قول قالیباف برای پیگیری مشکلات تولیدکنندگان در بازدید سرزده از شهرک صنعتی شمس‌‌آباد

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه نظارت‌های میدانی خود به صورت سرزده به شهرک صنعتی شمس‌آباد در شهرستان ری رفت و از نزدیک در جریان مشکلات کارگران و تولیدکنندگان این شهرک قرار گرفت.
محمد باقرقالیباف در ابتدای این نظارت میدانی به یک واحد تولیدی برش سنگ‌ تایل رفت که به دلیل خام‌فروشی این محصول معدنی و بی‌توجهی به ارزش افزوده این صنعت و همچنین وجود شبکه‌های رانتی صادرات سنگ خام به حالت نیمه تعطیل درآمده است. رئیس مجلس در دومین بازدید خود در شهرک صنعتی شمس‌آباد از کارخانۀ تولید پروفیل‌های پیشرفته درو پنجره بازدید کرد که یک بانک آن را به تعطیلی کشانده است. این واحد تولیدی از سال ۹۲ با وجود پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها بدون استفاده مانده و کارگران آن بیکار شده‌اند.
قالیباف در گفتگو با تولیدکنندگان این واحد تولیدی، برای اجرای قوانین تسهیل‌کننده بانکی تاکید کرد و از مصوبه کمیسیون تلفیق برای بخشودگی جرائم تامین اجتماعی کارگاه‌هایی که سطح اشتغال خود را طی یکسال اخیر حفظ کرده باشند، خبر داد. سومین بازدید رئیس مجلس از کارخانه فعال جهان کریستال بود که یکی از واحدهای فعال در صنعت تولید کریستال در کشور است که محصول خود را به ده‌ها کشور دنیا صادر می‌کند. این کارخانه برای توسعۀ بخش‌های تولیدی و صادرات بیشتر محصولات با مشکل ترخیص مواد اولیه لازم و همچنین تسهیل فرایندهای تجاری و مبادلاتی روبروست.
قالیباف در پایان این نظارت میدانی در جمع صنعتگران گفت که برای پیشرفت تولید و اشتغال، حمایت از تولیدکننده و حذف قوانین زائد و دست‌وپاگیر در دستور کار مجلس یازدهم است.


رئیس قوه‌مقننه تاکید کرد که مجلس مصمم است تا با حضور در میدان و شنیدن مشکلات و مطالبات واحدهای تولیدی و کارگران، موانع تولید کارگاه‌های کوچک و متوسط را حذف کند تا مقدمات کاهش بیکاری و رشد اقتصادی با فعالیت‌های همین کارگاه‌های تولیدی کوچک و متوسط فراهم شود.
قول پیگیری قالیباف
برای مشکلات صنعتگران
حسین توکلی‌کجانی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری در گفت‌وگو با فارس با اشاره به حضور سرزده محمد باقر قالیباف در شهرک صنعتی شمس آباد گفت: در طی این بازدید، تعدادی از صنعتگران عمده مشکلات این شهرک صنعتی از جمله موضوعات مربوط به مالیات بر ارزش افزوده، تقاطع غیر همسطح ورودی شهرک، بیمه تأمین اجتماعی، مالیات کارگاه‌ها و شبکه بانکی را در حضور رئیس مجلس مطرح کردند.
فرماندار ری ادامه داد: مهم‌ترین درخواست شرکت خدماتی شهرک صنعتی شمس‌آباد این بود که درصدی از مالیات ارزش افزوده به شهرک‌های صنعتی اختصاص داده شود.
توکلی با بیان اینکه رئیس مجلس درخصوص موضوعات مطرح شده قول پیگیری و همکاری داد، افزود: باتوجه به اینکه در حال حاضر قانون بودجه در مجلس در حال بررسی است و قانون مالیات بر ارزش افزوده مراحل پایانی را طی می‌کند، بازدید امروز می‌تواند در رفع این مشکلات مؤثر باشد.
