علی برای ما بمان!

خبرهای خوبی از بیمارستان فرهیختگان مخابره نمی‌شود.تا لحظه تنظیم این گزارش تنها نکته‌ای که کادر پزشکی بر آن اصرار دارند این جمله است:«برای انصاریان دعا کنید.» طرفداران و دوست داران وی منتظر معجزه هستند
آفتاب یزد- گروه شبکه: «خدایا علی انصاریان را به مادرش ببخش»، «مردم عزیز برای علی انصاریان دعا کنید»، «علی داداش طاقت بیار بلند شو پسر»و....
این جملات، گوشه‌ای از درخواست‌های چهره‌هایی است که با وخیم شدن حال علی انصاریان که به خاطر کرونای لعنتی در بیمارستان بستری است، در فضای مجازی از مردم داشته اند. مردم هم، همگی دست به دعا برداشته‌اند و با منقش کردن صفحاتشان به عکس علی انصاریان، برای او آرزوی سلامتی کردند. آنها دیگر طاقت پذیرش یک سوگ را ندارند هنوز داغ رفتن مهرداد میناوند بر دلشان سنگینی می‌کند. خدا کند دعای میلیون‌ها نفر، معجزه کند و علی انصاریان که جدال نفسگیری با مرگ دارد، بهبود یابد. علی انصاریان و مهرداد میناوند صرفا به دلیل دعوت شدن به یک برنامه ورزشی که برای دربی پایتخت ترتیب داده شده بود به کرونا مبتلا و راهی بیمارستان شدند اما میناوند طاقت نیاورد و از دنیا رفت و علی انصاریان به کما رفته و در حال مبارزه با این بیماریست.
> شرایط انصاریان پیچیده و بحرانی است


پزشک معالج «علی انصاریان» می‌گوید: «وضعیت انصاریان پیچیده و بحرانی است و باید تمام ابزار و داروهای لازم را برای درمان او بکار بگیریم.» سید محمدرضا هاشمیان در گفتگو با ایرنا اظهار داشت: «متاسفانه از روز دوشنبه شرایط بازیکن اسبق سرخابی‌ها پیچیده و بحرانی شد و این به خاطر درگیری ریه این بازیکن فوتبال است. البته او دچار آمبولی ریه نشده اما بشدت درگیر شده است و باید تمام ابزار و داروهای لازم برای درمان او به کار بگیریم. » وی در پاسخ به پرسشی که خبر از روند پایدار وی داده بودند گفت: «شرایط او صبح روز دوشنبه بهتر بود اما از ظهر به بعد حال وی دگرگون شد. انصاریان از لحاظ روحی و جسمی نیز تحلیل رفته است. درگیری ریوی او از مرحوم میناوند بیشتر است.» استاد دانشگاه شهید بهشتی در واکنش به صحبت‌های یکی از بستگان او مبنی بر زنده نبودن وی تا چند ساعت دیگر گفت: «نمی شود به صورت قطعی تعیین کرد و در بخش icu همه تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا وی از این شرایط نجات پیدا کند. ما نسبت به درمان هیچ بیماری ناامید نیستیم.» وی تصریح کرد: «مرگ و زندگی دست خداوند است و نباید شرایط بد را ساعت‌بندی کنیم. شرایط سخت است اما باید این فرهنگ تغییر کند این ساعت‌بندی‌ها برای مرحوم «مهرداد میناوند» هم بود و نباید کسی ساعت مرگ را مشخص کند. اجازه دهند ما کار خودمان را انجام می‌دهیم. در حال حاضر او در خواب مصنوعی قرار دارد و از طریق سیستم تنفس مکانیکی به صورت تهاجمی اکسیژن
دریافت می‌کند.»
> اهالی فوتبال بر بالین انصاریان
شنیدن شرایط علی انصاریان سبب شد که برخی پیشکسوتان فوتبالی و بازیگران سینما با حضور در بیمارستان پیگیر وضعیت او شوند. آنها همچنان از همه مردم می‌خواهند که برای سلامتی علی و همه بیماران که به این درد دچار هستند دعا کنند. از سوی دیگر بسیاری از طرفداران علی انصاریان نیز به بیمارستان فرهیختگان مراجعه کرده و منتظر شنیدن خبر خوش هستند. البته بهتر بود که از آنجایی که کرونا با کسی شوخی ندارد مردم از تجمع کردن در بیمارستان محل بستری انصاریان خودداری می‌کردند.اژدری داماد خانواده انصاریان نیز می‌گوید:« در شرایطی نیستم که بخواهم بیشتر توضیح بدهم فقط می‌خواهم بگویم همانطور که تقدیر هست، معجزه هم وجود دارد. از مردم خواهش می‌کنم برای سلامتی علی دعا کنند تا خدا علی را به جامعه‌ای که غم مهرداد دارد و به مادرش بازگرداند.»
> علی انصاریان! ناامیدمان نکن!
