22 بهمن امسال متفاوت، باشکوه و تماشایی/ مردم باز هم حماسه آفریدند

سرویس سیاسی ـ22 بهمن برای ملت، میعادی است قطعی، استوار و خلل ناپذیر. در شرایط ویژه کرونا هم 22 بهمن وعده‌گاهی مستحکم و پابرجاست برای ملتی آزاده و آگاه که هر سال همچون بهمنی بر سر بدخواهانش فرود می‌آید. مردمی انقلابی و پا در رکاب که اراده و عزم عمومی‌ برای پاسداری از انقلاب‌شان را هر سال در میقات 22 بهمن به رخ دشمنان پلید خود می‌کشانند و هیچ چیز را یارای رخنه در این حضور زیبا نیست. دیروز در چهل و دومین فجر انقلاب، بار دیگر پهنه ایران، میدان حضور تماشایی و باشکوه ملت مبارز و بصیر بود برای تجدید عهد وفاداری با انقلاب اسلامی، شهیدان و رهبر حکیم، وارسته و زمان‌شناسش. متفاوت از قبل، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در شرایط کرونا و سوار بر خودروها و موتورها.
ملت، دشمنی را که خیال‌های شومی در سر دارد، مرعوب و تودهنی دیگری به آن زد. به شبکه خبیث استکبار، صهیونیسم، نوچه‌های اروپایی و پادوهای مفلوک‌‌شان، بار دیگر حساسیت و پایبندی خود را به اسلام و انقلاب و ولایت‌فقیه نشان داد و فهماند که پا در رکاب انقلاب و گوش به فرمان ولایت است و این راه نورانی را به بهترین وجه تا آخر می‌پیماید.
دیروز در تهران، مراسم راهپیمایی روز ۲۲بهمن چهل و دومین فجر انقلاب دیروز به شکلی متفاوت از سال‌های قبل؛ با حضور خودرویی و موتوری مردم برگزار شد.
پیش از آغاز رسمی مراسم، راهپیمایی موتورسواران و دوچرخه‌سواران در مسیرهای ۱۲ گانه راهپیمایی موتوری و خودرویی برگزار شد.


موشک‌های بالستیک سپاه
 به راهپیمایی ۲۲بهمن آمدند
به گزارش فارس، در مراسم راهپیمایی روز ۲۲بهمن چهل و دومین فجر انقلاب، سه فروند موشک بالستیک نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در میدان آزادی تهران به نمایش درآمد. موشک‌ها از نوع ذوالفقار بصیر، دزفول و قیام بودند.
شکارچی پهپاد آمریکا در راهپیمایی ۲۲بهمن
سامانه پدافندی سوم خرداد نیروی هوافضای سپاه نیز در جریان راهپیمایی ۲۲بهمن در میدان آزادی تهران به نمایش درآمد. این سامانه پدافندی، ۳۰ خرداد سال گذشته موفق شد یک فروند پهپاد MQ-4C آمریکایی را در آب‌های جنوبی کشور و در ارتفاع ۵۰ هزار پا با موفقیت مورد اصابت قرار دهد. سوم خرداد از جمله سامانه‌های پدافندی بومی است که مراحل طراحی و تولید آن در نیروی هوافضای سپاه انجام شده است.
طاووس انقلاب در خیابان آزادی
مردم تهران طاووسی آذین شده با گل را سوار بر تراکتور از خیابان آزادی به سمت میدان آزادی عبور دادند تا انقلاب خود را همچون طاووسی زیبا و رنگارنگ به نمایش درآورند. در هنگام عبور طاووس آهنگ‌های مختلف به زبان قومیت‌های مختلف نیز در حال اجرا بود.
حاج قاسم زنده است
تمثال شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی بر دستان راهپیمایی‌کنندگان تهرانی قرار داشت؛ برخی از راهپیمایی‌کنندگان، با شعار قاسم هنوز زنده است پایبندی خود به مسیر سردار شهید خود را فریاد می‌زنند.
تشییع تابوت ترامپ در تهران
تابوت دونالد ترامپ در مسیر راهپیمایی یوم‌الله ۲۲بهمن وجود داشت و شعار قطعی انتقام حتمی است با پلاکاردهایی در دست مردم قرار داشت.
