به رغم شیوع کرونا مردم به صورت خودرویی و موتوری پیروزی انقلاب را جشن گرفتند حضور متفاوت مردم ایران در جشن 42 سالگی

در چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بازهم ملت بزرگ ایران حضوری درخشان از خود به‌جای گذاشت، حضور ملتی قوی که همچنان در مسیر رشد و پیشرفت ثابت‌قدم است.
به‌رغم شیوع کرونا ملت این بار هم دست به ابتکاری جدید زد، با حضور خودرویی و موتوری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی حضورش را در این برهه حساس ثبت کرد. در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نیز بانگ مردم بزرگ ایران به گوش جهانیان رسید.
به گزارش ایسنا مراسم رسمی بزرگداشت چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در شرایطی آغاز شد که ساعتی پیش از آن در مسیرهای تعیین شده خبرنگاران حضوری متفاوت از اقشار مختلف را برای حضور در این راهپیمایی گزارش دادند. این مراسم در مرکز شهر تهران با حضور صدها موتور سوار آغاز شد.
روز ۲۲ بهمن امسال به نام شهید حاج قاسم سلیمانی نامگذاری شده است.


راهپیمایی امسال به علت همه‌گیری کووید ۱۹ با وسایل نقلیه متعدد برگزار شده است. راهپیمایان با استفاده از ماسک و دستکش در خیابان حضور پیدا کردند. در کنار خیل موتورسوار، ده‌ها اسکیت‌باز و دوچرخه سوار نیز دیده می‌شد.
اسکیت‌بازان و دوچرخه‌سواران جوان و نوجوانی که وسایل نقلیه خود را با پرچم ایران و عکس‌های شهدا تزئین کرده‌اند.
نیروهای امنیتی، آتش‌نشانان، اورژانس تهران، پلیس راهنمایی رانندگی، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در مهم‌ترین نقاط راهپیمایی حضور به عمل آورده تا از پیش آمدن هرگونه مشکل پیش‌گیری کنند.
امسال هم در مسیر راهپیمایی به سمت میدان آزادی گروه های سرود دانش آموزی اجرا داشتند.
چندین گروه سرود متشکل از جوانان و نوجوانان با لباس‌های فرم از حد فاصل تئاتر شهر تا میدان آزادی حضور داشتند که شعرهایی با مضمون انقلاب اسلامی ایران، دهه فجر و سرکوب حکومت شاهنشاهی می‌خواندند.
نمایش ادوات جنگی و توان نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران از جمله نمایش سامانه سوم خرداد در میدان آزادی از حاشیه های مراسم امروز بوده است.
در ضلعی از میدان آزادی شاهد حضور نمادین خودروهایی بودیم که سرنشینان آن خانواده ها با تکان دادن پرچم ایران از پنجره ماشین حضور خود را اعلام می کردند.
حضور جوانان و نوجوانان دوچرخه سوار از دیگر تفاوتهای امسال راهپیمایی ۲۲ بهمن با دیگر سال ها بود که در شرایطی برگزار شد که برگزار کنندگان مراسم تاکید ویژه‌ای بر رعایت پروتکل های بهداشتی داشته اند.
علی رغم اعلام برگزاری موتوری و خودرویی راهپیمایی، تعدادی از شهروندان با پای پیاده در مسیر منتهی به میدان آزادی راهپیمایی داشتند. افرادی با زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در میدان انقلاب تصاویر شهدایی مانند شهید حججی را در دست گرفته بودند.
یا در مسیری دیگر پدران و مادرانی بودند که عکس سردار شهید سلیمانی را بر سینه خود چسبانده بودند یا نوجوانانی که عکسی از شهید فخری زاده را در دست داشتند.
پس از گذشت ساعاتی از راهپیمایی پرچم‌ دو کشور ایالت متحده آمریکا و اسرائیل مقابل دانشگاه تهران توسط راهپیمایان به آتش کشیده شد.
حضور خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و خبرگزاری‌های رسمی کشور به وضوح قابل مشاهده بود. اصحاب رسانه ضمن مصاحبه با راهپیمایان از اتفاقات ریز و درشت راهپیمایی ۲۲ بهمن آثاری را به ثبت رساندند تا حضور مردم و راهپیمایی ۲۲ بهمن را به سمع و نظر مردم ایران و جهان برسانند.
برخی با کودکانی که به همراه آورده‌اند با وجود ماسک‌هایی که به صورتشان هست از هیجانی که در فضای خیابان برپاست عکس سلفی گرفتند تا برای آنها به یادگار بماند که حتی در چنین شرایطی ایران خود را دوست داشته‌اند.
توزیع ماسک رایگان در بین شرکت کنندگان راهپیمایی ۲۲ بهمن از سوی سازمان بسیج مستضعفین شهرداری تهران از جذابیت‌های مراسم امسال بوده است. با این حال متاسفانه برخی هم با بی توجهی رعایت پروتکل ها را نادیده گرفتند.
حرکات نمایشی چتربازانی که بر فراز میدان آزادی چرخ می‌زدند نیز دیدنی بود.
نمایش صفحاتی از روزنامه های بهمن ۵۷ در میدان حر برای سن و سال دارترها یادآور روزهای انقلابی و برای جوانتر ها تجربه آموزی دارد.
