رئیس قوه قضائیه: امروز اجرای عدالت از همه چیز شیرین‌تر است

رئیس قوه قضائیه گفت: امروز اجرای عدالت برای جامعه از همه چیز شیرین تر است.
به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل گفت: امروز اجرای عدالت برای جامعه از همه چیز شیرین تر است و همه بخش ها و اجزا باید خود را موظف به عدالت بدانند و پیشانی این اجرای عدالت دستگاه قضایی است.
وی افزود: هنر امام(ره) این بود که مردم را در صحنه حفظ کردند.
رئیسی گفت: امام (ره) دین، امور دنیا و آخرت مردم را احیا و در خداخواهی و توجه به معنویت مردم تحول ایجاد کرد. امام در احیای روحیه عدالت خواهی و حد‌خواهی در بین مردم تحول ایجاد کرد. امام در ظلم ستیزی و استکبار ستیزی در مردم تحول ایجاد و در پیوند بین سیاست و معنویت تحول ایجاد کرد.


رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: در زمان ما سیاستمداران بسیاری هستند که معنویت را کنار گذاشتند و محصول سیاست بی معنویت بسیاری از ظلم هاست که در این کره خاکی بر مردم می‌رود.
رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه میثاق با امام، میثاق با همه خوبی‌ها و ارزش‌هاست و مسئولان و دولتمردان در این میثاق باید بازنگاهی به آنچه شده و آنچه باید شود، داشته باشند، گفت: خطِ امامی‌ترین افراد کسانی هستند که شاخص‌های خط امام را خوب بشناسند و خوب به این شاخص‌ها عمل کنند و وفادار باشند.
رئیسی ادامه داد: محصول سیاست بدون معنویت کلاهک‌های هسته‌ای، هفتاد سال ظلم بر مردم فلسطین و بسیاری از تجاوزها و ظلم‌هاست که در عالم شده است.
وی خاطرنشان کرد: امام (ره) به ما سیاست همراه با معنویت، روحیه توجه به دیگران، فقرزدایی و توجه به محرومیت نه فقط محرومان ایران اسلامی بلکه محرومان تمام عالم و مظلومانی که در عالم مورد ستم قرار گرفته بودند را آموختند و احیا کردند.
رئیسی ادامه داد: بهترین تبیین کننده خط امام (ره) امروز جانشین به حق ایشان یعنی مقام معظم رهبری هستند که بنای معظم له هم در گفتار و هم رفتار و سلوک احیا و زنده نگه داشتن خط امام است و از سلوک ایشان باید خط امام را بیاموزیم، حفظ کنیم و زنده نگه داریم.
وی با تاکید بر اینکه قبل از نگرانی برای مشارکت مردم، باید نگران کارآمدی نظام اداری در کشور بود، گفت: اگر نظام اداری کارآمدی خود را نشان دهد، امید، نشاط و مشارکت را در بین مردم تضمین کرده است.
رئیسی خاطرنشان کرد: مشارکت مردم و افزایش سرمایه اجتماعی در مردم کاری است که امام انجام دادند و هنر امام، حفظ کردن مردم در صحنه بود و در همه امور نه به صورت تشریفاتی بلکه به صورت واقعی، مردم را حساب کردند.امروز در رفتار سیاسی و اجتماعی مقام معظم رهبری، توجه دادن به مردم را می‌بینیم و به قوه قضائیه، قوه اجراییه و قوه تقنینی بر مردمی بودن و توجه به مردم و رفع دغدغه‌های آن‌ها و به حساب آوردن مردم تاکید فرموده‌اند.
وی تصریح کرد: کارآمدی نظام اداری در کشور سرمایه اجتماعی را همچنان که در رفتار امام بود و در رفتار مقام معظم رهبری است، افزایش داده و امروز ادارات، سازمان‌ها و دستگاه‌های اداری کشور می‌توانند این سرمایه اجتماعی را روز به روز افزایش دهند و اگر سرمایه اجتماعی افزون شود، بدون تردید امید، نشاط و مشارکت مردم در همه عرصه‌ها را به دنبال خواهد داشت. دستگاه‌های اداری باید بتوانند این مشارکت و سرمایه اجتماعی را روز به روز افزون کنند.
رئیس قوه قضائیه در پایان گفت: در دستگاه قضایی ما آنچه از خط امام شناختیم، اجرای عدالت به عنوان محوری‌ترین نقطه است و این موضوع به تبعیت از انبیاء الهی مورد توجه و تاکید حضرت امام از قبل از پیروزی انقلاب بوده است و امروز نیز محور کار در دستگاه قضایی اجرای عدالت در همه امور و پیگیری‌ها و تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی‌ها است. امروز پرچم عدالت خواهی در دستان رهبر معظم انقلاب است و ما به عنوان سربازان ایشان در دستگاه قضایی خود را موظف به اجرای عدالت می‌دانیم و از روح بلند امام راحل استمداد می‌طلبیم که برای اجرای هدف متعالی تحقق عدالت توفیق داشته باشیم.