بهره‌برداری از 13 طرح ملی و مهم صنعت آب و برق در دو استان‌ کشور آغاز شد

حجت‌الاسلام روحانی دیروز یکشنبه (12‌بهمن) همزمان با آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی به‌صورت ویدئو‌کنفرانس واحد شماره 3 بخش بخار نیروگاه سیکل ‌ترکیبی شیروان در استان خراسان شمالی و نیروگاه مقیاس کوچک 14مگاواتی، 3 طرح خط 63 کیلو ولت زریوار-  مریوان، 3 طرح پست برق کامیاران، سد رمشت و شبکه آبیاری و زهکشی آن، طرح آب‌اندازی شبکه آبیاری و زهکشی گاران-  مریوان، طرح تصفیه‌خانه آب و آبرسانی به سقز و طرح تصفیه خانه فاضلاب کامیاران را در استان کردستان به‌صورت ویدئوکنفرانسی افتتاح کرد.
رئیس‌جمهور گفت: به‌رغم جنگ تحمیلی اقتصادی مردم از روحیه، نشاط، ایثار و فداکاری برخوردار هستند و این نشان می‌دهد که 12بهمن، زنده است و روحیه مردم همان روحیه سال 57 است و با همان وحدت، دلاوری و نشاط در صحنه هستند.
وی گفت: برخی تصور می‌کردند که انقلاب اسلامی صرفاً جنبه سیاسی داشته و برای استقلال کشور و مبارزه با استکبار و استبداد است، برخی نیز تصور می‌کردند که انقلاب اسلامی برای استقرار اسلام است و صرفاً جنبه معنوی دارد، اما آمار و ارقام نشان می‌دهد که انقلاب اسلامی در کنار مباحث سیاسی و معنوی، برای بخش‌های مادی هم اهمیت قایل بوده است.
روحانی خاطرنشان کرد: سال 57 شاهد وحدت و یکپارچگی بی‌نظیری در کشور بودیم و امروز اگر در این زمینه مقداری کمبود داریم باید آن را جبران کرده تا به همان جایگاه برسیم چرا که نیاز داریم با وحدت، ایثار و همدلی در کنار هم قرار بگیریم.


رئیس‌جمهور تصریح کرد: نباید انتخابات سال 1400 باعث شود خدای ناخواسته اخلاق و معنویت زیر پا گذاشته شود. همه باید برادرانه در کنار هم بایستیم.
فرآیندهای قانونی خصوصی‌سازی
 باید مورد حمایت همه نهادهای حاکمیتی قرار گیرد
روحانی همچنین در دویستمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که با هدف بررسی  اقدامات انجام شده و چالش‌ها و فرصت‌های خصوصی‌سازی برگزار شد در امر واگذاری و خصوصی‌سازی اصل بر رعایت دقیق، روشن و شفاف قانون است و باید با رفع ابهامات، زمینه تفسیرهای متفاوت را از میان برداشت به نحوی که در امر واگذاری‌ها اخلال ایجاد نشود.
روحانی هدف اصلی واگذاری‌ها را در کنار رفع تصدی‌گری دولت از بنگاه‌داری و مالکیت اموال مازاد، به‌وجود آوردن بخش خصوصی واقعی و حقیقی دانست و اظهار داشت: می‌بایست نسبت به این موضوع دقت شود که با رعایت اصول رقابت سالم و شفاف، بخش‌های حاکمیتی و شبه‌دولتی نتوانند بخش خصوصی را در این موضوع به حاشیه برانند. از این رو لازم است نهادها و فرآیندهای قانونی واگذاری مورد حمایت همه نهادهای حاکمیتی قرار گیرد.
در ادامه جلسه گزارش سیاست‌های کلی تامین اجتماعی ارائه شد و اعضا به بررسی پیشنهادات تنظیم بخشی از مقررات برای تحقق نظام متمرکز تامین اجتماعی پرداختند.
روحانی با‌ اشاره به این گزارش خاطرنشان کرد: نظام جامع تامین اجتماعی به‌عنوان یک ضرورت اصلی و اساسی تحقق عدالت اجتماعی همواره مورد اصرار و اهتمام دولت بوده است. نظام متمرکز تامین اجتماعی با ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات تامین اجتماعی و ایجاد عدالت در برخورداری از منابع عمومی، می‌تواند از فقر و آسیب‏های اجتماعی پیشگیری و از طریق اولویت دادن به توانمندسازی و مصون‌سازی افراد آنها را از خطر صدمات اقتصادی و اجتماعی حفظ کند.
رئیس‌جمهور با تأکید بر قابلیت‌های یک نظام جامع و چندلایه در تجمیع همه ظرفیت‌های موجود تصریح کرد: نظام جامع تامین اجتماعی می‌تواند حداقل‌‌های قابل قبولی از خدمات و برخورداری اجتماعی و اقتصادی را برای همه اقشار جامعه تضمین می‌‌کند. در واقع ایجاد نظام متمرکز تأمین اجتماعی برای آحاد مردم، راهی برای حمایت از اقشار ضعیف و کم برخوردار و کاهش مشکلات معیشتی مردم است؛ امری که اخیراً رهبری نظام نیز بر آن تأکید نموده‏اند.
در این جلسه رئیس کل بانک مرکزی گزارشی از سفر به عمان و مذاکره با مقامات آن کشور برای توسعه روابط اقتصادی راهبردی و نیز روند مبادلات مالی و تجاری ارائه کرد.