شیوه ی منحصر به فرد «شریعتمداری» و «کیهان»

رضا بردستانی‪-‬ اگر همچنان بپذیریم که در مثل مناقشه نیست شاید بتوان پذیرفت که در برخی حکایات نیز مناقشه نیست و اما می‌گویند:«شخصی به داروخانه مراجعه کرد و پرسید؛ میخ دارید؟! متصدی داروخانه گفت داروخانه جای فروش میخ نیست و او را راهنمایی کرد چند مغازه پایین تر... آن مرد هم با غرولند که این چه داروخانه‌ای است که میخ ندارد از داروخانه خارج شد و با آجر شیشه داروخانه را شکست و فرار...
فردای همان روز باز هم همان فرد به داروخانه آمد و قصه ی دیروز و میخ و نداریم و چرا ندارید تکرار شد و باز هم آجر و شیشه و فرار روز سوم وقتی آن فرد به داروخانه مراجعه کرد متصدی داروخانه با خونسردی، آجری به او داد و گفت: شما شیشه ات رو بشکن چکار با میخ و باقی ماجرا داری! حالا حکایت، حکایت شریعتمداری است و قالیباف و سفر به روسیه و برنامه افق و باقی ماجرا...پنجشنبه 23بهمن در مطلبی ـ «تیرخلاص شریعتمداری به محمدباقر قالیباف/ اصولگرایی که اصولگرایان او را دوست ندارند» ـ ذیل این میان تیتر که: «اصولگرایان به اصلاح‌طلبان درس سیاست دادند!» نوشته بودیم:«هیچ اصلاح‌طلبی با این صراحتی که مدیر مسئول روزنامه کیهان اعلام کرد به خود هرگز اجازه نمی‌داد در یک برنامه ی تلویزیونی بگوید:«با اطلاع می‌گویم موضوع سفر قالیباف به مسکو انتقال پیام نبود.» اما این به خود اجازه نمی‌داد لابد از موضع ترس نیست بلکه عقلانی نبود در جدالِ اصولگرایان با اصولگرایان؛ یک اصلاح‌طلب میدان داری کند(!) اما شان و جایگاه و اثرگذاریِ حداقل موردیِ «حسین شریعتمداری»؛ لابد در چنین مواقعی، بی‌بدیل و ارزشمند است.»
در همان پنجشنبه 23 بهمن ماه، حسین شریعتمداری که باور نمی‌کرد حضورش در افق و آن با«اطلاع» گفتنش، محمدباقر را با خاک یکسان می‌کند برای آن که همه ی ماجرا را درز بگیرد در مطلبی ـ یادداشت روز ـ به قلم خودش و با عنوان:«اهل کدام مرزند این رومیان زنگی؟!» بازهم به این بهانه که «این چه داروخانه‌ای است که میخ ندارد» آجر برداشته و شیشه ی مغازه ی اصلاح‌طلبان را آورده است پایین که بله:« برخی از مدعیان اصلاحات که عقربه قطب‌نمای آنها روی آمریکا قفل شده است و از سفر قالیباف به روسیه با این تلقی که این سفر می‌تواند مقدمه‌ای برای خنثی کردن تحریم‌ها باشد به وحشت افتاده‌اند، سخن اینجانب در برنامه دوشنبه‌شب جهان‌آرا (شبکه افق) را به‌گونه‌ای ناشیانه تحریف کرده و با پشتیبانی رسانه‌های بیگانه تلاش کرده‌اند از آبی که خود گل‌آلود کرده‌اند ماهی مطلوب آمریکا را صید کنند. در برنامه جهان‌آرا، مجری محترم نظر اینجانب را درباره سفر آقای قالیباف و شایعاتی که در اطراف آن ساخته بودند سوال کرد و از آنجا که درباره پیام رهبر معظم انقلاب و عدم ملاقات آقای قالیباف با پوتین دو نکته انحرافی مطرح شده بود، ضمن تاکید چندباره بر اهمیت پیام حضرت آقا، درباره عدم ملاقات آقای قالیباف با پوتین اظهار داشتم که «موضوع سفر آقای قالیباف انتقال پیام نبود که ملاقات ایشان با پوتین ضروری باشد و مقایسه این سفر با سفر آقای دکتر ولایتی و ملاقات وی با پوتین متفاوت است و کسانی که این دو را باهم مقایسه می‌کنند در اشتباه هستند.»عارضیم خدمت آقای شریعتمداری و کیهان نازنین که:
1ـ اصل دعوا درون خانوادگی بود و اساساً به اصلاح‌طلبان ذره‌ای مربوط نمی‌شد!