به گزارش مهر، از خلیج‌فارس تا خزر نیلگون، از ‌اشترانکوه و دماوند تا دنا و هامون، وسعتی از غرب تا شرق ایران سراسر فریاد ملتی بود که بار دیگر اعلام کرد: «هستیم بر سر عهدی که بستیم»
به‌وقت ۲۲بهمن، ۴۲ سال بعد از انقلاب در جشن سالگرد پیروزی مردمی‌ترین انقلاب دنیا، همه آمدند در سراسر کشور، نسل‌اندرنسل، اولی، دومی، سومی و نسل چهارمی‌های بعد از انقلاب، پیر و جوان زن و مرد.
ترک و کرد و لر و ترکمن و بلوچ ندارد، حضور ملت یکرنگ بود، از شمال و جنوب گرفته تا شرق و غرب، از خزر تا خلیج‌فارس، از زاگرس و البرز تا کویر ایران؛ همه رنگ حضور گرفت.
مراسم گرامیداشت ۲۲بهمن‌ماه در مشهد با حرکت نمادین خودروها و رژه موتوری برگزار شد.
مردم همیشه در صحنه قم نیز با تزئین وسایل نقلیه خود و با در دست داشتن پرچم مقدس جمهوری اسلامی همراه با خانواده به میدان آمدند تا پیام استمرار حمایت مردم ایران از انقلاب اسلامی را بعد از چهار دهه به همه دنیا اعلام کنند. مردم این بار با خودرو و موتورسیکلت به صحنه آمدند و نشان دادند آرمان‌های انقلاب اسلامی و خمینی کبیر همچنان در اعماق وجود ملت ایران جایگاه خود را حفظ کرده است.
امسال، با وجود شیوع کرونا و تغییر شکل برگزاری مراسم راهپیمایی ۲۲بهمن، مردم غیور، انقلابی و شهیدپرور آذربایجان غربی نیز به صحنه آمده و در داخل خودروهایشان حضور و پشتیبانی خود از انقلاب اسلامی ایران را به نمایش گذاشته و با آرمان‌های شهدا و انقلاب تجدید میثاق کردند. بر این اساس، خودروها به‌صورت کاروان از محلات و مقابل مساجد، به‌طرف مبدأ راهپیمایی نمادین خودرویی و موتوری، حرکت کرده و با اجرای برنامه توسط رزم‌نوازان ارتش و گروه سرود دانش‌آموزی از میدان ولایت‌فقیه طی یک ساعت و از مسیر خیابان امام، میدان انقلاب و خیابان شهید امینی به مقصد تقاطع شهید مدرس حرکت کردند. اقلیت‌های دینی آذربایجان غربی اعم از شیعه، سنی، ارامنه، آشوری، یهودی، زرتشت، مسیحی و... همگام با خلق حماسه‌ای ماندگار در آئین نمادین رژه خودرویی و موتوری امسال در ۲۲بهمن حضور داشتند تا ثابت کنند اتحاد مردم ایران گسستنی نیست.
مراسم راهپیمایی کاروان‌های خودرویی و موتوری البرز هم با سردادن شعارهای انقلابی «۲۲بهمن یوم‌الله - یوم‌الله» و «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» همراه بود. مردم ولایتمدار البرز اعم از زن و مرد، پیر و جوان با فریادهای الله‌اکبر، خامنه‌ای رهبر، مرگ بر ضد ولایت‌فقیه، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و با حمل دست‌نوشته‌ها بار دیگر خروش انقلابی خود را به رخ دشمنان نظام ایران اسلامی کشیدند.
در سمنان، مسیرهای منتهی به میدان دریادار شهید ابراهیم همتی مملو از خودرو و ترافیک طولانی ایجاد شد، خودروها از یک درگاه عبور و به سمت مصلای امام خمینی(ره) سمنان راهپیمایی کردند.
در ساری، ایستگاه حضور مردم این بار از میدان امام راحل کلید خورد و موتورسواران و رانندگان برای حرکت به سمت میدان شهدا، استارت زدند. آمدند تا بگویند پای‌کار انقلاب ایستاده‌ایم.
