اعتراض معصومه ابتکار به رفتار صداوسیما

حضور معصومه ابتکار در استودیو برنامه سلام صبح بخیر شبکه 3 با حاشیه‌هایی همراه بود؛ این برنامه که قرار بود با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده پخش شود به ناگهان لغو شد. لغو ناگهانی این برنامه تلویزیونی، اعتراض ابتکار را به دنبال داشت، معصومه ابتکار با انتشار توئیتی در این باره نوشت: «شبکه‌های ملی سیما مدت‌ها است که عنایتی به فعالیت‌های ما در زمینه زنان ندارند. امروز جهت گزارش کار به مناسبت روز زن به برنامه صبح شبکه ۳ دعوت شده بودم که بعد از ۴۵ دقیقه معطلی، هنگام ورود به استودیو گفتند برنامه ندارید. برخوردهای جناحی و ناراحتی از رای مردم در سال‌های ۹۲ و ۹۶ ادامه دارد.»
این در حالی است که مجری شبکه ۳ روایت متفاوتی نسبت به توئیت ابتکار داشته است. او در جواب ابتکار در توئیتی نوشت: خانم ابتکار شما طبق پروتکل‌های تمام برنامه‌های زنده 30تا45دقیقه پیش از برنامه در محل استودیو حاضر شدید در رفتاری غیر حرفه‌ای به عوامل برنامه منافق و نحس گفتید و استودیو را ترک و بعد تهدید کردید حالا با فرار رو به جلو روایت دروغ می‌گویید؛ توهین به اهالی رسانه خجالت‌آور است. فارس نیز درباره علت لغو این برنامه نوشت:« معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور به دنبال درخواست دولت از صداوسیما در برنامه سلام صبح بخیر شبکه 3 حاضر می‌شود اما این حضور با توهین و درگیری وی و مسئول دفترش با عوامل این برنامه ناتمام می‌ماند. ظاهرا ناراحتی ابتکار از تشریفات قبل از شروع برنامه بوده است که معمولا باید مهمانان نیم ساعت قبل از ورود به استودیو مقدمات حضورشان مهیا شود. ابتکار این صرف زمان را بی‌احترامی به خود تلقی کرده و طبق اعلام عوامل برنامه به همراه مسئول دفترش با الفاظ تند شروع به توهین و تهدید عوامل برنامه می‌کند. علی رغم پادرمیانی ها؛ ابتکار در نهایت حاضر نمی‌شود در برنامه حضور پیدا کند و استودیو را ترک می‌کند.»
این درحالی است که پیشتر شاهد لغو یا عدم پخش برنامه‌هایی با حضور اعضای دولت و یا قطع بخشی از سخنرانی زنده رئیس جمهور در تلویزیون بوده ایم.
به تازگی نیز بر اساس آنچه در فضای رسانه‌ای و مجازی منتشر شده است، هنگام پخش زنده مراسم تجدید میثاق رئیس جمهور، دولت و مجلس با آرمان‌های امام در شبکه خبر که به طور جداگانه انجام شد، ارتباط شبکه خبر با منبع در زمان پخش سخنرانی سید حسن خمینی قطع شد.