مسئول حذف نام امام مشخص شود

آرمان ملي: حذف نام امام از قطعنامه پاياني راهپيمايي روز 22 بهمن موضوع ساده‌اي نبود که بتوان به راحتي از آن عبور کرد. بدون شک جهان آگاه است که انقلاب اسلامي با تدبير و تفکر امام خميني (ره) رقم خورد و در نبود ايشان نمي‌توان آينده‌اي براي مبارزات و نارضايتي‌هاي سال‌هاي قبل 57 تصور کرد. نقشه راه انقلاب اسلامي را امام خميني(ره) ترسيم کرد و به سرانجام رساند بنابراين حذف نام بنيانگذار انقلاب اسلامي ظلمي بزرگي به اين رويداد مبارک و تمام سال‌هايي است که تمام افتخارات کشور به نام انقلاب اسلامي ثبت شد. آنچه روز 22 بهمن در بيانيه شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي واقع شد فقط يک اشتباه در يک مورد خاص نبود که اگر چنين بود احتياجي به موضع‌گيري نداشت. اما وقتي سير يک جريان و انديشه که متاسفانه در برخي نهادها رخنه کرده را رصد مي‌کنيم احساس مي‌شود که گروهي عالمانه و عامدانه درصدد کمرنگ کردن نام «خميني» هستند. يک روز ايدئولوگ آنها مي‌گويد که ديگري از امام خميني بهتر هستند و گروهي آن را برجسته مي‌کنند. روز ديگر عکس امام (ره) از مراسم رسمي حذف مي‌شود. در مراسم مختلف همين شوراي هماهنگي عکس امام (ره) از پوسترها حذف مي‌شود. در بنرهاي سطح شهر عکس‌هاي رهبر معظم بدون تمثال مبارک امام منتشر مي‌شود. در صداوسيماي ايران و در دهه فجر حتي دو دقيقه خانواده امام (ره) دعوت به صرف چاي نمي‌شود... . يکي از آفات بزرگ انقلاب‌ها، رخنه‌ فرصت‌طلبان است؛ فرصت‌طلباني که يا در پي منافع شخصي و گروهي خويش‌اند، يا نفوذيانِ دشمن در صف دوستان انقلابند، يا دوستان نااهل و فاقد صلاحيتي هستند که فقد خردورزي، و جهل و جمود و تحجر، آنها را به آسيب و خطري بزرگ براي انقلاب بدل مي‌کند! بدون شک حذف‌کنندگان نام امام(ره) از قطعنامه پاياني راهپيمايي 22 بهمن به دنبال هدفي بودند؛ هدفي که در حريم استقلال، آزادي، جمهوري اسلامي‌ نمي‌گنجد. شايد اين ناآگاهان درصدد نمايش تلاششان براي حذف انديشه امام بودند و هستند و شايد هم مي‌خواستند اين پيام را برسانند که حرکت در مسير بنيانگذار انقلاب اسلامي مانع رسيدن آنها به انحصارطلبي‌هايشان در قدرت و ثروت است، همانطور که سال‌هاست براي هجمه به آيت‌ا... سيدحسن خميني به برنامه‌ريزي در اتاق‌هاي تاريک مشغول هستند. اين اقدام نويسندگان قطعنامه پاياني 22 بهمن با انتقادات و واکنش‌هاي زيادي مواجه شد.
اعتراض موسسه نشر آثار امام
روز گذشته موسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني(ره) در اعتراض به حذف نام بيانگذار انقلاب اسلامي از قطعنامه پاياني راهپيمايي 22 بهمن اعلام کرد: «يوم‌ا... بيست و دوم بهمن، همه‌ساله يادآور پيروزي انقلاب تاريخي ملت بزرگ ايران اسلامي، به رهبري مقتدا و رهبر بي‌بديل خويش، امام خميني (ره) و بهترين فرصت براي تجديد ميثاق با آرمان‌هاي آن راحل سفر کرده و احياي نام و ياد ايشان است. چنانچه بر پايه همين سنت گرانسنگ، هر ساله رهبر معظم انقلاب، سران محترم قوا و اقشار و اصناف گوناگون براي تجديد اين پيمان الهي، به حرم مطهر بنيان‌گذار کبير انقلاب اسلامي مشرف شده و با ايشان بر سر ادامه راه نوراني انقلاب تجديد عهد و ميثاق مي‌کنند. بديهي است در چنين رخداد بزرگي که محور وحدت ملي و فرصتي براي تقويت پايه‌هاي مردمي انقلاب و مجالي براي بازخواني اصول و ارکان سياست‌هاي کلي حاکم بر کشور است، کم‌توجهي صورت گرفته در بيانيه پاياني راهپيمايي امسال، به نام و ياد امام و تذکار بر تجديد پيمان با آرمان‌هاي ايشان، خطايي است که حتي در صورت سهو، قابل اغماض نبوده و مستوجب ارائه توضيح و نيز عذرخواهي تنظيم‌کنندگان آن، از علاقه‌مندان به امام (ره) و انقلاب به‌ويژه خانواده معظم شهدا و ايثارگران است. در پايان لازم است همه مسئولان و سياست‌گذاران کشور را به رجوع همواره به تاکيدات پي‌درپي رهبر فرزانه انقلاب اسلامي، بر زنده نگاه داشتن و احياي نام، ياد و انديشه امام راحل (ره) توصيه کرده و خطر فاصله گرفتن از اين فرمايشات را گوشزد نماييم.
