آغاز جشن ملی دهه فجر همزمان با سالروز ورود تاریخی امام خمینی(ره) به میهن اسلامی

نقاره‌های حرم منور رضوی
آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی را بشارت دادند
دیروز یکشنبه، همزمان با سالروز ورود امام راحل به کشورمان برنامه‌های مختلفی در بارگاه منور رضوی برگزار شد. «به وقت انقلاب» یکی از ویژه‌برنامه‌های این ایام است که از 12 تا 22 بهمن‌ماه هر شب در رواق امام خمینی(ره) و ایوان مقصوره حرم مطهر برگزار می‌شود. محور اصلی این برنامه تبیین بیانیه گام دوم انقلاب است که در قالب سخنرانی وعاظ و کارشناسان به زائران ارائه خواهد شد.
یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها این بود که به سیاق سال‌های گذشته نقاره‌های حرم منور رضوی سالروز ورود امام راحل را بشارت دادند.


رژه موتوری
در تهران به مناسبت دهه فجر
مراسم رژه موتورسواران نیروهای مسلح صبح یکشنبه ۱۲ بهمن 99 همزمان با سالروز ورود پربرکت و تاریخی حضرت امام خمینی(ره) به کشور برگزار شد. گفتنی است رژه موتوری به مناسبت سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی(ره) به میهن اسلامی در سایر شهرهای ایران مانند سنندج و اصفهان نیز
برگزار شد.
گرامیداشت دهه فجر با رژه شناورها
 و سوت کشتی‌ها در بندر آستارا
همچنین ساعت 9:33 دقیقه صبح یکشنبه همزمان با ورود تاریخی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به میهن اسلامی در دوازدهم بهمن ۵۷، صدای سوت کشتی‌های مستقر در مجتمع بندری آستارا به صدا در آمده و با رژه شناورهای نیروی دریایی ارتش، ناو گروه شناوری هنگ مرزی آستارا و همچنین قایق‌های تند روی نظامی و تفریحی همگان به استقبال دهه مبارک فجر و چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی رفتند.
سرنشینان کشتی‌های نظامی و تجاری در بندر آستارا با به اهتزاز درآوردن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران یاد و خاطره امام راحل (ره) و شهدای انقلاب را گرامی داشتند.
آغاز دهه فجر
از جوار آب‌های نیلگون خلیج‌فارس
بوق کشتی‌ها و قطارها به صدا درآمد
بر اساس گزارش تسنیم، صبح دیروز و همزمان با ورود تاریخی امام راحل به کشور، برنامه‌های مختلف و متنوعی در سراسر کشور به‌خصوص استان هرمزگان برگزار شد.
مهم‌ترین برنامه دیروز از جوار آب‌های نیلگون خلیج‌فارس و بر عرشه ناوبندر مکران بود، این ناوبندر میزبان محفل انس با قرآن با حضور جمعی از قاریان برجسته کشوری و فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران و جمعی از خانواده‌های شهدا برگزار شد.
سپس بوق کشتی‌ها و قطارها در استان به صدا درآمد و پس از آن زنگ انقلاب در یکی از مدارس بندرعباس نواخته شد. برگزاری رژه موتوری از فرودگاه بندرعباس تا گلزار شهدای این شهر مهم‌ترین برنامه آغازین روز
دهه فجر بود.