افتتاح خط تولید موشک‌های دوش‌پرتاب پیشرفته

سرلشکر باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم افتتاح این خطوط تولید تصریح کرد: تجربه ۴ دهه عمر پر برکت نظام اسلامی به ما آموخته است که تنها راه پیشرفت و ترقی کشور و تحقق آرمان‌های والای انقلاب اسلامی قدرتمند شدن است و امروز نقش صنعت دفاعی در قدرت آفرینی، بازدارندگی و اقتدار دفاعی کشور تعیین کننده است.
سرلشکر باقری: راهی جز قوی شدن نداریم
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: امروز راهی جز قوی شدن در همه ابعاد قدرت ملی پیش روی ملت بزرگ ایران اسلامی نیست و نیروهای مسلح نیز همچون حصاری مستحکم برای استقرار و حفظ امنیت ایران اسلامی نقش‌آفرینی و مجاهدت می‌کنند.
منحصر به فردترین خطوط تولید


موشک‌های پدافند هوایی برد کوتاه
 در سطح منطقه
وی با بیان اینکه نیروهای مسلح برای تهیه و ساخت نیازمندی‌های خود بن بستی را پیش روی خود نمی‌بینند گفت: این خط تولید در واقع یکی از منحصربه‌فردترین خطوط تولید موشک‌های پدافند هوایی برد کوتاه در سطح منطقه است که با بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته و نوین در حوزه‌های لیزری، اپتیک، هدایت و کنترل می‌تواند نیاز عملیاتی نیروهای مسلح را به خوبی برطرف نموده و در مقابل تهدیدات، سلاح ارزشمندی محسوب می‌شود.
سرلشکر باقری ادامه داد: مجموعه ضدهوایی دوش پرتاب از مجموعه سلاح‌های پیشرفته‌ای است که در شرایط گوناگون تاکتیکی برای رزمندگان قابل بهره‌برداری است.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: این موشک‌ها در نسل‌های اولیه از کشورهای خارجی وارد می‌شد اما امروز نسل پیشرفته آن در برد حدود ۵ کیلومتر و در انواع گوناگون برای مقابله با اهداف با سرعت‌های مختلف و در حالت‌های دور شونده و نزدیک شونده توانست در آزمایش‌های سطح پیشرفته با تعداد بسیار بالا مورد تست قرار بگیرد.
 وی با بیان فن‌آوری سنگین و پیشرفته این دوش پرتاب‌ها گفت: در جهان تنها ۳ یا ۴ کشور توانایی تولید آن را دارند؛ اما امروز جمهوری اسلامی به طور کامل به این فناوری دست پیدا کرده و تمام قطعات آن به‌طور کامل و با تیراژ بالا تولید می‌شود و به کرات مورد آزمایش گرم در صحنه‌های گوناگون قرار گرفته که می تواند در دفاع هوایی ارتفاع پست تا متوسط کاربرد داشته باشد.
 سرلشکر باقری افتتاح کارخانجات تولید سوخت جامد مرکب را در ارتقاء قدرت رزم زمینی نیروهای مسلح حائز اهمیت دانست و خاطرنشان ساخت: افزایش برد و سرعت موشک‌های مورد استفاده در رزم زمینی از نیاز‌های نیروهای مسلح بود و امروز بحمدالله سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع با آماده سازی زیرساخت‌های فناورانه لازم به خوبی توانست با تولید سوخت جامد مرکب برای سلاح‌های رزم زمینی به‌ویژه موشک‌های زمین به زمین تاکتیکی، ضدزره و پدافند هوایی ارتفاع پست، دست نیروهای رزمنده را نسبت به گذشته بازتر نماید.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه تمامی مراحل طراحی و ساخت تجهیزات مربوطه و مواد اولیه سوخت در داخل کشور تولید می‌شود گفت: در ابعاد گوناگون راکت‌های با حجم و قدرت اندک تا سنگین‌ترین موشک‌ها در این مجموعه سوخت تولید می‌شود که بحمدالله از ایمنی فوق‌العاده بالا و طراحی پیشرفته و از کیفیت فوق‌العاده عالی برخوردار است و این توفیق را به عزیزانم در وزارت دفاع و صنعت دفاعی که دانشمندان و زحمتکشان جوان آن به وجود آورنده این موضوع بودند تبریک عرض می‌کنیم و قطعاً این مجموعه در ارتقای قدرت دفاعی کشورمان نقش ارزنده‌ای را دارد.
