حذف تحريم‌ها شرط بازگشت ايران به برجام

مقام معظم رهبري صبح ديروز در ديدار جمعي از فرماندهان نيروي هوايي و پدافند هوايي ارتش، بيعت تاريخي همافران با امام خميني(ره) در 19 بهمن 57 را يکي از شگفتي‌سازي‌هاي مهم و از عوامل اصلي پيروزي انقلاب و همچنين نشان‌دهنده خطاي محاسباتي آمريکايي‌ها برشمردند و گفتند: لازمه استمرار حرکت پرشتاب انقلاب، حضور مردم در صحنه، کار و تلاش بي‌وقفه، اتحاد کلمه به‌خصوص ميان مسئولان، اعتماد به وعده الهي و افزايش مولفه‌هاي قدرت ملي در عمل است. رهبر انقلاب اسلامي همچنين قضاياي فضاحت‌بار اخير آمريکا و سقوط ترامپ را افول آبرو، قدرت و انتظام اجتماعي و سياسي آمريکا خواندند و با اشاره به اظهارنظر مقام‌هاي اروپايي و آمريکايي درباره برجام و تحريم‌ها تاکيد کردند: آمريکايي‌ها و اروپايي‌ها حق هيچ‌گونه شرط‌گذاري ندارند زيرا تعهدات برجامي خود را نقض کردند و آن طرفي که بايد شرط بگذارد جمهوري اسلامي است زيرا به تعهدات خود پايبند بود. بنابراين ايران هنگامي به تعهدات برجامي خود بازخواهد گشت که آمريکا همه تحريم‌ها را در عمل و نه در حرف يا بر روي کاغذ، لغو کند و اين لغو تحريم‌ها مورد راستي‌آزمايي ايران قرار گيرد. اين، سياست قطعي و غيرقابل برگشت جمهوري اسلامي و مورد اتفاق همه مسئولان است و هيچکس از آن عدول نخواهد کرد. فرمانده کل قوا در اين ديدار حادثه 19 بهمن 1357 را از ايام‌ا... خواندند و افزودند: جدا شدن بخش مهمي از ارتش و پيوستن آنها به امام و مردم شبيه معجزه بود زيرا تکيه اصلي رژيم طاغوت بر ارتش و ساواک بود و در نهايت از آنجايي ضربه خوردند که هيچ‌گاه تصور نمي‌کردند. مقام معظم رهبري به خطاي محاسباتي عجيب دولت دموکرات آمريکا در آن زمان، در ارزيابي شرايط کشور و مردم نيز اشاره کردند و گفتند: آمريکايي‌ها به ارتش شاهنشاهي بسيار اميدوار بودند و براساس اخبار قطعي، کودتايي را طراحي کرده بودند تا با دستگيري سران و پيشروان انقلاب و با استفاده از خشونت گسترده عليه مردم، مانع سقوط رژيم شوند اما يکي از عواملي که نقشه شيطاني آنها را باطل کرد، حرکت نيروي هوايي در نوزدهم بهمن بود. ايشان با تاکيد بر اينکه خطاي محاسباتي آمريکا در قبال ايران ادامه دارد و همچنان درک و شناخت صحيحي از ملت ايران ندارند، افزودند: يک نمونه از اين خطاي محاسباتي در فتنه 88 بود که رئيس‌جمهور دموکرات آمريکا به خيال آنکه کار را تمام خواهد کرد، رسما از فتنه حمايت کرد. رهبر انقلاب اسلامي تحريم‌هاي بي‌سابقه با هدف از پا درآوردن ايران را نمونه ديگري از خطاهاي محاسباتي آمريکا برشمردند و گفتند: يکي از همان احمق‌هاي درجه يک، دو سال پيش گفته بود که عيد ژانويه 2019 را در تهران جشن مي‌گيريم. حالا آن شخص خودش به زباله‌دان تاريخ رفته و رئيس او هم با لگد و با افتضاح از کاخ سفيد اخراج شده است اما جمهوري اسلامي ايران به لطف خداوند سربلند ايستاده است.