در این راستا نیز عصرایران طی یادداشتی به قلم احسان محمدی می‌نویسد:« علی انصاریان را با کدام قاب به خاطر می‌آورید؟ در پیراهن فجرسپاسی، جنگنده و چغر، در پرسپولیس با سری شکسته و بخیه خورده، یک ضربه به ساق‌های آرش برهانی که با لباس پاس مقابلش حرکات تکنیکی انجام می‌داد، آرام و بی‌خیال وقتی دروازه اولیور کان را در دیدار دوستانه پرسپولیس- بایرن مونیخ باز کرد و بعد با یک شوت سرکش تیر دروازه آنها را لرزاند، همراه با علیرضا نیکبخت واحدی در سریال زیر آسمان شهر که مثلاً نشان بدهند فردا دربی است و رفاقت مهمتر از رقابت است و کارت قرمز فردا، با پیراهن استقلال آرام‌تر از همیشه، شرمسار مقابل پرسپولسی‌ها، همراه اف‌سی استیل آذین، مقابل پرسپولیس در فینال جام حذفی با لباس گسترش فولاد، بازی در چند فیلم و سریال، خوانندگی، اجرای پرحاشیه در برنامه زابیوکا و.... برای یک فوتبالیست 43ساله این همه قاب و خاطره شاید کفایت کند. او هم برای پرسپولیس بازی کرد و هم برای استقلال ولی با پیراهن شاهین‌بوشهر از فوتبال خداحافظی کرد. در این سالها انگار آرام‌تر از همیشه شده بود. بازیکنی که به خانواده مشهور «انصاریان» که عمویش شیخ علی انصاریان در تلویزیون به صورت پیوسته سخنرانی‌های اخلاقی دارد می‌گفت همه عمرم برای خودم زندگی کردم، به هیچ‌کس اجازه ندادم در مورد مدل مو و لباس پوشیدن و رفتارهایم تصمیم بگیرد، همان‌طور که در بدترین شرایط نمازم را خواندم چون اهل ظاهرسازی نیستم. وقتی رسانه‌ها نوشتند «هیچکس حق ندارد به علی انصاریان بگوید مهرداد میناوند رفته است» تکان‌دهنده بود، دو بازیکن قدیمی پرسپولیس که هر وقت به هم می‌افتادند هر جمعی را به خنده وا می‌داشتند و اهل کُری‌خوانی و شیطنت بودند در اولین هفته از بهمن 99 به کرونا مبتلا شدند. برخی عنوان کردند ویروس را از برنامه اینترنتی که برای شهرآورد ساخته بودند گرفتند. صحت و سقم ماجرا مشخص نیست و حالا فرق زیادی نمی‌کند، مهرداد رفت و همه دست به دعا برداشته‌اند که علی انصاریان به سلامت از این مهلکه گذر کند. خبرهای خوبی نمی‌رسد. هر وقت می‌گویند باید معجزه بشود تن من می‌لرزد. او فوتبالیستی معمولی نبود. همیشه سرش درد می‌کرد برای حاشیه و جنجال. نمی‌ترسید از هیچ تنشی. نه فقط ساق‌هایش را نمی‌دزدید بلکه سرش را جلوی توپ و ساق پای بازیکنان می‌گذاشت و همراه با بهروز رهبری‌فر یکی از مستحکم‌ترین خطوط دفاعی پرسپولیس را ساختند و مهاجمان حریف از دست‌شان امان نداشتند. پنالتی می‌دادند، مصدوم می‌کردند، سر و ابرویشان می‌شکافت، کارت زرد و قرمز می‌گرفتند ولی غریزی از دروازه پرسپولیس دفاع می‌کردند، همان‌طور که علی پروین دوست داشت گرچه با هر دو به مشکل برخورد و با دل‌خوری از پرسپولیس جدا شدند. حالا همه آرزو می‌کنند او مثل همان روزها که از دروازه پرسپولیس دفاع می‌کرد، سرش می‌شکست، می‌دوید بیرون، کنار زمین بخیه‌اش می‌زدند بعد با یک باندپیچی سفید برمی‌گشت توی زمین، حالا این‌طور از سد کرونا بگذرد. به بازگشت او امیدواریم، اینکه بیاید و دوباره فیلم بازی کند، دوباره کُری بخواند حتی وقتی قلبش از شنیدن خبر رفتن مهرداد میناوند پر از اندوه خواهد شد. ناامیدمان نکن آقای بخیه! اندازه کافی رنج دیده‌ایم در این سال سیاه!»
> واکنش کاربران
کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز به این جریان واکنش نشان داده اند. آنها ضمن آرزوی سلامتی برای انصاریان از مردم خواسته‌اند که کرونا را بیشتر جدی بگیرند.
یکی از کاربران نوشته است:«خدایا دلمان برای خنده‌های صمیمانه علی تنگ شده....او را به ما و مادرش برگردان».
دیگری نوشت:«حالا هی ماسک نزنید و کرونا و مرگ رو مسخره کنید ویروس را منتشر کنید».
کاربر دیگری گفته است:« خدایا به حق حرمت تمام مادرهای ایران زمین این عزیزو به مادرش برگردون».
کاربر دیگری نوشت:« اصلا سهل نگیرین. حتی یک لحظه هم بدون ماسک نباشید. خسته شدیم از بس خبر بد شنیدیم... ان‌شاءالله خدا خودش به داد همه مریضا برسه و به خونواده کسایی که رفتن صبر بده»