آرزوی میناوند محقق شد اما...

ای کاش در این قاب مهرداد هم بود
آفتاب یزد- گروه شبکه: پیکر مهرداد میناوند در خانه ابدی آرام گرفت. این بازیکن پیشکسوت تیم ملی و باشگاه پرسپولیس که از چند روز گذشته به‌دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری بود، متاسفانه به دلیل درگیری 90 درصدی ریه‌اش به این ویروس و در نهایت آمبولی ریه، غروب چهارشنبه فوت کرد. اتفاقی تلخ که اندوه و بهت بسیاری را از جامعه ورزشی و هنرمندان گرفته تا مردم، در پی داشت. روز جمعه پیکر این ستاره فوتبال در قطعه نام آوران بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد. مراسم خاکسپاری میناوند با شکلی شایسته و با حضور گرم چهره‌های مطرح فوتبال و هنر در بهشت زهرا(س) برگزار شد. هیچکس باور نداشت که چپ پای شوخ طبع و خوش صحبت فوتبال ایران به کام مرگ رفته اما آمدند و خداحافظی او را گرم و باشکوه کردند.
> علی دایی در کنار علی کریمی
در مراسم خاکسپاری مهرداد میناوند همه آمدند حتی آنهایی که با یکدیگر اختلاف داشتند. اما در کنار یکدیگر قرار گرفتند و با هم در این غم شریک شدند مثل علی کریمی و علی دایی اسطوره‌های فوتبال کشورمان. جالب اینجاست که آشتی این دو چهره مطرح فوتبال، از آرزوهای مهرداد میناوند بود و در این خصوص سالها پیش در صفحه اینستاگرامی‌اش نوشته بود:«علی کریمی هم به مراسم ریاست جمهوری دعوت بود اما نیامد علت‌اش را هم که همه می‌دانیم. اختلاف با علی آقای دایی و احتمال رودررویی. کی بشه اینها آشتی کنن فکر کنم به عمر من یکی قد نده. شایدم بشه. اون روز شیرینی همه مهمون من» حالا آرزویش برآورده شده است اما دیگر نیست تا آن را ببیند. در پی این اتفاق یحیی گل محمدی با انتشار یک استوری به این آشتی کنان واکنش نشان داد و نوشت: «مهرداد مرسی.» از سوی دیگر این موضوع بسیار مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته و واکنش‌های آنها را در پی داشته است.


کاربرانی در این مورد نوشته اند:« بین این همه اتفاق تلخ بازم کنار هم وایستادن علی کریمی و علی‌دایی حتی انقد خشک و بی‌روح هم خودش میتونه خوشحال‌کننده باشه»، «سر مزارت آشتی کردن کاش بودی و میدیدی»، « تو کل غم این ماجرا ولی یه قاب قشنگ برای همیشه موند علی کریمی تو بغل علی دایی چیزی که آرزوی مهرداد میناوند بود و توی مراسم خاک سپاریش اتفاق افتاد بالاخره»، «مهرداد میناوند آرزوش آشتی علی کریمی و علی دایی بود به آرزوش رسید ولی حیف خودش ندید»، «تنها اتفاقی که میتونست از ته قلبم توی این مدت خوشحالم کنه دیدن دو اسطوره علی کریمی و علی دایی در مراسم مهرداد میناوند در کنار هم بود»، « آقا مهرداد میناوند، علی دایی و علی کریمی با هم آشتی کردن، ولی همون طور که گفتی، عمرت قد نداد. اما قد عمرت بود که اینها رو آشتی داد.
چه شیرینیِ تلخی»
> واکنش اهالی ورزش و فوتبالیست‌ها
اما درگذشت میناوند در 45 سالگی موجب شوک هواداران فوتبال، اهالی این رشته ورزشی و جامعه ورزش شد. چهره‌ها و باشگاه‌های ورزشی به این اتفاق ناگوار واکنش نشان داده و با خانواده این پیشکسوت فقید همدردی کردند.
مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان نوشت:« درگذشت پیشکسوت ارزنده فوتبال کشور شوک بزرگی برای جامعه ورزش بود. این ورزشکار عزیز در همان سنین جوانی و در ۲۰ سالگی ستاره فوتبال ایران شد و خیلی زود به عنوان یکی از سفرای فوتبال ایران به اروپا رفت و با درخشش خود غرور و افتخار را به فوتبال کشورمان هدیه داد. حضور او در تیم ملی و تلاشش برای اعتلای پرچم جمهوری اسلامی ایران قابی است که برای همیشه در تاریخ ورزش کشور ثبت می‌ماند.اینجانب فوت مهرداد میناوند را به خانواده آن مرحوم، جامعه ورزش و باشگاه پرسپولیس تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای میناوندعزیز آرزوی رحمت واسعه و علو درجات و برای بازماندگان طلب صبر و اجر دارم».
محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور هم نوشت:«متاسفانه بیماری منحوس کرونا یک چهره محبوب و ارزشمند دیگر را از ما گرفت. درگذشت نابهنگام جناب آقای مهرداد میناوند فوتبالیست شناخته‌شده و عضو سابق تیم ملی فوتبال ایران را به خانواده ایشان، جامعه ورزش کشور و هواداران فوتبال تسلیت عرض می‌کنم. از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم رحمت و غفران الهی و برای بازماندگان ایشان صبر و تسلی مسئلت می‌کنم».
همچنین باشگاه پرسپولیس ضمن تمجید از فعالیت‌های مهرداد میناوند در دوران فوتبال و همچنین بعد از خداحافظی‌اش از مستطیل سبز، به همکاری این پیشکسوت فقید با بخش رسانه‌ای باشگاه پرسپولیس در ماه‌های اخیر اشاره کرد و نوشت:« باشگاه ورزشی فرهنگی پرسپولیس با ابراز اندوه و تاسف بسیار این ضایعه و فقدان دردناک را به خانواده و همسر محترم این پیشکسوت، خانواده بزرگ پرسپولیس، جامعه ورزش و اهالی فوتبال تسلیت می‌گوید. برای زنده‌یاد میناوند عزیز از درگاه ایزد منان، آمرزش الهی و برای بازماندگان صبر، سلامتی و دوام آرزو می‌کنیم. همچنین ضمن تقدیر و تشکر از تمام زحماتی که کادر درمان در سراسر کشور با نهایت فداکاری برای بهبود و سلامتی بیماران، به ویژه در این ایام برای مبتلایان به کرونا می‌کشند، از مردم عزیز و شریف ایران تقاضا می‌کنیم در رعایت پروتکل‌های اعلامی کوشا باشند». باشگاه استقلال نیز طی پیامی این اتفاق تلخ را تسلیت گفت.
از سوی دیگر گابریل کالدرون، سرمربی آرژانتینی که سابقه همکاری با پرسپولیس را در کارنامه دارد به درگذشت این چهره ورزشی واکنش نشان داد و نوشت:«من هم در غم از دست دادن مهرداد میناوند در کنار خانواده پرسپولیس هستم. تسلیت به خانواده مهرداد»
برانکو ایوانکوویچ، سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران و پرسپولیس تهران هم به ضایعه تلخ درگذشت میناوند واکنش نشان داد و نوشت:«در دوره نخست حضورم در فوتبال ایران، در تیم 2002 ملی با هم کار کردیم. تمام توان ات را در مقدماتی جام جهانی برای سربلندی کشورت گذاشتی ودر دوره حضورم در پرسپولیس، شاهد بودم که همپای همه پرسپولیسی ها، برای تک تک پیروزی‌ها و قهرمانی‌های تیم تلاش کردی. مهرداد جان من هم مثل همه دوستان ات هنوز خبر رفتن ات را باور نکرده ام. روح‌ات در آرامش مرد بزرگ».
فرهاد مجیدی، بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران و استقلال تهران با انتشار تصویری قدیمی به همراه میناوند، نوشت:«باورنکردنی، جانسوز و غم انگیز. بدرود مهردادجان، تسلیت به خانواده محترم میناوند، تسلیت به فوتبال ایران و هواداران باشگاه پرسپولیس»
گفتنی است که هنرمندان بسیاری نیز به فوت مهرداد میناوند واکنش نشان دادند و آنها نیز با پیام هایشان این واقعه را تسلیت گفتند. همچنین اعضای شورای شهر تهران طی پیام‌هایی درگذشت مهرداد میناوند را تسلیت گفتند.