عوامل موفق بودن حرکت 42 ساله
حضرت آيت‌ا... خامنه‌اي با تاکيد بر اينکه در قبال دشمن و معيوب بودن دستگاه محاسباتي آن نبايد ساده‌انگاري کرد، خاطرنشان کردند: عوامل ديگري نيز در موفق بودن حرکت 42 ساله انقلاب اسلامي موثر بوده‌اند که عبارتند از کار و تلاش، حضور مردم در صحنه و ايمان آنان به لزوم اين حضور، اعتماد به وعده الهي و طراحي‌هاي متقابل. رهبر انقلاب اسلامي تاکيد کردند: با نشستن و تماشا کردن هيچ کاري پيش نمي‌رود. مسئولان با حضور در ميدان کار و عمل، و با اعتماد به خدا، دائما مولفه‌هاي قدرت ملي را افزايش دهند و در عمل توليد قدرت کنند. ايشان يکي از مظاهر توليد قدرت را تقويت نيروهاي مسلح به تناسب اقتضائات منطقه‌اي و بين‌المللي برشمردند و با تجليل از رزمايش‌هاي اخير افزودند: انجام چنين رزمايش‌هاي بزرگ و اعجاب‌برانگيز، آن هم در شرايط تحريم، در واقع تامين امنيت ملي به‌دست فرزندان کشور در نيروهاي مسلح کشور و بسيار افتخارآميز است. حضرت آيت‌ا... خامنه‌اي لازمه توليد قدرت در نيروهاي مسلح را علاوه بر تقويت تجهيزات، حفظ و ارتقاي روحيه، ايمان و قدرت معنوي نيروها دانستند و گفتند: خطاي بزرگ برخي کشورهاي منطقه اين است که امنيت ملي خود را از بيگانگان طلب مي‌کنند و با وجود ميلياردها دلار هزينه و تحقير شدن و توهين شنيدن، در نهايت در بزنگاهها امنيت آنها تامين نمي‌شود؛ همانگونه که در قضاياي چند سال قبل مصر و تونس و يا در سرنوشت محمدرضا پهلوي ديديم. ايشان در ادامه لزوم مراقبت از بروز خطا و اشتباه در داخل را نيز گوشزد کردند و افزودند: يکي از اشتباه‌هاي بزرگ اين است که مرعوب قدرت دشمن شويم و يا در امور سياسي و اقتصادي به دشمن اميد ببنديم. رهبر انقلاب اسلامي با تاکيد بر اينکه بناي بر مبالغه درخصوص نيرو و توان داخلي نيست، خاطرنشان کردند: اما واقعيت‌هاي درون را ببينيم و آن را ارتقا دهيم و بدانيم که اگر با هر تواني، مرعوب دشمن شويم از کار خواهيم افتاد.