یک شهروند ساروی که در راهپیمایی شرکت کرده است، می‌گوید: امروز در راهپیمایی شرکت کردیم چراکه چشمان شهدای انقلاب اسلامی شاهد و ناظر ما هستند و باید در جواب این پرسش که بعد از شهدا چه کردیم، زبان در کام ما بچرخد. وی با بیان اینکه امروز روز نمایش انگیزه تمام‌نشدنی مردم در مبارزه با دشمنان است، افزود: این انقلاب در واقع احیای مجدد اسلام و احیای دوباره ایران عزیز است.
حرکت نمادین رژه موتوری و خودرویی به همراه پرواز پاراگلایدرها در اهواز و شناور شدن قایق‌ها در رودخانه کارون جلوه‌ای بی‌نظیر از اتحاد و همدلی را در جشن پیروزی انقلاب اسلامی به نمایش گذاشت. مردم خوزستان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کرونایی با حضور در مراسم رژه نمادین خودرویی و موتوری، پرچم سه‌رنگ جمهوری اسلامی ایران و پلاکاردهایی را با مضمون گرامیداشت فجر انقلاب اسلامی حمل کردند.
این راهپیمایی در شهرکرد نیز همزمان با سراسر استان از میدان قمر بنی‌هاشم(ع) آغاز و اقشار مختلف مردم به همراه خانواده خود در خودرو پس از طی مسیر میدان معلم، خیابان کاشانی، چهارراه فارابی، چهارراه استانداری، چهارراه هواپیمایی، فلکه آیت‌الله دهکردی در میدان امام حسین(ع) این شهر مستقر شدند.
راهپیمایی خودرویی از ساعت ۱۰ صبح با حضور پرشور مردم ولایتمدار کرمانشاه از میدان آزادی تا میدان فردوسی با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد. در راهپیمایی خودرویی و موتوری، مردم با تزئین خودرو و موتورسیکلت‌های خود با تمثال رهبر معظم انقلاب و سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی و پرچم ایران با آرمان‌های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری تجدید بیعت کردند.
بسیاری از جوانان شهرکردی نیز با دوچرخه در این مراسم شرکت کرده بودند. حضور مردم با خودرو و موتور در این مراسم بسیار گسترده بود به‌طوری که تمام خیابان آیت‌الله کاشانی شهرکرد سراسر از خودرو و موتورسیکلت، دوچرخه‌ها و... بود. مردم این استان با حضور خود حماسه‌ای دیگر در تاریخ انقلاب اسلامی رقم زدند.
مردم گلستان هم در شهرهای مختلف با حس و حال متفاوت و با شور و شعور خاص به خیابان آمده و حضور آنها مشت دیگری بر دهان یاوه‌گویان انقلاب بود. آنها آمدند و با شهدا و امام شهدا (ره) عهد و پیمان دوباره بستند و با سردادن شعار «مرگ بر آمریکا» و مشت‌های گره‌کرده به ایادی استکبار نشان دادند که لحظه‌ای از آرمان‌های انقلاب دست برنخواهند داشت. کودکان و نوجوانان با در دست داشتن پرچم ایران، در کنار والدین خود در راهپیمایی خودرویی سهم پررنگی در فجر انقلاب امسال داشتند.
راهپیمایی موتوری و خودرویی خانوادگی یوم‌الله ۲۲بهمن مردم غیور تبریز از جاده ائل‌گلی به سمت مصلای تبریز برگزار شد. حجم انبوه پرچم‌های جمهوری اسلامی ایران بر فراز خودروها تماشایی‌ترین سکانس این راهپیمایی مردمی بود.
مردم کرمان هم مانند ۴۲ سال گذشته که از عمر انقلاب می‌گذرد با حضور درصحنه، حمایت و پشتیبانی خود از نظام اسلامی و ولایت‌فقیه را نشان دادند.
مردم سیستان و بلوچستان نیز همزمان با بیست و دومین روز از بهمن‌ماه ۹۹، همزمان با سایر نقاط کشور، راهپیمایی فجر را به صورتی متفاوت برگزار کردند و با حضوری باشکوه در فضای مجازی و همچنین راهپیمایی خودرویی با آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی تجدید بیعت کردند.
