ماجرای ابتلای دو پرسپولیسی به کرونا داستان برنامه دردسرساز دربی برای میناوند و انصاریان

ابتلای مهرداد میناوند به کرونا و شرایط وخیم او همه را نگران کرده است.
ابتلای مهرداد میناوند و علی انصاریان، دو پیشکسوت فوتبال به بیماری کرونا کل ورزش ایران را تحت تاثیر قرار داده و همه اهالی فوتبال اکنون برای سلامتی این دو نفر دست به دعا شده‌اند. در حال حاضر گفته می‌شود علی انصاریان شرایط بهتری نسبت به مهرداد میناوند دارد و وضعیت هافبک سابق پرسپولیس و تیم ملی ایران چندان جالب نیست. حال سوالی که برای همه به وجود آمده این است که میناوند و انصاریان چگونه مبتلا شدند و چرا شرایط میناوند تا این اندازه به وخامت کشیده شده است؟
به گزارش خبرآنلاین، ماجرا به روز 23 دی برمی‌گردد، جایی که مهرداد میناوند به همراه علی انصاریان مهمان ویژه‌برنامه باشگاه پرسپولیس برای دربی بودند و مسابقه را در استودیوی برنامه تماشا کردند. در جریان تماشای بازی ظاهرا پروتکل‌های بهداشتی به خوبی رعایت نشده و زمینه‌ساز انتقال بیماری شده است. به نظر می‌رسد مهرداد پیش از برنامه کرونا داشته و در روزهای بعدی علائم اولیه خودش را نشان می‌دهد و او با دکتر هاشمیان که از قدیم ارتباط خوبی باهم داشتند تماس می‌گیرد و به میناوند توصیه می‌شود که حتما به بیمارستان مراجعه کند و سی‌تی اسکن بدهد اما او چندان شرایط را جدی نگرفته و اقدامات درمانی لازم را انجام نمی‌دهد.
وضعیت میناوند چند روزی ادامه پیدا می‌کند و او پس از وخیم شد حالش مجددا با دکتر هاشمیان تماس می‌گیرد و دوباره به او توصیه می‌شود که هرچه سریع‌تر در بیمارستان بستری شود که میناوند راهی بیمارستان لاله می‌شود و در اسکن‌های آن‌جا مشخص می‌شود سطح درگیری ریه‌های ستاره سابق تیم ملی تا 80 درصد رسیده و اکسیژن خونش در حدود 40 است. در این بین با داروهای تجویز شده و اقدامات درمانی مانند تصفیه ریه و استفاده از دستگاه ونتیلاتور سطح اکسیژن بالاتر آمده پزشکان بیمارستان و هم‌چنین افرادی که از طرف باشگاه پرسپولیس در جریان درمان او قرار دارند این امید را دارند که ریه‌های او ترمیم شود. ظاهرا اکسژین خون او شب گذشته نسبت به صبح وضعیت بهتری داشته ولی هم‌چنان وضعیتش تا حال نرمال فاصله زیادی دارد.


از طرفی علی انصاریان هم روزپنجشنبه در بیمارستان بستری شده و احتمالا همان جا در برنامه دچار کرونا شده است. با این حال با توجه به این‌که انصاریان زودتر به بیمارستان مراجعه کرده و وضعیت بهتری دارد، احتمالا به زودی بهبود پیدا کند.
مهرداد میناوند به تازگی و در تاریخ 9/9/99 ازدواج کرده بود و خانواده‌اش به شدت نگران وضعیت این بازیکن سابق فوتبال ایران هستند؛ بازیکنی که علاقه‌مندان به فوتبال خاطرات زیادی با بازی‌های درخشانش دارند و وضعیتش همه اهالی فوتبال را ناراحت کرده است. امید است این دو پیشکسوت محبوب دنیای فوتبال و هم‌چنین حشمت مهاجرانی سرمربی اسبق تیم ملی و تمامی مبتلایان ایران با دعای خیر مردم و دیگر اهالی ورزش سلامتی‌شان را دوباره به دست آورند.
اظهارات امیدوارکننده رئیس ICU لاله درباره میناوند
لطفی پزشک معالج مهرداد میناوند می‌گوید که وضعیت اکسیژن او باثبات شده و امیدواری درباره روند درمانش افزایش یافته است.
به گزارش ورزش سه، مهرداد میناوند چند روزی است که بستری در بیمارستان لاله را سپری می‌کند و نگرانی طرفداران فوتبال درخصوص او نیز همچنان ادامه دارد. این پیشکسوت فوتبال ایران که به کرونا مبتلا شده و درگیری ریوی شدیدی هم داشته، در حالی این روزهای سخت را سپری می‌کند که اوضاعش چندان مساعد نیست اما حالا پزشک او می‌گوید که وضعیتش باثبات و پایدار شده و جای امیدواری دارد.
امیرحسین لطفی رئیس دپارتمان ICU بیمارستان لاله در این خصوص گفت: ما پنجشنبه صبح شرایط خیلی ناپایداری داشتیم و اکسیژن خون ایشان خیلی پایین بود. سطح اکسیژن‌شان در حوالی 50-60 بود که خیلی خطرناک است. ما یک جراحی اورژانسی در راه هوایی شان انجام دادیم و یک راه هوایی جدید برایشان باز کردیم و همینطور با دستگاه برندوسکوپی شستشوی ریوی انجام دادیم و ریه ایشان خیلی پاکسازی شد و به تدریج وضعیت‌شان ثبات خیلی خوبی پیدا کرد. اکسیژن‌شان خیلی افزایش پیدا کرد و به 80، 85 و 90 رسید که قابل قبول است و وضعیتشان الان امیدوارکننده و با ثبات است.
