توهين به توكلي به خاطر غسال حاشیه ساز

آرمان ملي- سجاد جنت‌آبادي: بحث و جدل‌ها بر سر غسال آيت‌ا... مصباح‌يزدي بالا گرفت. اولين نفري که در مقابل اين مساله واکنش نشان داد، حجت الاسلام صديقي، امام جمعه تهران بود که با سخناني درباره مصباح‌يزدي باعث واکنش احمد توکلي به غسال ايشان شد. در آخرين واکنش‌ها احمد توکلي در يادداشتي مدعي شد که غسال يک ابر‌بدهکار بانکي است که ميلياردها تومان به بانک‌هاي کشور بدهکار است. همين صحبت‌ها با واکنش محمد‌جواد ابطحي، عضو شوراي مرکزي جبهه پايداري شد و اين سياستمدار اصولگرا، توکلي را متهم به نداشتن سلامت کامل کرد. در اين کش‌و‌قوس‌هاي سياسي احمد توکلي دوباره سکوت نکرد و پاسخ اظهارات ابطحي را داد.
وضعيت سلامت توکلي
محمدجواد ابطحي، عضو شوراي مرکزي جبهه پايداري درباره يادداشت احمد توکلي براي ابر‌بدهکار بودن غسال آيت‌ا... مصباح گفت: آقاي توکلي مجموعه‌اي در ارتباط با شفافيت و اين دست از مسائل دارد، اما خود درگير بيماري پارکينسون است و در وضعيت سلامتي مناسبي نيست. نماينده مردم خميني‌شهر در ادوار هفتم تا نهم مجلس همچنين تاکيد کرد: معتقدم از نام ايشان (احمد توکلي) استفاده مي‌شود و افرادي سايت و موسسه را از طرف او اداره مي‌کنند. به هر حال با وضعيت و شدت بيماري، نمي‌توان از آقاي توکلي درباره اظهارات‌شان توقعي داشت. وي درباره ادعاي توکلي مبني‌بر وجود اسناد در موسسه ديده‌بان شفافيت و عدالت مي‌گويد: اگر ايشان اسنادي دارند ارائه کنند، ما که با ايشان تعارفي نداريم و بيشتر از آقاي توکلي هم نگران نفوذ افراد با چهره‌هاي موجه در بين مسئولان و چهره‌هاي نظام هستيم و به‌خوبي مي‌دانيم از ابتداي انقلاب اسلامي مساله نفوذ وجود داشته است. عضو شوراي مرکزي جبهه پايداري با بيان اين مطلب که «فضاي رسانه‌اي عليه آقاي مصباح است تا بگويند غسال ايشان ثروتمند و رانت‌خوار» است، تاکيد کرد: فرضا هم که باشد، اين مساله چه ربطي به آقاي مصباح دارد؟ اعتمادآنلاين نوشت: وي ادامه داد: بايد ترس از نفوذ داشته باشيم تا از چهره‌هايي که خود را به علما و مراجع و مسئولان نزديک مي‌کنند، مراقبت کنيم اما اين مورد به‌خصوص که بگويند غسال آيات مصباح‌يزدي و حق‌شناس رانت‌خوار بوده و بدهکار بانکي است، جريان مشکوکي به نظر مي‌رسد. ابطحي خاطرنشان کرد: غسل دادن و دفن ميت واجب کفايي است و هر کسي مي‌تواند در صورتي که توان و علم اين کار را داشته باشد - خواه پولدار يا بي‌پول اين کار را انجام دهد.
احمد توکلي پاسخ داد


دفتر احمد توکلي با تکذيب سخنان محمدجواد ابطحي در واکنش به توهين او گفت: «53 سال فعاليت سياسي داشتم و حالا مي‌گويند يادداشتي که نوشته‌ام از سوي من نوشته نشده است. همين‌جا اعلام مي‌کنم من نويسنده يادداشت‌هايي که به‌تازگي از سوي بنده منتشر شده هستم و بدون‌ سند و مدرک حرف نمي‌زنم.» آقاي ابطحي دچار يک سوء‌برداشت شدند. بله، آقاي توکلي مبتلا به بيماري پارکينسون هستند، اما اين بيماري هيچ تاثيري روي قدرت عقل افراد نمي‌گذارد. اين توهيني است که آقاي ابطحي نه‌تنها به آقاي توکلي، بلکه به تمامي افرادي که به نوعي با اين بيماري درگير هستند، روا داشته‌اند. يادداشت منتشرشده به نام آقاي توکلي از سوي خود ايشان نوشته شده و روي انتقاد اصلي اين متن سمت روحانيوني است که «کاسبان» به آنها نزديک مي‌شوند، نه علمايي که اين کاسبان ممکن است آنان را غسل داده‌ باشند. در اين ميان نه آيت‌ا... مصباح و نه آيت‌ا... حق‌شناس مورد بحث نبودند، هدف اصلي روحانيوني هستند که اين تاجران براي نزديک شدن به آنها دست به هر کاري مي‌زنند؛ از جمله غسل روحانيون سرشناس و از جمله کرامت‌تراشي براي خودشان. آقاي توکلي در يادداشت خود نام هيچ فردي را نياورده و عنوان ابربدهکار بانکي کاملا با سند و مدرک بوده است.