استنکاف وزیر ارتباطات از اجرای حکم قوه قضائیه برای فیلتر کردن اینستاگرام آذری جهرمی به بازپرسی فراخوانده شد

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام جرم دادستان کل کشور و شکایت صداوسیما به دادسرای فرهنگ و رسانه فراخوانده شد.
به گزارش برنا، قوه قضائیه علیه وزیر ارتباطات اعلام جرم کرده و آذری جهرمی باید برای پاسخ به سوالات بازپرس دادسرای فرهنگ و رسانه در دادسرا حضور یابد.
اعلام جرم دادستان کل کشور شامل محورهایی چون: استنکاف از اجرای اوامر قضایی در مورد فیلتر کردن اینستاگرام علیرغم حکم صادره، استنکاف از اجرای دستورات مقام‌های دولتی که اشاره به ابلاغ رئیس مرکز ملی فضای مجازی به وزارت ارتباطات برای کاهش پهنای باند بین‌الملل و محدودسازی پیام رسان‌های خارجی دارد؛ عدم اجرای مصوبات شورای عالی فضای مجازی از جمله مصوبه سال ۹۱ شورا در مورد انسداد فیلترشکن‌ها و VPNها و همچنین مصوبه حمایت از پیام‌رسان‌های بومی است.
همچنین رسیدگی به شکایت مردم اهواز و چند شهر دیگر از وزیر ارتباطات، شکایت جاویدنیا معاون سابق دادستان کل کشور از جهرمی و نیز شکایت سازمان صداوسیما از جهرمی در مورد اظهار نظر او در مورد بازپس‌گیری فرکانس‌های باند ۷۰۰و۸۰۰ از دیگر اتهامات وزیر ارتباطات طرح شده است.
سایر اخبار این روزنامه
واکنش ظریف به ادعای دیدار نماینده ایران با تیم بایدن تخت روانچی با آمریکا مذاکره نداشته است پیمان مولوی کلاف سردرگم بازار سرمایه و اقتصاد ایران وزیر بهداشت اعلام کرد آغاز واکسیناسیون کرونا در کشور قبل از ۲۲ بهمن آواز امیری چگونه ثبت ملی شد؟ آوازهای مازنی در صف ثبت ملی رئیس جمهوری در جلسه هیئت دولت: زندگی سیاسی ترامپ تمام شد، اما برجام زنده ماند «ابتکار» حواشی کشمکش‌های اخیر سیاسی میان دولت و مجلس را بررسی کرد اقتصاد و جامعه، گروگان دعواهای سیاسی بایدن به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا وارد کاخ سفید شد سوگند با وعده تعامل عبدالناصر همتی: بخشی از پول‌های بلوکه شده، آزاد شده است استنکاف وزیر ارتباطات از اجرای حکم قوه قضائیه برای فیلتر کردن اینستاگرام آذری جهرمی به بازپرسی فراخوانده شد محمد جواد ظریف: اجرای کامل برجام در گرو رفع تحریم‌هاست بایدن به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا وارد کاخ سفید شد سوگند با وعده تعامل