هشدار به حذف‌کنندگان نام امام


يک عضو مجلس خبرگان رهبري هم با تاکيد بر اينکه اگر نام «امام خميني(ره)» حذف شود، انقلاب حذف شده است، گفت: مراقب باشيم که تاريخ صدر اسلام در خصوص انقلاب اسلامي و امام خميني(ره) تکرار نشود. آيت‌ا...‌ هاشم‌زاده هريسي افزود: اگر اسم «امام خميني(ره)» حذف شود، انقلاب حذف شده است. چون انقلاب به نام ايشان ثبت شده است. دلسوزان بايد با مسئولان و مخصوصا مقام معظم رهبري صحبت و از تکرار اين موارد جلوگيري کنند. زيرا عمومي شدن و تکرار اين موارد اصلا نتيجه خوبي ندارد و ممکن است حتي خطرآفرين باشد. پس لازم است که تذکراتي در اين خصوص داده شود. وي با اشاره به بي‌مهري‌هاي نسبت به خانواده امام خميني(ره)، گفت: بعد از پيامبر(ص) اعضاي خانواده ايشان مظلوم شدند و مورد بي‌مهري قرار گرفتند. حتي کار به جايي رسيد که حدود 40 سال پس از رحلت پيامبر اسلام(ص) حادثه کربلا به دست افراد به ظاهر مسلمان اتفاق افتاد. اما مردم ما وفادار هستند و مثل مردم عصر پيامبر(ص) نيستند که تا ايشان سرش را زمين گذاشت، همه وصايا و خانواده پيامبر گرامي اسلام(ص) فراموش شد. وي افزود: مراقب باشيم که تاريخ صدر اسلام درخصوص انقلاب اسلامي و امام خميني(ره) تکرار نشود. خوب است کساني که با انگيزه‌هاي سياسي دست به اين اقدامات مي‌زنند کمي هم تاريخ را مطالعه کنند و از سرنوشتي که بر سر اسلام بعد از پيامبر(ص) آمد، درس بگيرند. اگر پس از پيامبر جامعه اسلامي وحدت خود را حفظ مي‌کرد و افراد منافع خودشان را کنار مي‌گذاشتند و به اسلام اصيل محمدي(ص) پايبند مي‌ماندند، بسياري از حوادث جور ديگري رقم مي‌خورد.
عجب دهه فجري!؟
جواد امام فعال اصلاح‌طلب هم نوشت: «عجب دهه فجري!؟ گام اول 12 بهمن حذف بيت امام (ره) و قطع پخش سخنراني حاج سيدحسن خميني هنگام حضور هيأت دولت در مرقد حضرت امام(ره) توسط صداوسيما! گام دوم حذف نام امام خميني (ره) رهبر کبير انقلاب و بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران در قطعنامه پاياني مراسم 22بهمن بر انقلابيون مبارک باد.»
دنبال اسم امام هستيد؟
محمد مهاجري، فعال رسانه‌اي اصولگرا در يادداشتي تلگرامي با عنوان «رسم امام رفت، دنبال اسم امام هستيد؟» نوشت: ديدم در فضاي مجازي، معترض شده‌اند به اينکه چرا در قطعنامه مراسم22بهمن، نام امام(ره) از قلم افتاده است. در نوشته‌هاي اعتراضي اين پرسش مطرح بود که آيا چنين اشتباهي سهوي بوده؟ نهاد صادرکننده قطعنامه (شوراي هماهنگي تبليغات) خود را متولي رسمي راهپيمايي‌ها از جمله22بهمن مي‌داند و بي‌حضور نمايندگاني از مردم، همواره راسا قطعنامه صادر مي‌کند. دست‌برقضا در اکثر اين قطعنامه‌ها هم به سمت يک اقليت خاص غش مي‌کند. آن اقليت خاص، همان است که نه فقط در 22بهمن امسال که در مناسبت‌هاي متعدد به مسئولان در مراسم مختلف اهانت کرده و حتي يک‌بار از سوي برگزار کننده رسمي مراسم (شوراي هماهنگي تبليغات) ولو به شوخي هم تذکر نگرفته است. و کلام آخر را به آنهايي که از حذف اسم امام تعجب کرده يا نگران شده‌اند عرض مي‌کنم: رسم امام را اين جماعت و اين متوليان مراسم رها کرده‌اند، شما دنبال اسم امام هستيد؟ چه ساده‌انگاريد!
هيچ‌کس پاسخگو نيست
سايت جماران پيگيري چرايي حذف نام بنيانگذار انقلاب اسلامي شد که حجت‌الاسلام والمسلمين سيد محسن محمودي، رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي استان تهران گفت: قصد گفت‌وگو در خصوص اين موضوع را ندارد و پاسخگويي در اين خصوص را به سخنگوي اين شورا محول کرد. مجيد رامندي، سخنگوي شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي استان تهران، نيز در تماسي که با او داشتيم از ارائه توضيح در اين خصوص خودداري کرد.