بایدن از فشار حداکثری علیه ایران استفاده کند

«دنیس راس» مشاور دولت باراک اوباما در منطقه غرب آسیا و «خوآن زاراته» قائم‌مقام مشاور امنیت ملی در دولت «جورج بوش پسر» در یادداشت مشترک در «لس‌آنجلس تایمز»، خواستار حفظ فشار حداکثری واشنگتن ضد تهران شدند. «دنیس راس» مدیر برنامه‌ریزی سیاستگذاری در وزارت خارجه دولت جورج بوش پدر، هماهنگ‌کننده ارشد ویژه دولت کلینتون در مسائل منطقه غرب آسیا و مشاور ویژه برای منطقه خلیج‌فارس و جنوب غرب آسیا در دور اول ریاست‌جمهوری اوباما بود. این دیپلمات پیشین و ۷۲ ساله هم‌اکنون به عنوان مشاور اندیشکده «بنیاد واشنگتن برای سیاست خاور نزدیک» فعالیت دارد. «خوآن زاراته» وکیل پیشین آمریکایی است که در دولت جورج بوش پسر قائم‌مقام مشاور امنیت ملی کاخ سفید برای مقابله با تروریسم بود. او هم‌اکنون رئیس‌مرکز «قدرت اقتصادی و مالی» در اندیشکده ضدایرانی «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» (اف‌دی‌دی) است. آنها در بخشی از یادداشت خود به مواضع دولت سابق آمریکا و کارزار فشار حداکثری دولت ترامپ علیه ایران‌اشاره کردند و خواستار تداوم فشار بر ایران شدند. این دو مقام سابق در دولت‌های جورج بوش پسر و باراک اوباما نوشتند: «خروج به طور کامل دولت ترامپ از توافق هسته‌ای ایران (برجام)، کاری‌اشتباه بود و به ایران برای سرعت دادن به برنامه هسته‌ای خودش بهانه داد اما با این وجود، قطعا کارزار فشار حداکثری، اهرمی را ایجاد کرده که نباید آن را کم اهمیت شمرد.»
آنها با ‌اشاره به تصمیم ایران برای ازسرگیری غنی‌سازی 20 درصدی اورانیوم ادعا کردند «این کار بدین خاطر انجام نشد که ایالات متحده را به تعجیل در بازگرداندن به توافق هسته‌ای وا دارد بلکه به خاطر این صورت گرفته که (ایران) می‌خواهد به رفع تحریم‌ها دست یابد. البته ایران نباید مجانی به این (کاهش تحریم‌ها) دست یابد.»
توصیه پمپئو به بایدن درباره ایران
فشارها علیه ایران تشدید شود!


گفتنی است همچنین مایک پمپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا دیروز در مصاحبه با فاکس نیوز به تکرار لفاظی‌های ضدایرانی و اتهام‌زنی بی‌سند علیه ایران پرداخت و خواستار تشدید فشار بر تهران در دولت جدید آمریکا شد.
پمپئو به جو بایدن، رئیس‌جمهور جدید آمریکا توصیه کرد برای گسترش روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی، باید فشارها علیه ایران را ادامه دهد و تشدید کند.