استقلال، سپاهان یا پرسپولیس؛ قهرمان نیم‌فصل کیست؟

هر چند با حدود دو ماه تأخیر نسبت به فصول گذشته، اما بالاخره لیگ بیستم فوتبال ایران به پایان نیم‌فصل اول خود رسیده. شنبه و یکشنبه با برگزاری هشت دیدار هفته پانزدهم لیگ ‌برتر هم به پایان می‌رسد و فقط یک دیدار عقب‌افتاده بین پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان از نیم‌فصل اول باقی می‌ماند که شاید هم تعیین‌کننده قهرمان نیم‌فصل باشد. شنبه در حساس‌ترین بازی هفته، سپاهان در ورزشگاه نقش‌جهان از استقلال میزبانی می‌کند؛ دیداری که با توجه به شرایط دو تیم در جدول از حساسیت دوچندانی نسبت به سال‌های قبلی برخوردار است. استقلال با 14 بازی و 26 امتیاز صدرنشین است و سپاهان با همین تعداد بازی و 25 امتیاز در رده دوم قرار دارد. برنده این دیدار بدون شک تا پایان هفته پانزدهم صدرنشین لیگ برتر خواهد بود و شانس بالایی برای قهرمانی در نیم‌فصل هم دارد. محمود فکری برای این دیدار نفسگیر دو بازیکن کلیدی تیمش یعنی شیخ دیاباته و داریوش شجاعیان را در اختیار ندارد، اما امیدوار است با شکست تیم محرم نویدکیا از زیر فشارهایی که در هفته‌های اخیر روی او و تیمش وجود داشته، به طور کامل خارج شود. شاید تساوی هم نتیجه بدی برای استقلال در اصفهان به حساب نیاید، اما با توجه به اینکه پرسپولیس برای گرفتن صدر جدول از استقلال دورخیز کرده، قطعا فکری و تیمش به دنبال کسب سه امتیاز در نقش‌جهان خواهند بود.

سپاهانی‌ها نیز هم با توجه به میزبانی و هم برای رفتن به صدر جدول، تنها نیاز به سه امتیاز دارند. این تیم که با 23 گل زده بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد و مهاجم آماده‌ای مثل سجاد شهباززاده را در نوک پیکان در ترکیب خود می‌بیند، امیدوار است بالاخره طعم صدرنشینی را بچشد.

از سوی دیگر اما روز یکشنبه، پرسپولیس چهاردهمین بازی خود در لیگ برتر را در ورزشگاه آزادی مقابل پیکان برگزار خواهد کرد. شاگردان گل‌محمدی که در دو هفته اخیر به لطف دو ضربه سر سیدجلال حسینی 6 امتیاز مهم و کلیدی را دشت کردند و در رده سوم جدول جای دارند، نمی‌خواهند بار دیگر در ورزشگاه آزادی متوقف شوند. پرسپولیس در صورت برتری مقابل پیکان بعید است بتواند صدر جدول را از آن خود کند، اما در صورت رقم خوردن هر نتیجه‌ای در بازی سپاهان و استقلال، شاگردان گل‌محمدی می‌توانند با پیروزی در بازی معوقه خود مقابل گل‌گهر که اول اسفندماه برگزار می‌شود، قهرمانی نیم‌فصل را جشن بگیرند.



باید دید تا جمعه هفته آینده بالاخره از این سه ضلعی مدعیان یعنی استقلال، سپاهان و پرسپولیس کدام یک قهرمان نیم‌فصل خواهند شد تا هواداران خود را بیش از پیش برای قهرمانی در پایان لیگ بیستم امیدوار کنند.

برنامه کامل بازی‌های هفته پانزدهم به شرح زیر است:

شنبه، 25 بهمن‌ماه

نفت‌ مسجدسلیمان- آلومینیوم اراک (15:00)

ماشین‌سازی‌تبریز- صنعت نفت آبادان (15:00)

نساجی مازندران- گل‌گهرسیرجان (15:30)

فولاد-شهر خودرو (16:00)

سپاهان-استقلال (17:10)

یکشنبه 26 بهمن‌ماه

سایپا- تراکتور (15:00)

مس رفسنجان- ذوب‌آهن (15:00)

پرسپولیس -پیکان (17:15)