هجمه به زنان، برای انصراف مردان!

آرمان ملي- مطهره شفيعي:‌ زنان رجل سياسي نيستند. سال‌ها با اين دليل اين موضوع را در دل زنان اصلاح‌طلب ايجاد کردند تا در تدارک کانديدا شدن براي انتخابات رياست‌جمهوري نباشند اما اعظم طالقاني اسير اين مسله نشد و تا آخر عمر کانديداي رياست‌جمهوري بود. اکنون اما شرايط به سمتي مي‌رود که احتمال دارد زنان هم در دايره رجل سياسي تعريف شوند؛ بنابراين دلواپسان براي ممانعت از کانديدا شدن زنان در انتخابات رياست‌جمهوري پروژه جديدي را تعريف کردند که البته در اين پروژه درصدد هستند که به‌زعم خودشان به يک تير دو نشان را بزنند؛ نخست اينکه زنان را متهم به تخلفات اقتصادي کنند و از سوي ديگر با معطوف کردن توجه مردان به اتهاماتي که دلواپسان متوجه همسرانشان مي‌کنند، آنها را از برنامه‌ريزي براي انتخابات 1400 دور کنند.
وحدت تخريبي دلواپسان!
يک بخش اين پروژه روز گذشته اجرا شد و سايت‌هاي دلواپس نوک پيکان هجمه را به سمت غلامحسين کرباسچي دبيرکل حزب کارگزاران نشانه رفتند. نکته جالب آنجاست که خودشان اذعان دارند 29 دي ماه امسال سيف‌ا... مسرور، بازرس کل گيلان اعلام کرد که «گزارش تعقيب کيفري خريداران شرکت الکتريک رشت به اتهام اخلال در نظام توليد کشور پس از طي فرايند دقيق حقوقي و کيفري تقديم دادسراي عمومي و انقلاب رشت گرديد.» يعني هنوز حکمي صادر نشده است. اين سايت‌ها در حرکتي هماهنگ به بازخواني پرونده رشت الکترونيک پرداختند و اتهاماتي را متوجه زنان اصلاح‌طلب کردند که در دادگاهي تاييد نشده است. تيترهاي دلواپسان براي گزارش‌هاي تخريبي قابل تامل است؛ به عنوان نمونه، مشرق‌نيوز از تيتر «سهم زنان اصلاح‌طلب در تخلفات «رشت الکتريک»؛ رانت‌هاي قبل از تو همه سوءتفاهم بود!» استفاده کرد و اين گزارش را با عکس کرباسچي منتشر کرد. رجانيوز، جهان‌نيوز و جوان هم تيتر زدند: «نقش زنان کرباسچي و عبدا... نوري در يک تخلف بزرگ» کليد اين پروژه را روزنامه جوان زد و نوشت: «سه سال پيش در اسفند 96 بود که موجي توئيتري با موضوع واگذاري کارخانه رشت الکتريک به همسران چهار نفر از فعالان سياسي اصلاح‌طلب به راه افتاد. اين کارخانه در اواخر دولت خاتمي و در سکوت خبري به اين افراد واگذار شد.» در اين موج اعتراضي توئيتري آمده بود: «کارخانه رشت الکتريک از سال 82 به بهانه خصوصي‌سازي، فقط با يک‌چهلم قيمت در اختيار خيرالنساء عسگريان (همسر غلامحسين کرباسچي)، فاطمه صديقيان (همسر عبدا... نوري)، گيتا شاه‌نواز (همسر غلامرضا قبه) و سوده جبلي (دختر باجناق کرباسچي) قرار گرفت. رانت‌هاي قبل از تو همـه سوءتفاهم بود!» برخي کاربران توئيتر نوشته بودند که مشارکت خيرالنساء عسگريان در تخلفات اقتصادي غلامحسين کرباسچي، فقط محدود به کارخانه رشت الکتريک نمي‌شود و او در پروژه زمين‌خواري ملک 10هزارمتري نارنجستان دوم (حاشيه پاسداران) هم نقش دارد.» اين رسانه دلواپس در نهايت بغض خود از کارآمدي زنان و مردان اصلاح‌طلب را اينگونه برملا کرده است: «به نظر مي‌رسد اصلاح‌طلبان حداقل در مسائل اقتصادي، اهميت به زنان را رعايت کرده و اين مردان اصلاح‌طلب زنانشان را شريک ناکارآمدي‌ها و تخلفات مالي‌شان کرده‌اند.»
