تشکر و قدردانی از شورای شهر تهران!

آری ،تیتر عجیبی برای این یادداشت انتخاب شده است.سوالی که به ذهن خطور می کند این است که مگر این شورا چه کار خارق العاده ای انجام داده که شایسته تشکر وقدردانی است؟برای پاسخ به این پرسش این چند خط که در ذیل آمده را مطالعه کنید:
مهرداد میناوند علیرغم تلاش های صورت گرفته از طرف تیم پزشکی به رحمت خدا می رود.
مرگ تلخی بود.همه منتظر بودند خبرهای خوشی بیاید.نشانه های خبر خوش نیز هویدا شده بود ولی به یکباره خبر شوکه کننده
همه جا پر شد: «مهرداد میناوند درگذشت.»


فوت این فوتبالیست سابق جانگداز بود ولی یک موضوع بیشتر این واقعه را تلخ کرد؛آنجا که خبر رسید مهرداد به تازگی ازدواج کرده بود.او حدودا 2 ماه قبل با همسر خود پیمان بسته بود.اما چه سود که اجل مهلت نداد!
دیروز بهنام ابوالقاسم پور بازیکن پیشکسوت فوتبال و همبازی مهرداد در تلویزیون سخنان قابل تاملی را مطرح کرد. او برخی اوقات اشک ریخت و روایت کرد داستان میناوند را. از علی انصاریان هم یاد کرد.آنجا که اظهار کرد به دروغ به او گفتند :«میناوند سراپا شده از بیمارستان مرخص شده و منتظر توست که تو هم خوب شوی!»عجب سوزی داشت این جملات ابوالقاسم پور!
اما این ها چه ربطی به شورای شهر تهران داشت؟ربط اش اینجاست بهنام ابوالقاسم پور در بخشی از اظهارات خود گلایه می کند که هیچ کدام از مسئولان نیامدند از خانواده میناوند
علی الخصوص همسر تازه عروس و داغدیده او سوالی بپرسند و اگر کم و کسری‌ای‌ بود آستین بالا بزنند.به گفته بهنام حتی در کلام هم چنین نکردند و فقط به پیام های تسلیت شعارگونه اکتقا شد.
جالب اینجاست همزمان با این گلایه خبر رسید که شورای محترم شهر تهران در ادامه اسم و فامیل بازی های خود خیابانی را به نام تازه درگذشته در نظر گرفته است!آری؛شورای شهر تهران با آن همه بودجه فرهنگی و ریخت و پاش های بی حاصل به جای آنکه باری از روی دوش خانواده سوگوار مهرداد بردارد در نظر گرفته کوچه و پس کوچه ای را به نام او بزنند! اگر مرحوم میناوند در قید حیات بود و از وی می پرسیدند کدامیک را می پسندی به واقع چه پاسخی می داد؟
حرف حساب این است :اگر می خواهید لطف کنید و معبری را به نام مهرداد بزنید ،بزنید اشکالی ندارد اما اصل ماجرا موضوع دیگری است که مورد غفلت قرار گرفت.به گفته بهنام،الحمدالله که میناوند دوستان با مرامی دارد و پشت خانواده وی هستند اما به هرحال آزمونی بود تا مسئولان ذره ای معرفت نشان دهند و کمی از شعار بازی و اقدامات سطحی فاصله بگیرند که نشد!میناوندها کم برای این ملک افتخارآفرینی نکردند.اگر مدیران شعارش را دادند آنان عمل کردند!