وی درباره زمان ثبات اکسیژن خون میناوند اظهار کرد: از پنجشنبه ظهر این روند با ثبات رخ داد. همچنان اوضاع خوب است و از پنجشنبه ظهر اتفاقی رخ نداده و وضعیت امیدوارکننده ای را سپری می‌کنیم.
او درباره نگرانی‌هایی که از لحظه به هوش آمدن میناوند وجود دارد، عنوان کرد: ایشان خود به خود بیهوش نشدند، ما برای کنترل وضعیت تنفسی شان با داروهای بیهوشی در خواب کامل و عمیق بیهوشی قرار دادیم تا میزان اکسیژن خون ایشان را ارتقا دهیم و کنترل شرایط تنفسی را با سیستم در دست بگیریم.
لطفی درباره عبارت «خشک شدن ریه» که در یک روز اخیر به گوش رسیده، گفت: نمی‌دانم منظور از خشک شدن ریه چیست. اما درگیری ریوی آقای میناوند در بدو ورود به بیمارستان 80% بود و بعدا بیشتر هم شد و بالاتر از این حد هم رفت و طوفان التهابی در بدنشان به وجود آمد. وضعیت خیلی وخیم بود اما اگر به لطف خدا بدنشان درمان ها را تحمل کند و خوب دوام بیاورد، بله قابل برگشت است.
پزشک معالج مهرداد میناوند با اشاره به حواشی مختلفی که درباره احتمال تبعیض در روند درمان مهرداد میناوند وجود دارد توضیح داد: پنجشنبه یک اتفاقاتی افتاده بود و لازم است یک توضیح بدهیم. قطعا همه مردم ایران سرمایه ملی هستند و برای ما عزیز، محترم و معتبر هستند. کادر درمان همه تلاششان را برای بهبودی بیماران انجام می‌دهند. من در مصاحبه ای که انجام دادم، بلافاصله بعد از جراحی ایشان بود چون آقای میناوند گردن کوچک و بافت چربی زیادی دارند. همچنین ایشان به کرونا مبتلا هستند و چون ما مستقیم با راه هوایی در تماس بودیم، احتمال بالا خودمان هم کرونا بگیریم.
وی افزود: ما استرس زیادی را تحمل می‌کردیم و همان لحظه مصاحبه کردیم و من گفتم «باتوجه به جایگاه ایشون...» بعد از این جمله یک نفر وارد اتاق شد و حواسم پرت شد. منظور من این بود که باتوجه به ذهنیتی که ما از مسابقات ایشان داریم، علاقه زیادی به او داریم. منظور من این بود که به این خاطر فعالیت‌ها را با دقت بیشتری انجام می‌دهیم که این جمله سوءتفاهم زیادی را در ذهن خیلی ها ایجاد کرد که روند درمانی تبعیض آمیز است. همه مردم برای ما عزیز و محترم هستند و ما برای همه، پروتکل های استاندارد را رعایت می‌کنیم. امیدواریم مردم از کادر درمان حمایت کنند تا ما هم با انرژی بیشتری کرمان را انجام دهیم.
امیرحسین لطفی با اشاره به شایعات پیرامون بیماری کلیوی میناوند و همچنین هزینه درمان او گفت: آقای میناوند مشکل کلیوی ندارند و من هم نمی‌دانم که هزینه درمان ایشان چقدر شده است. فعالیت درمانی ما زیر نظر تعداد بالایی از پزشکان انجام می‌شود اما نمی‌دانیم که هزینه درمان چقدر بوده است.
او درخصوص حضور پیشکسوتان در بیمارستان لاله اظهار کرد: ملاقات حضوری با آقای میناوند نبوده و این دوستان فقط در محیط عمومی بوده اند. خیلی از پیشکسوتان و فوتبالیست ها از طریق تماس تلفنی پیگیری کردند و یک عده هم حضوری آمدند و با تیم پزشکی صحبت کردند.
رئیس بخش ICU بیمارستان لاله در پایان مصاحبه گفت: ما فقط باید امیدوار باشیم و درباره آینده افراد پیش بینی کردن کار علمی نیست. ما بیشتر امیدوار هستیم و پیگیری می‌کنیم که درمان ها موثر باشند و مردم خوشحال باشند. ما الان خیلی امیدوارتر هستیم.
سایر اخبار این روزنامه
ماجرای ابتلای دو پرسپولیسی به کرونا داستان برنامه دردسرساز دربی برای میناوند و انصاریان محمدعلی وکیلی صندلی رئیس جمهوری چند؟ چرا حواشی برنامه‌های گفت‌وگو محور صدا و سیما تمامی ندارد؟ سرانجام خانه‌نشینی کاربلدها! بخشنامه ای که معتل مانده است پیمانکاران شهرداری، مشتریان زباله های کودکان کار سخنان تند جهان بزرگی علیه روحانی با واکنش‌هایی همراه بود ماجرای یک توهین عجیب در شبکه فرهیخته 4 تعدد کاندیداهای احتمالی هم نتوانسته شور انتخاباتی ایجاد کند انفعال جریان های سیاسی در فضای سرد انتخاباتی از کاهش نرخ دلار تا ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو بایدن چرخ خودروسازان را پنچر کرد؟! رئیس قوه قضائیه: آن‌ها که فکر می‌کنند با مذاکره مشکلات کشور حل می‌شود اشتباه می‌کنند چرا تندروهای خارجی از اقدامات بایدن هراس دارند؟ مسیر مبهم بازگشت به برجام روابط عمومی قرارگاه نجف اشرف نیروی زمینی سپاه اعلام کرد دستگیری تروریست عامل شهادت افسر راهنمایی و رانندگی در روانسر لذت زایدالوصف ساخت واکسن کرونا فلاحت‌پیشه: وقت را تلف نکنیم؛ دنیا دیپلماسی را برای ایران انتخاب کرده است