هنوز هیچ‌گونه اثر منفی از واکسن روسی کرونا گزارش نشده است

کاظم جلالی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو در اظهاراتی درباره واکسن کرونا روسی «اسپوتنیک وی» با یادآوری این نکته که من صاحب صلاحیت نیستم که درباره مسائل علمی واکسن صحبت کنم، گفت: در داخل روسیه وزیر دفاع روسیه و بسیاری از مسئولان روسی از این واکسن استفاده کردند.
به گزارش فارس، وی با ذکر این نکته که نیروهای نظامی و انتظامی و کادر پزشکی روسیه هم واکسینه شدند، خاطرنشان کرد: تا این زمان که با شما صحبت می‌کنیم، هنوز هیچ‌گونه اثر منفی از واکسن روسی به گوش نرسیده است در حالی که خبرهایی از عوارض برخی واکسن‌های دیگر به گوش می‌رسد.
سفیر ایران در مسکو گفت: برخی کشورها از روسیه واکسن خریداری کرده و برخی کشورها از جمله کشورهای اروپایی در حال مذاکره با روس‌ها هستند که از این واکسن استفاده کنند.
جلالی با بیان اینکه ما دو کار را با روس‌ها انجام می‌دهیم، بیان داشت: کار اول خرید واکسن و کار دوم تولید مشترک است که ان‌شاءالله در هفته آینده که تیم وزارت بهداشت به ریاست معاونت دارو و غذای این وزارتخانه به مسکو سفر می‌کنند، مذاکرات انجام می‌شود که بتوانیم به‌زودی تولید مشترک را آغاز کنیم.


گفتنی است، هواپیمای ماهان حامل واکسن کرونا که از فرودگاه مسکو بارگیری کرده بود، روز پنجشنبه در فرودگاه امام خمینی(ره) به زمین نشست و اولین محموله وارداتی واکسن کرونا تحویل وزارت بهداشت شد.
گفت‌و‌گوی سفیر ایران در مسکو با مقامات حماس و جهاد اسلامی
هیئت‌های اعزامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) و جنبش جهاد اسلامی فلسطین که اخیرا وارد روسیه شده بودند، با کاظم جلالی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو دیدار و گفت‌و‌گو کردند.
به گزارش فارس، خبرگزاری «آناتولی» به نقل از بیانیه حماس نوشت که سفیر ایران در مسکو و همچنین برخی مسئولان و دستیاران سفارت جمهوری اسلامی ایران از مقامات حماس و جهاد اسلامی استقبال کرده‌اند.
بر اساس بیانیه یاد شده، سفیر ایران با دو هیئت یاد شده درباره «آخرین تحولات سیاسی در فلسطین به‌ویژه در ارتباط با انتخابات سراسری و رویکرد دو جنبش برای پشت‌سر گذاشتن اختلافات داخلی» رایزنی کرده است.
در بیانیه مذکور همچنین آمده است که هیئت‌های حماس و جهاد اسلامی در این دیدار به موضوع «کارشکنی‌های اسرائیل و اوضاع میدانی فلسطین اشغالی» پرداخته‌اند.
طبق بیانیه حماس، کاظم جلالی در این دیدار بر «موضع ثابت ایران در قبال آرمان فلسطین و ادامه حمایت از مقاومت فلسطین با استفاده از تمامی راه‌ها و امکانات موجود» تأکید کرده است.
هیأت حماس به ریاست موسی ابومرزوق، عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین و هیأت جنبش جهاد اسلامی به ریاست زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین هفته گذشته وارد روسیه شدند.
دو هیئت یاد شده هفته گذشته به‌طور جداگانه با میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر خارجه روسیه دیدار و در ارتباط با آشتی گروه‌های فلسطینی و انتخابات فلسطین رایزنی کردند.
سایر اخبار این روزنامه