ایران همواره از تمامیت ارضی عراق حمایت کرده است

معاون اول رئیس جمهوری با بیان این که کمیسیون مشترک اقتصادی می‌تواند به تسریع مذاکرات و اجرایی شدن توافق‌های ایران و عراق کمک کند، گفت: باید برای رسیدن به هدف ۲۰ میلیارد دلاری حجم مبادلات دو کشور برنامه ریزی کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهوری، اسحاق جهانگیری روز سه شنبه در دیدار با وزیر تجارت عراق و رئیس کمیسیون مشترک دو کشور با تأکید بر حساسیت منطقه خاورمیانه گفت: همکاری همه کشورهای اسلامی و به ویژه همکاری خاص دو کشور ایران و عراق در ایجاد صلح و ثبات در منطقه از اهمیت بسزایی برخوردار است.
معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به همکاری‌های سیاسی و امنیتی دو کشور در سطوح مختلف اظهار کرد: مبارزه با داعش نمونه بارزی از همکاری‌های دو کشور برای ایجاد صلح در منطقه بود و ایران همواره از روند سیاسی و تمامیت ارضی عراق حمایت کرده است.
جهانگیری با بیان اینکه در ایام سالگرد شهادت سپهبد شهید سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس هستیم، گفت: این جنایت آمریکا فراموش ناشدنی است و مطمئن هستیم آنچه پارلمان عراق برای خروج نظامیان آمریکا از این کشور تصویب کرد به ثبات و امنیت منطقه کمک می‌کند.


معاون اول رئیس جمهوری دیدارها و گفت وگوهای مقام‌های دو کشور را برای توسعه روابط اقتصادی مهم دانست و گفت: باید تلاش کنیم مناسبات اقتصادی فیمابین همانند همکاری‌های سیاسی و فرهنگی دو کشور و دو ملت ارتقاء یابد.
جهانگیری گفت: هر دو کشور ایران و عراق برنامه‌های مهمی برای توسعه دارند و باید تلاش کنند با همکاری یکدیگر به ویژه در دوره ای که ویروس کرونا تا حدی مناسبات اقتصادی را مختل کرده است، این برنامه‌ها را پیش ببرند.