استان هرمزگان هم به لحاظ قومیتی جزو استان‌های پراهمیت قرار دارد. این اهمیت از آنجا پررنگ و قابل‌تأمل است که تقریباً ۴۸ درصد ساکنان این استان را برادران اهل سنت تشکیل می‌دهند و هرمزگان به‌عنوان یکی از استان‌های نمونه در وحدت و اتحاد میان شیعه و سنی شناخته می‌شود. از روزهای گذشته علما و بزرگان اهل سنت مردم را به حضور پرشکوه در راهپیمایی ۲۲بهمن دعوت کرده‌اند و امروز شاهد این حضور خروشان و دشمن‌شکن بودیم.
غدیر انقلاب
در قطعنامه پایانی این مراسم آمده است: ایام‌الله دهه شکوهمند فجر انقلاب اسلامی از نفحات قدسی و غنیمت‌های پر برکت آخرالزمان، یادآور به بار نشستن شجرة طیبة ایمان و معنویت پس از 14 قرن است، و به حق، غدیر انقلاب و موعد و میثاق عهدی دوباره برای اهل حق عنوان گرفته است. 22 بهمن، این سرآغاز حکومت الله بر سراسر جهان با دست قدرت الهی و به پرچمداری حضرت حجت (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف)، الهام‌بخش تحقق وعده‌های نصرت و ظفر از جانب خدای متعال، از اعظم اعیاد ملی و دینی ما و مایه فخر و مباهات همه مستضعفان و آزادمردان و زنان جهان است که در سراسر عالم به شایستگی پاس داشته می‌شود. آری! بنیانگذار نستوه و مبارز این انقلاب استوار و شکوهمند اسلامی، به درستی آن را سرآغاز برچیده‌شدن دستگاه ستمگری طاغوت و جلوه‌ای از نهضت پر عظمت حضرت محمد رسول‌الله (صل‌الله علیه و آله و سلم) نامیدند. از این روست که پس از انفجار مهیب در «شرق» عالم، اکنون شاهد افول تمدن منحط «غرب» و بویژه هیمنة پوشالی آمریکا هستیم.
به گزارش تسنیم، در بخش دیگری از این قطعنامه تصریح شده است: با همة وجود پاسدار ارزش‌های والای اسلامی و حریم مقدس جمهوری اسلامی بوده، و با صدای رسا و دشمن‌شکن، التــزام عملی خویش را در «تبعـیت محـض» از محور و مـدارِ قـدرتِ ایران اسـلامی و جهان در بیداری اسلامی، یعنی امام خامنه‌ای(دام ظله) اعلام می‌داریم. با نصب‌العین قرار دادن نقشه راه ولایت و امت؛ یعنی «بیانیة فاخر و گرانسنگ گام دوم انقلاب اسلامی»، آمادگی خویش را برای حضور در عرصه‌های هفتگانه جهاد فی‌سبیل‌الله؛ در میدان‌های علم، معنویت، اقتصاد، سیاست خارجه، مبارزه با فساد و برقراری عدالت، استقلال و مبارزه با سبک زندگی غربی و بسط و گسترش سبک زندگی اسلامی، همچون گذشته اعلام می‌داریم.
امید به بیگانه داشتن را
 خطایی بزرگ و نابخشودنی تلقی می‌کنیم
در قطعنامه مذکور همچنین آمده است: امید به بیگانه داشتن و «مرعوب دشمن شدن» را خطایی بزرگ و نابخشودنی تلقی کرده، با نگاهی واقع‌بینانه بر نیروی بی‌بدیل خویش تکیه می‌کنیم؛ و مسئولین کشور را نیز به این توصیه و فرمان مهم و سرنوشت‌ساز سفارش نموده و هیچ‌گونه سستی و انفعال نسبت به دشمن را در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و بین‌المللی برنمی‌تابیم. ضمن هشدار به جریان‌ها و نحله‌های داخلی و دعوت به وحدت کلمه و همدلی حول محور ولایت، با تمام قوا برای «ساختن دولت اسلامی» با عزمی راسخ و قلبی بصیر و همتی مضاعف با حضور در انتخابات پیش رو با عبرت از گذشته، زمینه را برای حاکمیت دولت مؤمن کاردان، انقلابی، اهل جهاد و پرتوان فراهم آورده و با حضور مسئولانه و حداکثری خویش، چشم طمع دشمن بویژه شیطان بزرگ آمریکا و رژیم سفاک صهیونیستی را کور خواهیم کرد.
