ظریف در دیدار هیئت طالبان اعلام کرد آمادگی ایران برای تسهیل گفت‌وگو بین طالبان، دولت و دیگر گروه‌های افغان

هیئت طالبان به ریاست ملا برادر که در تهران به سر می‌برد با محمد‌جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.
به گزارش ایسنا، ظریف در این دیدار ضمن ابراز خشنودی از ایده تشکیل حکومتی همه شمول با حضور همه اقوام و گروه‌های سیاسی در افغانستان اظهار کرد: تصمیمات سیاسی نمی تواند در خلا اتفاق بیافتد و تشکیل حکومت همه شمول باید در یک فرایند مشارکتی و با در نظر داشت ساختارها و نهادها و قوانین بنیادی مانند قانون اساسی شکل گیرد.
اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تسهیل گفتگو بین طالبان و دولت و دیگر گروه‌های افعانستانی بخش دیگری از صحبتهای وزیر امور خارجه کشورمان با طالبان بود و در این ارتباط ظریف تاکید کرد : مردم خوب افغانستان مظلوم واقع شده اند جنگ و اشغال افغانستان لطمات سنگینی به مردم افغانستان وارد ساخته است، امیدوارم که تمام تلاش شما آن باشد که آلام و مشکلات مردم هرچه زودتر به پایان رسد و با برقراری صلح در افغانستان هرچه زودتر بهانه اشغالگران از دستشان خارج شود.
در ابتدای این دیدار ریاست هیئت طالبان گزارشی از روند صلح و گفت‌وگوهای بین الافغانی ارائه کرد و تاکید داشت که روابط ایران و افغانستان همواره روابطی بر بنیاد دوستی و حسن همسایگی بوده و امیدوار هستند که با برقراری صلح و آرامش در افغانستان روابط دو کشور بیش از پیش گسترش یابد .
ملا برادر در این ملاقات‌ با اشاره به نقش مخرب داعش در افغانستان و منطقه از روند گفتگوهای بین الافغانی اظهار خشنودی کرده، تشکیل دولتی همه شمول با حضور همه اقوام و گروههای سیاسی را امری ضروری برای برقراری صلح کامل در افغانستان دانست.
سایر اخبار این روزنامه
معاون اول رئیس جمهوری مطرح کرد شاهد نارضایتی و گلایه‌های انباشته در مردم هستیم ژوبین صفاری جانا سخن از زبان ما نگو استیضاح وزیر اقتصاد در دستور کار مجلس قرار گرفت دژپسند زیر تیغ نابسمانی دلار و بورس حاشیه‌های سیلی عنابستانی به سرباز ادامه دارد از شکایت ناجا تا درخواست عذرخواهی از نماینده عملکرد نخسیتن نمایشگاه مجازی کتاب چگونه بود؟ کتاب‌های فیزیکی، سواران کدهای صفر و یک پشت‌پرده پرواز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بر فراز لبنان چیست؟ جنگ روانی و پروژه صدای مرگ واکنش وزیر بهداشت به حاشیه های واکسن روسی واکسن را اول به خودم تزریق می کنم در چهل و دومین فجر انقلاب اسلامی صورت گرفت حضور رهبر انقلاب در مرقد مطهر امام راحل و گلزار شهدای بهشت زهرا(ع) قالیباف: با همراهی دولت چرخ سانتریفیوژها به حرکت درآمد ظریف در دیدار هیئت طالبان اعلام کرد آمادگی ایران برای تسهیل گفت‌وگو بین طالبان، دولت و دیگر گروه‌های افغان موضع زیاده‌خواهانه دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در‌خصوص مذاکرات برجامی