تلاش برای نزدیک شدن نظر دولت و مجلس در بودجه 1400 در جلسه سران قوا

حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور عصر دیروز سه‌شنبه در پایان نشست سران قوا که به میزبانی رئیس قوه قضائیه برگزار شد، با ابراز خوشحالی از نشست مجدد سران در یک فاصله زمانی کوتاه و گفت و گوهای خوبی که در این نشست انجام شد، گفت: مهم‌ترین مباحث مورد گفتگوی نشست سران قوا، سلامت، معیشت و بی‌اثر کردن و لغو تحریم‌های ظالمانه بود.
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: امروز هم با رئیس محترم مجلس و هم با رئیس محترم قوه قضاییه درباره آنچه که در لایحه دولت آمده بود و آنچه در کمیسیون تلفیق انجام می‌گیرد، بحث‌هایی داشتیم. تلاش ما این است که نظرات دولت و مجلس به هم نزدیک‌تر شود تا بتوانیم اهدافی که در این لایحه مورد نظر بوده با هم‌فکری بین دولت و مجلس و کمیسیون تلفیق محقق کنیم.
محمّدباقر قالیباف، رئیس‌مجلس هم  در پایان نشست سران قوا در سخنانی گفت : همانطور که رئیس‌جمهور اشاره کردند، هر سه قوه به دنبال این هستند که کاهش وابستگی به نفت را بیشتر از گذشته شاهد باشیم و به سمت صفر شدن وابستگی بودجه به نفت حرکت کنیم و این بدان معناست که بودجه نفت را در هزینه‌های جاری هزینه نکنیم.
وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور در جلسه گفتند که بابت حرکت به‌سمت کاهش سهم نفت در بودجه باید به ما بارک‌الله بگویید، ‌تصریح کرد: من می‌گویم همینطور است و بارک‌الله و صدبارک‌الله که در این مسیر گام برداریم و این یکی از مسائل مهم در حل مشکلات کشور مخصوصاً تورم است که هر روز شاهد افزایش آن هستیم.


رئیس مجلس در پایان افزود: امیدواریم بودجه را با همکاری و همراهی دولت و مجلس در حوزه معیشت،‌ سلامت، محرومیت‌زدایی و جهش تولید به گونه‌ای پیش ببریم که سال آینده با کم‌ترین مشکل روبرو باشیم.
آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه نیز در پایان این نشست طی سخنانی گفت: امروز مردم انتظارشان از قوای سه‌گانه آن است که در اقداماتشان امیدآفرین و گره‌گشا باشند و دغدغه‌های معیشتی مردم باید گشوده شود و هر چه بیشتر اقدامات قوای حاکمیتی به امیدآفرینی در میان مردم بیانجامد و دشمن را ناامید کند.
آیت الله رئیسی با اشاره به سخنان رهبری در 19 دی‌ماه و تأکید ایشان بر خنثی‌سازی تحریم‌ها گفت: همه باید در راستای خنثی‌سازی تحریم‌ها تلاش کنند و تلاش همه دستگاه‌ها باید در راستای تحقق شعار ما
می‌توانیم باشد.
وی ادامه داد: ما نیروهای کارشناس، انقلابی و مجاهد کم نداریم و کارآفرینان و سرمایه گذارانی هستند که می‌توانند تولید را جهش بدهند لکن باید موانع تولید رفع بشود و ما باید در جهت آن تلاش کنیم. مجموعه این اقدامات اقداماتی است که می‌تواند در نهایت به خنثی‌کردن تحریم‌ها بیانجامد و این کار شدنی است.
سطح زیر کشت دانه‌های روغنی را
 به صورت جهشی افزایش داده‌ایم
رئیس‌جمهور گفت: با توجه به تحریم‌های ظالمانه دشمنان، به دستور مقام معظم رهبری سطح زیر کشت دانه‌های روغنی را به صورت جهشی افزایش داده‌ایم، چرا که کشت دانه‌های روغنی با توجه به نیاز کشور به کنجاله و روغن خوراکی اهمیت زیادی دارد و وزارت جهادکشاورزی نیز برنامه‌ریزی لازم را در این زمینه انجام داده است و از حمایت دولت در سیاست‌های کلان اقتصادی برخوردار است.
