رئیس قوه قضائیه: هاضمه جمهوری اسلامی، فساد و تبعیض را نمی‌پذیرد

رئیس قوه قضائیه گفت: هاضمه جمهوری اسلامی فساد و تبعیض را نمی‌پذیرد.
به گزارش ایسنا به نقل از قوه قضائیه، سیدابراهیم رئیسی روز دوشنبه در جلسه شورای عالی قوه قضائیه ضمن تبریک ولادت حضرت صدیقه طاهره(س) و فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: ان‌شاءالله خداوند متعال به برکت این ایام، برکات خود را بر ملت بزرگ ما و امت اسلامی نازل بفرماید.
رئیس قوه قضائیه رمز و شرط درک لیله القدر را معرفت نسبت به مقام حضرت فاطمه(س) دانست و با تاکید بر اینکه اگر این معرفت پیدا شود، گام‌های بعدی که محبت و دلدادگی و عمل به دستورات حضرت فاطمه(س) هستند نیز پدیدار خواهند شد، گفت: مقصود از معرفت نسبت به مقام حضرت فاطمه(س)، معرفت شناسنامه‌ای نیست بلکه مقصود همان معرفت وَلوی است که این معرفت و شناخت، انسان را دلداده فاطمه اطهر(س) می‌کند. این دلدادگی، عمل صالح را در پی دارد. رئیسی با بیان اینکه نظام و انقلاب ما جلوه فاطمه اطهر(س) است و نشان فاطمی دارد، گفت: حضرت امام خمینی(ره) همواره در سلوک و سخن خود این نکته را به ما می‌آموخت که «عالم محضر خداست».
رئیس قوه قضائیه با اشاره به انتشار ۵۰ جلد کتاب به قلم امام خمینی(ره) و زندگی پربار و دیدگاه‌های کلامی، حقوقی، فلسفی و فقهی و دارا بودن سیره‌های شخصی، سیاسی و عملی ایشان” گفت: اگر بخواهیم سنگ زیربنای اندیشه و تفکر امام (ره) را معرفی کنیم به همان جمله ایشان که فرمودند «عالم محضر خداست» می‌رسیم. رئیسی با بیان اینکه امام(ره) به همه ما آموخت که همواره خلوت و جلوت و پنهان و آشکار ما در محضر خداوند متعال است و تنها باید او را قدرت مطلقه بدانیم، «اتکا به خداوند متعال» و «اعتماد به نفس» را دو شرط اساسی برای موفقیت و پیروزی عنوان کرد.


رئیس قوه قضائیه پیام ایام الله دهه فجر را شکرگزاری نسبت به نعمت استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی دانست و عنوان کرد: شناخت نعمت، از خدا دانستن نعمت، به کار بستن آنچه مورد رضای خداوند است و همچنین شکر زبانی، قلبی و عملی، معنای واقعی شکرگزاری است.
رئیسی استقلال را بزرگترین نعمت نظام جمهوری اسلامی دانست و با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران امروز مستقل‌ترین نظام در این کره خاکی است، گفت: استقلال امروز ما هم برآمده از آزادی ملت است و هم حافظ این آزادی برای ملت خواهد بود.
رئیس قوه قضائیه با تاکید بر این که استقلال امروز ما جای شکرگزاری دارد، تصریح کرد: آن روز که ابرقدرت‌ها برای ملت ما تصمیم می‌گرفتند و یک نیروی وابسته به آمریکا می‌توانست در گوشه‌ای از کشور حکمرانی کند و در بخش‌های مهمی از حوزه‌های نظامی و اقتصادی کشور فعالیت داشته باشد به پایان رسیده است. رئیسی با اشاره به استمرار ۴۲ ساله جنگ اراده‌ها در کشور گفت: دشمنان همواره اراده کردند که آزادی‌مان را سلب و فرهنگ، نگاه و اندیشه خود را بر زندگی مان حاکم کنند و استقلال را از ما بگیرند، اما ملت ما اراده کرده که مستقل و آزاده بماند و خداوند بر زندگی اش حاکم باشد. در جنگ اراده ها، آن اراده‌ای که متکی بر نصرت الهی باشد پیروز میدان است و ما امیدواریم جلوه‌های انقلاب اسلامی را بیش از پیش در کشورمان و در عالم شاهد باشیم.
رئیس قوه قضائیه ریشه‌های مبارزه با فقر، فساد، تبعیض، ظلم و استکبار را در درون انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: هاضمه جمهوری اسلامی فساد و تبعیض را‌ نمی‌پذیرد و ضدظلم و ضداستکبار است و قوه قضائیه به عنوان مجری عدالت در کشور، خود را موظف می‌داند که مصمم و بدون توقف و بدون تبعیض، به مبارزه با فساد بپردازد.
رئیسی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، ضمن تشکر از ضابطین قضایی و دست اندرکاران حوزه‌های مختلف امنیتی و انتظامی در سراسر کشور که با قوه قضائیه مساعدت و همکاری دارند، گفت: ما به ضابطین خاص و عام در زمینه‌های کشف جرم، تحقیق، پیگیری و اجرای دستورات قضات و دادستان ها، هم اعتماد داریم و هم احترام می‌گذاریم و در عین حال توصیه و تاکید ما به همه همکاران این است که تصمیم گیری بر عهده دادستان و قاضی است.
رئیس قوه قضائیه با تاکید بر این نکته که ضابط باید گزارش خود را در راستای کشف جرم، تحقیق و پیگیری آماده و ارائه کند، اما آن کسی که تصمیم نهایی و قضایی برابر با قانون در رابطه با گزارش را می‌گیرد، دادستان و قاضی است، گفت: باید با تعلیمات پیگیرانه و مسئولانه از سوی قضات و دادستان ها، به نحوی عمل شود که ضابطین در اجرای ماموریت‌هایشان موفق عمل کنند.