در اولین فرصت مصوبه جدید دولت درخصوص لایحه بودجه 1400 به مجلس ارائه خواهد شد


دویست و دومین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، دیروز یکشنبه (19 بهمن) به بررسی نحوه اقدام دولت در رابطه با لایحه بودجه 1400 که از سوی مجلس شورای اسلامی به دولت عودت داده شده است، اختصاص یافت.
رئیس‌جمهور در این جلسه با‌اشاره به ارجاع موضوع از مجلس، گفت: ازآنجاکه دولت همواره در تلاش برای تعامل و گفت‌وگو با سایر قوا برای انجام امور کشور بوده است و درعین‌حال با توجه به شرایط خاص کشور در آستانه بهره‌گیری از ثمرات مقاومت حداکثری ملت در جنگ تحمیلی اقتصادی، نمی‌توان زمان و امور را صرف اختلاف و چالش‌ها کرد.
حجت‌الاسلام حسن روحانی گفت: در اولین فرصت مصوبه جدید دولت درخصوص لایحه بودجه 1400 به مجلس ارائه خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: درعین‌حال از فرصت باقی‌مانده برای گفت‌وگوهای سازنده با نمایندگان مجلس برای تنظیم اصلاحیه لایحه بودجه استفاده خواهد شد.


رئیس‌جمهور با تأکید بر این نکته که دولت کماکان معتقد است لایحه بودجه ارائه‌شده به مجلس منطبق بر اقتضائات اقتصادی کشور بوده است، افزود: از مجلس محترم انتظار می‌رود، اصلاحیه دولت به‌دوراز تنش و در آرامش موردبررسی قرار گیرد و در کوتاه‌ترین زمان به رأی گذاشته شود.
افتتاح طرح‌های
وزارت جهاد کشاورزی
و تجلیل از کشاورزان نمونه
روحانی همچنین در چهل و هفتمین هفته از افتتاح طرح‌های ملی کشور  دیروز یکشنبه همزمان با هشتمین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، ۳۷۲ طرح گلخانه‌ای و  فاز ۱ و ۲ مجتمع دامداری شرکت کشت و صنعت غزال را افتتاح کرد. ۳۷۲ طرح گلخانه‌ای به مساحت ۹۵۴ هکتار با سرمایه‌گذاری ۳ هزار و ۳۶۰ میلیارد تومانی بخش دولتی و ۸۴۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی با ظرفیت‌اشتغال‌زایی ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر در سطح کشور و همچنین فاز ۱ و ۲ مجتمع دامداری شرکت کشت و صنعت غزال با سرمایه‌گذاری ۷۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی و‌اشتغال‌زایی ۳۵۰ نفری در استان مرکزی دو طرح بزرگی هستند که با همت وزارت جهاد کشاورزی به بهره‌برداری رسیده است. دیروز همچنین از ۳۲ استودیو تولید برنامه‌های کشاورزی و شبکه‌های سراسری آموزش کشاورزی با ۴۲ کانال پخش زنده در سطح کشور رونمایی شد. در ادامه این مراسم نیز با اهدای لوح تقدیر از کشاورزان نمونه و برگزیده سراسر کشور تقدیر و تجلیل شد. با افتتاح این طرح‌ها و سرمایه‌گذاری ۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومانی، برای ۱۱ هزار و ۸۵۰ نفر‌اشتغال‌زایی شده است.
روحانی طی سخنانی در آیین افتتاح این طرح‌ها با بیان اینکه اگر در تأمین مواد و محصولات غذایی و کشاورزی، محتاج خارج از کشور بودیم، مشکلات اساسی در شرایط حساس کشور به وجود می‌آمد، به شرایط شیوع کرونا در سرتاسر جهان،‌اشاره و تأکید کرد: در ذهن کسی خطور نمی‌کرد که در روزی به خاطر کرونا تمام مرزهای کشورها به مدت 2 ماه بسته شود و اگر در این شرایط برای تأمین گندم و مواد غذایی نیازمند خارج بودیم، وضع نامناسبی در کشور به وجود می‌آمد. رئیس‌جمهور با ‌اشاره به اهمیت آب و غذا در کنار هم برای صحت و سلامت مردم، ادامه داد: در شرایط جنگ اقتصادی و فشار تحریم‌ها، اهمیت موضوع امنیت غذایی بیشتر نمایان می‌شود. روحانی تأمین و ارائه بذر مناسب به کشاورزان در دولت تدبیر و امید را افتخاری بزرگ برای کشور توصیف کرد و ادامه داد: امروز از یک هکتار زمین از 2 تا 10 تن محصول برداشت می‌شود و اگر تجهیزات کشاورزی در اختیار کشاورزان قرار نمی‌گرفت برداشت محصول در زمان کوتاه و با این مقدار، امکان‌پذیر نبود. رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به افتتاح 42 کانال آموزش مجازی کشاورزان ‌اشاره و تصریح کرد: افتتاح این کانال‌های آموزشی و پاسخ به پرسش‌های کشاورزان بسیار حائز اهمیت است.
روحانی خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت منابع آب‌وخاک در کشور باید تلاش کنیم که از آب‌وخاک محدود محصول بیشتری برداشت شود و در نظر داشته باشیم که گسترش زمین و آب‌رسانی به‌سادگی امکان‌پذیر نیست. رئیس‌جمهور خودکفایی در زمینه گندم را یکی از دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید در حوزه کشاورزی برشمرد و گفت: برای تأمین گندم موردنیاز و نان مردم روی پای خود ایستادیم و امروز در سفره مردم ایران محصولات کشاورزان و سایر تولیدکنندگان ایرانی قرار دارد.