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در یکصد و نود و ششمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که روز سه‌شنبه تشکیل شد، با اشاره به مباحث مطرح شده در نشست روز دوشنبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا و ضرورت افزایش تعامل و گفت‌وگوی مجلس و دولت در زمان بررسی لایحه بودجه سال 1400 تصریح کرد: مسایل کلان و راهبردی کشور می‌بایست به دور از تنش و رفتارهای سیاست‌زده در فضای آرام و منطقی، تدبیر و برنامه‌ریزی شود.
در این جلسه و در پی بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی، وزیر جهاد کشاورزی گزارش روند تحقق برنامه‌های افزایش تولید دانه‌های روغنی و خوراک دام و طیور را ارایه کرد که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه امنیت غذایی یکی از ارکان توسعه پایدار جوامع به حساب می‌آید، طرح توسعه کشت دانه‌های روغنی را از مصادیق تحقق جهش تولید، خودکفایی ملی و گامی برای تامین امنیت غذایی کشور توصیف کرد و اظهار داشت: توسعه کشت دانه روغنی با ویژگیهای اقلیمی کشور و با توجه به نیاز کشور به واردات روغن به صورت جدی در دستور کار دولت و وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته و بارقه‌ای از امید را در عرصه خودکفایی روغن خوراکی ایجاد کرده است.
دکتر روحانی تأکید کرد: با توجه به تحریم‌های ظالمانه دشمنان، به دستور مقام معظم رهبری سطح زیر کشت دانه‌های روغنی را به صورت جهشی افزایش داده‌ایم، چرا که کشت دانه‌های روغنی با توجه به نیاز کشور به کنجاله و روغن خوراکی اهمیت زیادی دارد و وزارت جهادکشاورزی نیز برنامه‌ریزی لازم را در این زمینه انجام داده است و از حمایت دولت در سیاست‌های کلان اقتصادی برخوردار است.
در این جلسه مقرر شد، طرح وزارت جهادکشاورزی با بررسی‌های مشترک با سازمان برنامه و بودجه نهایی شده و در اولویت طرح‌های زیرساختی کشور
قرار گیرد.
سایر اخبار این روزنامه
هشدار 2500 پزشک و متخصص درباره عوارض واکسن‌های آمریکایی و انگلیسی برجام مسافرخانه نیست!(یادداشت روز) اخبار ویژه انگلیس در بحرانی‌ترین ایام کرونایی /سردخانه‌ها مملو از جسد شد همتی: مشکل ما۵۰ میلیون دلار نیست طلب ۷ میلیارد دلاری ایران است عذر‌خواهی صادقانه حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی آماده‌باش در 50 ایالت آمریکا برای مقابله با شورش مسلحانه کیهان: به نظر شما عقل سیاسی ترامپ بیشتر است یا موسوی؟ ربیعی: این موضوع ربطی به ما ندارد تلاش برای نزدیک شدن نظر دولت و مجلس در بودجه 1400 در جلسه سران قوا زودتر از هشت ماه به ۱۲۰ کیلوگرم اورانیوم ۲۰ درصد می‌رسیم اروپا علی‌رغم 5 سال وقت‌کشی و بی‌عملی از ایران خواست که به دیپلماسی فرصت بدهد! پشت پرده احداث پایگاه نظامی آمریکا در اردن قرار بود برجام مشکلات ما را حل کند یا ما مشکلات برجام را؟! هشدار 2500 پزشک و متخصص درباره عوارض واکسن‌های آمریکایی و انگلیسی هشدار 2500 پزشک و متخصص درباره عوارض واکسن‌های آمریکایی و انگلیسی