محبوبیتم به صفر هم برسد پای کشور می‌ایستم

جهانگیری در کرمانشاه: محبوبیتم به صفر هم برسد پای کشور می‌ایستم پایگاه معاون‌اول رئیس‌جمهور: معاون‌اول رئیس‌جمهور در نشست با نخبگان استان کرمانشاه با بیان اینکه در مقطعی خیلی از دوستان به من می‌گفتند که الان زمان کناره‌گیری از دولت است، گفت: خالی‌کردن صحنه هنر نیست. اگر محبوبیتم به صفر هم برسد، حتما پای کشور می‌ایستم. انسان باید در سختی‌ها خود را نشان دهد و اگر بتواند گره‌ کوچکی از زندگی مردم باز کند، باید پای نظام و کشور بایستد و خدمت کند.
اسحاق جهانگیری با تأکید بر اینکه باید باور داشته باشیم که ایران اصل است و هر چیز دیگر ذیل آن تعریف می‌شود، افزود: جمهوری اسلامی، منافع ملی و مصلحت ملی اصل هستند و سایر موضوعات نظیر جریانات اصولگرا، اصلاح‌طلب و سایر جریان‌ها ذیل این اصول قرار می‌گیرند و اگر اصول را فراموش کنیم، ممکن است منافع خود را در رویدادهای مختلف در نظر بگیریم و تصور کنیم که موقعیت خود را از دست داده‌ایم و احساس شکست کنیم. اگر احساس کنیم ایران در خطر است، باید از هر حزب و جریانی که هستیم، اجازه ندهیم ایران دچار آسیب شود.
او با یادآوری موفقیت ایران در مذاکرات هسته‌ای با شش کشور قدرتمند و بزرگ دنیا، عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران موفق شد پای میز مذاکرات به نحوی به توافق برسد که رئیس‌جمهور بعدی آمریکا بگوید بزرگ‌ترین کلاه در این مذاکرات بر سر آمریکا گذاشته شده است. اگرچه عده‌ای در داخل کشور فکر می‌‌کردند در این مذاکرات کلاه بر سر ما رفته است؛ ولی رئیس‌جمهور بعدی آمریکا معتقد بود طرف مقابل آن‌قدر قوی بوده که توانسته در مذاکرات، شرایط را به نفع خود تغییر دهد.
جهانگیری با بیان اینکه البته تردیدی نیست که ممکن است دولت اشتباهاتی هم داشته است، گفت: حرف‌های ناگفته زیادی دارم که اگر زمانی لازم شود، بازگو خواهم کرد. دولت از همان سال ۱۳۹۶ با مشکلات جدی مواجه شد و خیلی از این مشکلات دروغ، ساختگی و ظالمانه بود که باید در زمان لازم درباره آن صحبت شود. هنوز چند ماه از انتخابات سال ۱۳۹۶ نگذشته بود که عده‌ای راه افتادند و گفتند که این دولت باید برکنار شود و رئیس‌جمهور باید استعفا دهد. او ادامه داد: به دلیل برخی ملاحظات، ابعاد جنگ اقتصادی آمریکا را برای جامعه بازگو نکرده‌ایم؛ چون طرف مقابل آمریکا بوده و باید با سیلی صورت خود را سرخ نگه می‌داشتیم و اعلام می‌کردیم با وجود محدودیت‌ها قادریم نفت بفروشیم و درآمد ارزی کسب کنیم و نیازهای مردم را برطرف کنیم و تلاشمان این بود که اجازه ندهیم زندگی مردم از هم بپاشد. اگر زمانی از این شرایط خارج شویم که امکان سوءاستفاده برای آمریکا مهیا نباشد و بتوانیم این حقایق را برای مردم بازگو کنیم، آن ‌وقت مشخص می‌شود که چه اقداماتی انجام شده است.


جهانگیری گفت: چون به دلیل برخی ملاحظات، واقعیت‌ها به جامعه توضیح داده نشده است، عده‌ای در داخل از تمام ابزارها استفاده کردند که مردم را مأیوس و ناامید کنند. شبکه‌های خارجی و دشمنان به ‌نوعی و در داخل نیز عده‌ای که زدن دولت برای‌شان از همه چیز مهم‌تر بود، به‌ نوعی دیگر.
او با اشاره به اینکه مطالبه مردم در مقطع فعلی عبور از دو مشکل ناحق و ناخواسته تحریم و کرونا است، افزود: من روزنه‌های امید را می‌بینم و معتقدم باید تلاش کرد تحریم‌ها را بیش‌از‌پیش بی‌اثر کرد. باید روی مسائل اصلی کشور اجماع داشته باشیم و سرافرازانه اعلام کنیم که توانسته‌ایم در این جنگ اقتصادی تاب‌آوری کنیم و در مقابل دشمن بایستیم. البته ملت ایران با بزرگواری تحمل کرد و اگر ذره‌ای در فشارهای اقتصادی بی‌تابی کرده بود و اعتراض می‌کردند، خواسته طراحان جنگ اقتصادی محقق می‌شد.
جهانگیری ادامه داد: اگر می‌خواهیم اقتصاد کشور با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی ساخته شود، حتما باید تحریم‌ها لغو شود، نمی‌توان در تحریم باقی ماند، ما نیاز به داد‌و‌ستد خارجی داریم و حتی باید فناوری‌های روز را از دنیا بگیریم، فناوری‌ای که باعث می‌شود به طور مثال چاه‌های نفت را بتوانیم احیا کنیم. او افزود: نگذارید کلمه ناامیدی و یأس در جامعه شما سایه بیفکند. ما آرام‌آرام می‌توانیم با عبور از شرایط تحریم در برابر مشکلات قد علم کنیم. دشمنان می‌خواهند فضای یأس را در جامعه ما پمپاژ کنند. در مسائل کلان کشور فشاری ایجاد کردند تا ما را بشکنند؛ اما نتوانستند؛ زیرا ما ناامید نشدیم و توانستیم دوباره آسیب‌ها را برطرف کنیم و راه بیفتیم. آینده کشور برای نسل جوان است؛ به‌همین‌دلیل آنها تلاش می‌کنند جوانان ناامید شوند.