راهپیمایانی‌ که در میدان انقلاب حرکت می کردند شعار مرگ بر آمریکا ، مرگ بر انگلیس، مرگ بر منافق و مرگ بر اسرائیل سردادند.
حضور نیروهای جمعیت هلال احمر در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن در میدان انقلاب نیز جلب توجه میکرد. در پایان راهپیمایی خودرویی و موتوری یوم‌الله ۲۲ بهمن و آغاز سخنان رییس جمهور از صدا و سیما متن قطعنامه سراسری این راهپیمایی در ۹ بند قرائت شد.
حضور متفاوت ایرانیان در کانون توجه رسانه‌های جهان
حضور متفاوت مردم ایران در راهپیمایی باشکوه چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در سراسر کشور با رعایت شیوه نامه ها برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، بار دیگر نظر رسانه های جهان را به خود جلب کرد.
به گزارش ایرنا، حضور مردم در راهپیمایی با استفاده از خودروهای شخصی و یا سوار بر موتور سیکلت ها و دوچرخه های مزین به پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی و حمل تصاویری از رهبر معظم انقلاب، شهید سردار سلیمانی و پلاکاردها و سربندهای متنوع با مضمون حمایت و پشتیبانی از انقلاب اسلامی، باعث شد تا رسانه های جهان این بار نیز این رویداد عظیم را به عنوان یکی از رویدادهای بزرگ امروز در جهان، در قالب گزارش های مختلف پوشش دهند.
آسوشیتدپرس: راهپیمایی خودرویی؛ ایران سالگرد انقلاب ۱۹۷۹ را گرامی داشت
آسوشیتدپرس در گزارش خود از راهپیمایی ۲۲ بهمن نوشت: ایرانیان در مواجهه با همه گیری ویروس کرونا در منطقه، سالگرد انقلاب اسلامی ۱۹۷۹ را روز چهارشنبه برخلاف رسم دیرینه راهپیمایی به صورت پیاده روی مردم در خیابان ها، آن را به صورت خودرویی و سوار بر خودروهای شخصی همراه با خانواده، موتورسیکلت و دوچرخه برگزار کردند.
آسوشیتدپرس افزود: در تهران پایتخت ایران، خودروها و دیگر وسایل نقلیه از ۱۲ مسیر مختلف از صبح روز چهارشنبه به سمت میدان آزادی، میعادگاه سنتی در سالگرد انقلاب، به خیابان‌ها آمدند.
این خبرگزاری آمریکایی نوشت: ایرانیان در آوریل سال ۱۹۷۹ میلادی به جمهوری اسلامی رای دادند.
روزنامه واشنگتن پست هم گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس را بازنشر کرد.
اسپوتنیک: ۲۲بهمن روز مهم ملی در ایران
خبرگزاری روسی اسپوتنیک نیز ضمن بازتاب سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در این باره گزارش داد: ایرانیان درتهران سالگرد انقلاب اسلامی را گرامی داشتند؛ ۲۲ بهمن ماه یکی از تعطیلات مهم ملی در ایران به شمار می رود، این روز در ایران به عنوان روز پیروزی انقلاب اسلامی در مقابله با حکومت سلطنتی در ایران محسوب می شود.
اسپوتنیک انگلیسی در ادامه این گزارش نوشت: رهبر عالی ایران آیت الله خامنه‌ای به مناسبت چهل و دومین سالگرد انقلاب اسلامی که مصادف با ۱۰ فوریه سال ۲۰۲۱ شده است، سه هزار و ۸۴۰ زندانی را مورد عفو قرار دادند.
اسپوتنیک انگلیسی همچنین فیلمی از خیابان آزادی منتشر کرد که در آن نمایی زیبا از میدان آزادی، تزئین خیابان با ریسه ها، پرچم ها و پلاکاردهایی با مضمون سالروز پیروزی انقلاب و حضور موتور سواران با رعایت فاصله اجتماعی و با در دست داشتن پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران دیده می شود.
دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه دفاعی و نظامی به عنوان نمادی از اقتدار کشور که در برخی مسیرهای راهپیمایی چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به نمایش گذاشته شده، نظر رسانه های خارجی را به خود جلب کرده است.
تارنمای بی‌بی‌سی فارسی نیز با انتشار خبری از برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن، به نقل از گزارش رسانه‌های داخلی، به نمایش گذاشته شدن دستاوردهای دفاعی و نظامی ایران را مورد توجه قرار داد. بی بی سی با انتشار عکس هایی از موشک هایی که در برخی مسیرهای راهپیمایی به معرض نمایش گذاشته شده بود، نوشت: سپاه پاسداران موشک‌های بالستیک ذوالفقار بصیر، دزفول و قیام را به نمایش گذاشته است.
همزمان با آغاز رسمی واکسیناسیون کرونا در ایران در آستانه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، بسیاری از رسانه‌های مطرح جهان این خبر را بازتاب دادند و اشاره کردند ایران یک روز پیش از برگزاری جشن پیروزی انقلاب، توانست با وجود تمام محدودیت‌ها و فشارهای خارجی، اجرای طرح واکسیناسیون کرونا را آغاز کند.