت استقلال به داور چهارم گفت آنها نبايد به تصميم داور اعتراض کنند. مهدي عبدي بعداز گل تساوي پرسپوليس مقابل استقلال به سمت گل‌محمدي رفت و در حالي با وي خوشحالي مي‌کرد زير پيراهني خود را که نام يا فاطمه‌زهرا(س) روي آن نقش بسته بود به دوربين‌ها نشان داد. بعداز خطاي غلامي روي عبدي حميد مطهري به‌شدت به تصميم داور اعتراض کرد و معتقد بود که مدافع استقلال بايد اخراج شود که در نهايت مربي پرسپوليس با کارت زرد داور مواجه شد. اعضاي سکونشين تيم پرسپوليس و يکي از ماساژورهاي اين تيم (فراز اوجاقي) که پشت نيمکت اين تيم حضور داشتند هرگاه محمد نادري صاحب توپ مي‌شد بر سر اين بازيکن فرياد مي‌زدند. در يک صحنه ماساژور پرسپوليس با صداي بلند فرياد زد سيامک (نعمتي) چپ استقلال خيلي ضعيف است؛ از همان سمت فرارکن!