وزیر دفاع: قدرت دفاعی نیروهای مسلح
 در نبردهای نامتقارنِ ارتفاع پست افزایش می‌یابد
امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم افتتاح خط تولید انبوه موشک‌های دوش‌پرتاب و افتتاح کارخانجات تولید سوخت جامد مرکب که با حضور سرلشکر باقری انجام شد، گفت: وزارت دفاع و متخصصین صنعت دفاعی با تکیه بر دانش و پیشرفت‌های خیره‌کننده که حاصل خودباوری و روح خوداتکایی مکتب اسلام عزیز است، ثابت کرده‌اند که تقریبا قادرند تمام نیازهای دفاعی نیروهای مسلح اعم از ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران و نیروی انتظامی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن تولید و تأمین کنند.
وی تأکید کرد: امروز به سبب آمادگی سرشار نیروهای مسلح و اقتدار مثال زدنی ملت بزرگ ایران اسلامی، هیچ قدرتی در دنیا جرات تعدی و تجاوز به میهنمان را ندارد.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خاطرنشان ساخت: به برکت انقلاب اسلامی و خون پاک شهیدان و همت متخصصان صنعت دفاعی، خط تولید انبوه موشک‌های دوش پرتاب پیشرفته پدافند هوایی در سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع افتتاح شد و این در شرایطی است که انحصار تولید این گونه موشک‌های پیشرفته صرفاً در اختیار چند کشور محدود دنیا بوده و امروز وزارت دفاع توانسته است در بومی‌سازی و تولید انبوه این موشک‌ها به دست جوانان ایران اسلامی برگ زرین دیگری را در دفتر افتخارات خود ثبت کند.
به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع، امیر حاتمی گفت: خط تولید موشک‌های دوش پرتاب پدافند هوایی در واقع یکی از پیچیده‌ترین و موثرترین سلاح علیه افراد و اهداف ارتفاع پست دشمن محسوب می‌شود.
وی افزود: پیچیدگی فناوری موشک‌های دوش‌پرتاب از این منظر مهم است که علی‌رغم سطح بالای فناوری استفاده و عملکرد آن توسط نیروهای رزمنده ساده است.
وزیر دفاع با بیان اینکه این قبیل موشک‌های دوش‌پرتاب پدافند هوایی از نظر سطح فناوری و قابلیت تاکتیکی با مدرنترین موشک‌های دوش‌پرتاب به دنیا برابری نموده و حتی در برخی مولفه‌ها از نمونه‌های خارجی نیز برتر است گفت: سیستم‌های به کار رفته در این موشک‌های پدافندی کاملاً بومی شده و عمق بومی‌سازی آن به‌گونه‌ای است که می‌تواند از خطوط تولید آن متناسب با نوع تهدیدات و نیاز نیروهای مسلح محصولات متنوعی را تولید و عرضه کرد.
امیر حاتمی تاب‌آوری در مقابل اخلالگر‌ها، درگیری با انواع اهداف هوایی ارتفاع پست نظیر بالگردها پهپادها و موشک‌های کروز را از مهم‌ترین ویژگی‌های این دوش‌پرتاب‌ها برشمرد و گفت: قطعاً قدرت دفاعی ایران در نبردهای نامتقارن ارتفاع پست افزایش می‌یابد.
وی درخصوص افتتاح کارخانجات تولید سوخت جامد مرکب در سازمان صنایع دفاع گفت: این کارخانه به منظور تأمین سوخت جامد مرکب تمامی موشک‌های حوزه رزم زمینی ایجاد شده است و این خط تولید سوخت جامد مرکب می‌تواند به علت دارا بودن انرژی بالاتر، برد و سرعت موشک‌های زمین به زمین ضدزره و پدافند هوایی ارتفاع پست را به صورت موثر افزایش دهد.
سایر اخبار این روزنامه