پروژه‌هاي تخريب از پيش تهيه‌شده


پروژه تخريب با ابزار پرونده رشت الکترونيک امروز يا ديروز برنامه‌ريزي نشده و از چندي پيش در دستورکار دلواپسان بود؛ چنانکه سيدنظام‌الدين موسوي، نماينده دلواپس مجلس هم چند روز پيش در توييتر نوشت: «چندسال پيش در خبرگزاري فارس فجايع رخ داده در شرکت رشت الکتريک را افشا کرديم که مالکان شرکت از من شکايت کردند و هنوز پرونده در جريان است. اما حالا تشت رسوايي آنها از بام افتاد. براساس بررسي‌هاي دقيق و بازديدهاي ميداني عرض مي‌کنم عمق فاجعه هفت‌تپه از رشت الکتريک بسيار بيشتر است.»
هراس از نقش‌آفريني کارگزاران در انتخابات 1400
اين گزارش‌ها بسيار ناشيانه نگاشته شده است و با نگاه سطحي به محتواي آنها عيان خواهد شد که واهمه دلواپسان از چيست و چرا سعي در ايجاد ارعاب ميان اصلاح‌طلبان به‌ويژه غلامحسين کرباسچي دبيرکل کارگزاران و عبدا... نوري دارند. بدون شک حزب کارگزاران نقش مهمي در تصميم نهايي جريان اصلاحات دارد و در سال 92 اين حزب بيش از ساير احزاب اصلاح‌طلب حامي معرفي حسن روحاني به عنوان کانديداي جريان اصلاحات بود که البته رشد اين حزب در زير چتر آيت‌ا... هاشمي هم در تصميماتشان بي‌تاثير نيست. اکنون هم دلواپسان بيم آن را دارند که اين حزب در انتخابات 1400 مانند سال‌هاي 92 و 96 به ايفاي نقش بپردازد و اصلاح‌طلبان ديگر را مجاب به حمايت از کانديدايي کند که نتيجه‌اي جز تکرار شکست اصولگرايان ندارد.
وقتي دلواپسان تخيلاتشان را باور مي‌کنند!
بيم ديگر دلواپسان از رهبري اصلاحات براي انتخابات 1400 توسط عبدا... نوري است. اين ترس از چندي پيش نمايان شده بود و گزارش‌هاي تخيلي درباره برگزاري جلسات اصلاح‌طلبان در ويلاي وزير کشور دولت اصلاحات را منتشر مي‌کردند که هدفشان کنار زدن خاتمي و تضعيف جريان اصلاحات بود اما ظاهرا دلواپسان خودشان هم تخيلاتشان را باور کرده‌اند و مي‌خواهند مانع نقش‌آفريني عبدا... نوري شوند!
زنان اصولگرا در صف رياست‌جمهوري
بدون شک عزم اصلاح‌طلبان با چنين تخريب‌هايي که از سوي دلواپسان اصولگرا صورت مي‌گيرد راسخ‌تر از قبل مي‌شود و اما مشخص نيست که چرا اصولگرايان تمايل به تکرار شکست خود دارند و هنوز باور ندارند با چنين ترفندهاي نخ‌نماشده سبب افزايش آراي اصلاح‌طلبان مي‌شوند. از سوي ديگر زنان هم باور دارند که توانايي حضور و پيروزي در انتخابات رياست‌جمهوري را دارند و اراده آنها با اين تهديدها و ايجاد هراس‌ها سست نمي‌شود بلکه جدي‌تر از قبل براي رسيدن به پاستور تلاش مي‌کنند. در اين ميان تنها مردان اصولگرا هستند که متضرر مي‌شوند چرا که بسياري از زنان اين جريان به زنان اصلاح‌‌طلبي پيوسته‌اند که درصدد اثبات حق رياست‌جمهوري زنان هستند.