وی در ادامه با اشاره به انواع معضلاتی که از سمت تهران به شهرری سرریز می‌شود، بیان کرد: در این بازدید از رئیس مجلس درخواست کردم درخصوص رفع معضلاتی که به واسطه پایتخت بودن تهران، به شهرری تحمیل می‌شود در قوانین بودجه، برای این موضوعات بودجه‌ای درنظر گرفته شود.
معاون استاندار تهران در پایان خاطرنشان کرد: آقای قالیباف با تأکید بر رفع معضلات شهرری، قول بررسی و پیگیری موضوعات مطرح شده را داد.
قالیباف: دولت در عمل به مصوبه مجلس لحظه‌ای درنگ نکرد/ دشمن بداند مصمم به اجرای قانون راهبردی رفع تحریم‌ها هستیم
رئیس مجلس گفت: با توجه به قانون راهبردی رفع تحریم که در مجلس به تصویب رسید و زمانبندی اجرایی آن درباره غنی سازی۲۰ درصد به سایت فردو آمدیم و وظیفه خودم می‌دانم از دولت عزیز تشکر کنم که در اجرای این قانون انصافاً‌ لحظه‌ای درنگ نکرد.
قالیباف در بازدید از فردو:
دولت در عمل به مصوبه مجلس
لحظه‌ای درنگ نکرد
رئیس‌ مجلس شورای اسلامی همچنین روز پنجشنبه (۹ بهمن) از مجتمع غنی‌سازی شهید علی‌محمدی (فردو) بازدید کرد و گفت: بر اساس نظارت میدانی و نیز با توجه به قانون راهبردی رفع تحریم‌ها که در مجلس به تصویب رسید و زمانبندی اجرایی آن درباره غنی سازی۲۰ درصد، به سایت فردو آمدیم و وظیفه خودم می‌دانم از طرف خودم و نمایندگان مردم از دولت عزیز تشکر کنم که در اجرای این قانون انصافاً‌ لحظه‌ای درنگ نکرد و هم در بیان و هم در عمل امروز شاهد بودم که مرحله به مرحله این کار را انجام دادند.
رئیس مجلس تصریح کرد: دشمن بداند ما مصمم به اجرای قانون راهبردی رفع تحریم هستیم تا شاهد رفع کامل تحریم‌ها باشیم. البته صنعت هسته‌ای در خنثی سازی تحریم که گام اصلی است به ما کمک می‌کند. وی افزود: همچنین بحث نصب سانتریفیوژهای IR2M  نیز مسیر خودش را طی کرده و بخش‌هایی از آن نصب و بخش‌های دیگر در حال انجام است لذا از همه متخصصان تلاشگر در این عرصه تقدیر می‌کنم.
قالیباف ادامه داد: مجلس شورای اسلامی با مصوبه‌ای که در ارتباط با رفع تحریم‌ها داشت، نشان داد برای طی شدن این مسیر مصمم است.
قالیباف گفت: تمام اقدامات در چارچوب برجام و مبتنی بر مواد 36 و 37 است؛ 1+5 به تعهداتشان عمل نکردند لذا هیچ وظیفه‌ای نداریم به تعهداتی که آنها عمل نکردند، پایبند باشیم.
به گزارش فارس، وی خاطرنشان کرد: در این قانون پیش‌بینی شده هر موقع آنها به تعهداتشان عمل کنند و شاهد رفع عملی تمام تحریم‌ها، برطرف شدن مشکلات فروش نفت، محدودیت‌های بانکی، تجارت، واردات و صادرات باشیم، و این موارد به روال خودشان بازگردند، قانون به دولت اجازه می‌دهد گزارش آن را به مجلس شورای اسلامی ارائه کند و در آن صورت مجددا بر اساس مواد 36 و 37 برجام به تعهدات‌مان عمل می‌کنیم.
قالیباف گفت: دشمنان مطمئن باشند که ما مصمم بر اجرای قانون مذکور هستیم تا شاهد رفع تحریم‌ها به طور کامل باشیم؛ صنعت هسته‌ای کمک می‌کند گام مهمی در جهت خنثی‌سازی تحریم‌ها برداریم.