افول آبرو، قدرت و انتظام اجتماعي آمريکا


حضرت آيت‌ا... خامنه‌اي، افرادي را که درخصوص توانايي‌هاي آمريکا و برخي قدرتها ارزيابي‌هاي غيرواقعي دارند، به قضاياي اخير آمريکا ارجاع دادند و افزودند: حوادث فضاحت‌بار اخير آمريکا، مسائل کوچکي نيستند و نبايد درچارچوب افول يک رئيس‌جمهور ناباب ارزيابي شوند بلکه اين قضايا افول آبرو، قدرت و انتظام اجتماعي آمريکاست. ايشان با استناد به اظهارات صاحبنظران برجسته سياسي آمريکا گفتند: خود آنها مي‌گويند نظام اجتماعي آمريکا از درون پوسيده است و برخي سخن از دوران پسا آمريکا به ميان آورده‌اند. رهبر انقلاب اسلامي افزودند: اگر شبيه قضاياي آمريکا در هرنقطه ديگر از دنيا به‌خصوص در کشورهايي که آمريکا با آنها مشکل دارد، رخ داده بود، آن را رها نمي‌کردند اما امپراتوري خبري در دست آنهاست و تلاش دارند تا ماجرا را تمام‌شده نشان دهند درحالي‌که قضيه تمام نشده و دنباله‌دار است. ايشان علت دستپاچگي و سراسيمه بودن رژيم‌هاي وابسته به آمريکا در منطقه به‌خصوص رژيم صهيونيستي و ياوه‌گويي‌هاي اخير آنها را ترس و اضطراب از واقعيت افول آمريکا در محيط بين‌المللي و محيط داخلي دانستند. حضرت آيت‌ا... خامنه‌اي در بخش ديگري از سخنانشان با اشاره به اظهارات مقام‌هاي آمريکايي و اروپايي در قضيه تحريم‌ها، گفتند: اولا در جمهوري اسلامي هيچ‌کس گوشش بدهکار مهمل‌گويي‌هاي افراد بدون استحقاق در آمريکا و اروپا نيست. ايشان افزودند: ثانيا بر اساس منطق و استدلال، آمريکا و سه کشور اروپايي که تعهدات برجامي خود را زير پا گذاشته‌اند، حق تعيين شرط و شروط براي برجام ندارند. رهبر انقلاب اسلامي تاکيد کردند: آنها صرفا در يک برهه بسيار کوتاه در اول کار، بعضي از تحريم‌ها را موقتا تعطيل کردند اما بعدا تحريم‌ها را برگرداندند و حتي افزايش هم دادند، بنابراين حق گذاشتن شرط و شروط ندارند. رهبر انقلاب اسلامي تاکيد کردند: طرفي که حق دارد براي ادامه کار برجام شرط بگذارد، جمهوري اسلامي ايران است چرا که از اول به همه تعهدات برجامي خود عمل کرد ولي آنها تعهدات خود را نقض کردند. ايشان سياست قطعي، غيرقابل بازگشت و عدول‌ناپذير جمهوري اسلامي در خصوص برجام را که مورد اتفاق همه مسئولان کشور است، به اين شکل بيان کردند: اگر مي‌خواهند ايران به تعهدات برجامي خود برگردد بايد آمريکا تحريم‌ها را در عمل و نه با زبان و يا روي کاغذ، کلا لغو کند، آن‌گاه پس از راستي‌آزمايي صحت لغو تحريم‌ها، جمهوري اسلامي به تعهدات برجامي خود باز خواهد گشت. مقام معظم رهبري مسئولان و دست‌اندرکاران امور کشور را به اتحاد کلمه و همصدايي توصيه موکد کردند و گفتند: اتحاد کلمه مردم و همچنين مسئولان عامل اصلي عبور از بسياري از مشکلات در 42 سال گذشته بوده و اين هماهنگي و هم‌صدايي بايد ادامه يابد. فرمانده کل قوا، نيروهاي مسلح را به ادامه توليد قدرت توصيه و در پايان تاکيد کردند: به لطف خداوند و دعاي حضرت ولي عصر(عج) فرداي ملت و کشور ايران، قطعا به مراتب بهتر و بالاتر از امروز خواهد بود. پيش از سخنان رهبر انقلاب اسلامي، امير سرتيپ نصيرزاده فرمانده نيروي هوايي ارتش با بيان گزارشي از برنامه‌هاي اين نيرو در سال گذشته گفت: نيروي هوايي با سابقه حضور اثرگذار خود در انقلاب و حفظ دستاوردهاي آن، امروز با دستي پر از رويش‌هاي برخاسته از تفکر مقاومت و آموزه‌هاي مکتب شهيد سليماني، باانگيزه‌تر از پيش در مسير ارتقاي قدرت هوايي کشور گام برداشته است.