همتی: مشکل ما۵۰ میلیون دلار نیست طلب ۷ میلیارد دلاری ایران است

رئیس‌کل بانک مرکزی در قبال پیشنهاد سخیف و پوچ مقام کره‌ای درباره آزادسازی دلارهای بلوکه‌شده ایران گفت: مشکل ما با ۵۰ میلیون دلار حل نمی‌شود و کره باید هفت میلیارد دلار ایران را به‌ همراه سود این پول برگرداند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، مذاکرات مقامات ایران با کره‌جنوبی برای آزادسازی منابع بلوکه‌شده ایران در کره روز دوشنبه به‌ صورت رسمی ‌در بانک مرکزی انجام شد. هفت میلیارد دلار از منابع ارزی بانک مرکزی سال‌هاست در کره جنوبی بلوکه شده است و کره به‌ بهانه تحریم آمریکا از آزادسازی این منابع امتناع می‌کند.
این درحالی است که مسئولان بانک مرکزی و وزارت امور خارجه در دیدار با هیئت کره‌ای تأکید کرده‌اند که منتظر روی کار آمدن بایدن نباشند و پول‌های ایران را فوراً برگردانند.
در دیدار عبدالناصر همتی رئیس‌کل بانک مرکزی ایران با «چوی جونگ کان»؛ قائم‌مقام وزیر امور خارجه کره‌جنوبی راه‌های وصول این پول بررسی شد. در این جلسه مقام کره‌ای پیشنهاد داده است که به ‌ازای این پول آمبولانس و کیت تشخیص کرونا به ایران بدهد اما همتی؛ رئیس‌کل بانک مرکزی ضمن مخالفت با این پیشنهاد اعلام کرده است که «مشکل ما با 20 یا 50 میلیون دلار حل نمی‌شود و کره باید هفت میلیارد دلار ایران را به‌همراه سود این پول برگرداند، چرا که هم‌اکنون کره در حال استفاده از منابع ایران است.»


ایران از این پول تمایل دارد برای غذا، دارو و کالاهای مورد نیاز خود استفاده کند ولی کره با پیشنهادهای واهی خود سعی در فرافکنی دارد چراکه ایران الان خود تولیدکننده کیت کروناست و نیازی به کیت‌های کره‌ای ندارد.
گفتنی است روز دوشنبه روابط عمومی بانک مرکزی در پیامی‌ توئیتری نوشت: امروز ‏دکتر همتی در جلسه مشترک با هیئت کره‌ای بر این امر تأکید کرد که هیچ بهانه‌ای برای تداوم مسدودسازی ذخایر ارزی بانک مرکزی که متعلق به ملت ایران است وجود ندارد. طرف مقابل به پیگیری برای رفع سریع مشکل متعهد شد.
سایر اخبار این روزنامه
هشدار 2500 پزشک و متخصص درباره عوارض واکسن‌های آمریکایی و انگلیسی برجام مسافرخانه نیست!(یادداشت روز) اخبار ویژه انگلیس در بحرانی‌ترین ایام کرونایی /سردخانه‌ها مملو از جسد شد همتی: مشکل ما۵۰ میلیون دلار نیست طلب ۷ میلیارد دلاری ایران است عذر‌خواهی صادقانه حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی آماده‌باش در 50 ایالت آمریکا برای مقابله با شورش مسلحانه کیهان: به نظر شما عقل سیاسی ترامپ بیشتر است یا موسوی؟ ربیعی: این موضوع ربطی به ما ندارد تلاش برای نزدیک شدن نظر دولت و مجلس در بودجه 1400 در جلسه سران قوا زودتر از هشت ماه به ۱۲۰ کیلوگرم اورانیوم ۲۰ درصد می‌رسیم اروپا علی‌رغم 5 سال وقت‌کشی و بی‌عملی از ایران خواست که به دیپلماسی فرصت بدهد! پشت پرده احداث پایگاه نظامی آمریکا در اردن قرار بود برجام مشکلات ما را حل کند یا ما مشکلات برجام را؟! هشدار 2500 پزشک و متخصص درباره عوارض واکسن‌های آمریکایی و انگلیسی هشدار 2500 پزشک و متخصص درباره عوارض واکسن‌های آمریکایی و انگلیسی