فرشته نجات حیوانات


آفتاب یزد- گروه شبکه: بعضی از تصاویر و یا فیلم‌ها هستند که نه تنها تا ابد در ذهن‌ها ماندگار خواهد بود بلکه دارای حس خوب هم هستند. مثل فیلمی از سه محیط بان که جانشان را به خطر انداخته تا دو بره میش وحشی را که درون چاه افتاده بودند نجات دهند. ماجرا از این قرار است که ۳ نفر از محیط بانان شهربابک کرمان به نام‌های محمد شریفی، حمید خواجویی و احمد شجاعی حین گشت زنی در منطقه حفاظت شده دهج متوجه رفتار غیرعادی و سروصدای عجیب یک میش وحشی شدند. سروصدای ممتد و حالت بی‌قراری میش وحشی باعث شد که محیط بانان به جستجوی اطراف پرداخته و متوجه شوند دو بره میش وحشی به دلیل بازیگوشی درون یک چاه سقوط کرده اند. از همین رو یکی از محیط بانان بوسیله یک طناب از دهانه تنگ چاه به درون آن رفته و پس از یک ساعت تلاش و مشقت فراوان موفق شد دو بره میش وحشی را از عمق چاه بیرون بکشد. محیط بانان پس از اطمینان از سالم بودن بره میش‌ها آنها را رها کردند. نکته جالب توجه اینجاست که میش مادر که محل را ترک نکرده و با فاصله کمی از دهانه چاه ایستاده بود با سرعت به سمت بره‌ها رفته و آنها را با خود از محل دور می‌کند.
> واکنش کاربران
اکنون این اتفاق خوب بسیار مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته و واکنش‌های آنها را در پی داشته است.
یکی از کاربران در این مورد نوشته است: «از خوشحالی تحت تاثیر قرار گرفتم خدا به شما قوت بده و به زندگی شما مردان مهربان برکت».


یکی دیگر از کاربران اینطور می‌نویسد: «حال کردم دستتون درد نکنه.خسته نباشید، کار بزرگی کردین دمتون گرم».
دیگری نوشت:«محیط‌بان فداکار لبخندت بر روی آن صورت آفتاب سوخته در دهانه چاه در حالیکه دو بره میش را در آغوش گرفتی و از چاه بیرون می‌آوری چقدر زیباست. دعای آن مادر معصوم که فرزندانش در مقابل چشمانش از تشنگی پرپر میشدند، دعای من و دعای تمام مردم پشت و پناهتان باشد. شما آخرین امید ما و آخرین امید حیوانات زبان بسته هستید».
یکی دیگر ازکاربران گفته است:«امیدوارم درآمد این عزیزان زحمت کش و فداکار نیز بیشتر شود. واقعا بد نیست بعضی وقتها کسانی که ثروت زیادی دارند بخشی از آسایش خود را با افرادی اینچنین سهیم شوند.»
کاربران دیگر نوشته اند: «از این صحنه‌ها کم پیش میاد ولی بی‌نهایت زیبا و تحسین برانگیز است»، «دم محیط‌بانان زحمتکش گرم که به خوبی پیگیری کردن. بی‌نظیره لحظه پیوند میش مادر و بره‌ها و از این نکته نگذریم که نسبت به ایمنیه چاه هم اقدامی انجام بشه و اطراف چاه‌هایی از این دست دیواره یا روی اون پوشیده بشه»، «محیط‌بانان عزیز شما هم مانند آتش‌نشانان فرشته نجات گرفتاران هستید. کدام شغل و حرفه معادل شغل محیط‌بانی و آتش‌نشانی است؟!»، «برادرهای شکارچی از این بندگان خدا خجالت بکشن که با وجود حقوق ناچیز و داشتن خانواده خودشونو تو خطر انداختن فقط و فقط برای نجات این جانداران»،«خبر بسیار خوبی بود. ممنون از این محیط بانان مهربان. اگر این دلسوزان خوش قلب را نداشتیم چه می‌کردیم؟ امیدوارم مادر و بره هایش در کنار هم و به دور از تمام خطرات باشند»، «خدایا شکرت به خاطر این همه انسانیت و این همه از خود گذشتگی این محیط بانان»،«‌ای کاش ادارات محیط زیست با هماهنگی با اداره کشاورزی و جهاد که در حاشیه مناطق حفاظت شده در حال فعالیت می‌باشند مکاتبه کرده و مواردی مثل استخرها و چاه‌هایی را که بدون حفاظ می‌باشند هرچه سریعتر اصلاح کنند. هرچند تمام این امکانات دارای یک اصول اساسی برای احداث می‌باشد که رعایت نمی‌شود».