در بخش دیگری از این قطعنامه آمده است: تلاش و فداکاری جهادگران عرصه سلامت و مقابله با کرونا و خدمت مومنانه به مردم را ارج نهاده و از نوآوری و ابتکار نخبگان دانشمند کشور در ساخت واکسن مقابله با این ویروس که جلوه‌ای از نبوغ و توانمندی جوانان ایرانی است، حمایت می‌کنیم.
روحانی: همه ما باید
 به فکر مشارکت حداکثری باشیم
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز چهارشنبه در جشن 22 بهمن؛ سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با بیان اینکه دوران تحریم حداکثری و جنگ اقتصادی تمام شده است، اظهار داشت: امروز همه فهمیده‌اند که فشار حداکثری شکست خورده و من در مقابل مردم به خاطر مقاومت‌شان و ذهن آگاه‌شان در مقابل رسانه‌های بیگانه سر تعظیم فرود می‌آورم.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، رئیس‌جمهور با بیان اینکه تاسیس جمهوریت در کنار اسلامیت نظام یکی از دستاوردهای بزرگ امام راحل بوده است، گفت: امام به ما یاد داد باید برای انتخاب سرنوشت خود پای صندوق برویم و 47 روز پس از پیروزی انقلاب مردم پای صندوق رای رفتند تا سرنوشت خود را تعیین کنند. امام تاسیس‌کننده اول بود و مقام معظم رهبری ادامه دهنده این راه است.
روحانی افزود: رهبر معظم انقلاب همیشه تاکید کرده‌اند که انتخاب فرد مهم است اما «اهم» مشارکت در انتخابات است.
وی با بیان اینکه انتخاب درست «مهم» و مشارکت «اهم» است، گفت: همه ما باید به فکر مشارکت حداکثری باشیم و انتخاباتی شکوهمند، سالم و رقابتی برگزار شود که همه احساس کنند هستند و حضور دارند و باز هم شاهد مشارکت 73 درصدی و بالاتر در انتخابات پیش رو باشیم.
روحانی با بیان اینکه نخستین گام برای احیای شرق کشور در این دولت با انتقال آب خلیج‌فارس و دریای عمان به قلب کویر، تا سیرجان و گل گهر با 16 هزار و 300 میلیارد تومان هزینه برداشته شده است، اظهار داشت: این طرح باید در دولت بعدی از سیرجان به سمت مس سرچشمه و اردکان ادامه یابد.
رئیس‌جمهور همچنین طرح احیای دریاچه ارومیه که در ماه‌های آینده در همین دولت به بهره‌برداری خواهد رسید، خط لوله انتقال نفت از بوشهر تا هرمزگان (گوره تا جاسک)به طول یک هزار کیلومتر، افزایش استحصال گاز از 600 میلیون متر مکعب به یک میلیارد متر مکعب، افزایش تولید بنزین از 56 میلیون لیتر به 107 میلیون لیتر، توسعه ریلی و افزایش خط ریلی کشور از 10 هزار کیلومتر به 14 هزارکیلومتر و همچنین افزایش راه‌های روستایی از 99 هزار به 115 هزار کیلومتر، افزایش تولیدات پتروشیمی از 56 میلیون تن به 100 میلیون تن و افزایش صادرات این محصول از 11 میلیارد دلار به 25 میلیارد دلار را از دیگر اقدامات توسعه‌ای و زیرساختی در این دولت عنوان و از همه تلاشگران در این حوزه‌ها قدردانی کرد.
روحانی بیان داشت: اگر در این 7/5 سال در بخش‌هایی از اداره کشور، نتوانستیم آن چنانکه شایسته این ملت بوده، عمل کنیم، از مردم عزیز طلب بخشش و عفو می‌کنم.