2ـ هرچه بوده در اردوی خود قالیباف رخ داده حال شما دوست داری پای این و آن را بکشی وسط ماجرا باید گفت شما شیشه ات را بشکن داروخانه یا میخ دارد یا ندارد!
3ـ تا آن جایی که ما می‌دانیم جماعتی که شما متهم شان می‌کنید به عصبانیت از سفر قالیباف به روسیه، اساساً ذره‌ای این سفر برای‌شان اهمیت نداشت؛ منتها حضرتعالی«با اطلاع می‌گویم» را آن چنان شبیه تکیه کلام‌های حسین شریعتمداری کیهان ادا کردی که ذره‌ای تردید برای هیچ کس باقی نگذاشت!
4ـ قالیباف متن ماجرا بوده، برنامه افق و حسین شریعتمداری کیهان نیز در متنِ متن ماجرا؛ این وسط اصلاح‌طلبان را دراز کرده‌اید به چه جرمی؟ که چرا تلویزیون دارند یا چرا برنامه ی جهان آرای افق را نگاه نمی‌کنند؟!
5ـ اگر با عینک اصولگرایی به شروع و انجام و پایان مسافرت قالیباف نگاه کنید هیچ کجای سفر نمی‌توانید اعتراض و انتقادی از سوی اصلاح‌طلبان بیابید الا آن که ناصحانه گفتند موضوع ملاقات با پوتین شدنی نیست اصرار نکنید!
6ـ اگر منظورتان از اصلاح‌طلبان، رجا نیوز است که اشتباه به عرض رسانیده‌اند چون این خبرگزاری مورد عزت و احترام جبهه ی پایداری است و اگر به اشتباه گفته‌اند این سایت اصلاح‌طلب است چون لابد رنگ لوگوی آن سبز است مزاح کرده اند.
7ـ حاج حسین عزیز! قالیباف با شخص پوتین بستنی سنتی میان برف و یخ نیز خورده بود نهایتاً یا کج بودن قیفش را گردن اصلاح‌طلبان می‌انداختید یا برودت هوای مسکو اما درست‌ترین بخش یادداشت حضرتعالی بند هشتم است که نوشتید و درست نیز نوشتید که:« و بالاخره این گلایه دوستانه از برخی اطرافیان آقای قالیباف هم در میان است که در مصاحبه دوشنبه‌شب نگارنده با برنامه جهان‌آرا نیز تلویحاً به آن‌ اشاره شده بود. این دوستان که ظاهراً از روابط بین‌الملل و پروتکل‌های تعریف شده آن شناخت کافی ندارند
(و یا از آن غفلت ورزیده‌اند)، قبل از سفر جناب قالیباف به روسیه ضمن آنکه این سفر را بااهمیت معرفی کرده بودند (که چنین نیز بوده است و سفر یکی از سران قوا به کشور ثالث نمی‌تواند کم‌اهمیت باشد)، اعلام کرده بودند که آقای قالیباف در این سفر با پوتین، رئیس‌جمهور روسیه نیز ملاقات خواهد داشت! و حال آنکه باید می‌دانستند، موضوع اصلی سفر ایشان ابلاغ پیام رهبر معظم انقلاب نیست و با توجه به پروتکل‌های رایج در روابط بین‌الملل ملاقات جناب قالیباف با پوتین الزامی ‌نیست و اگر صورت نپذیرد کمترین خدشه‌ای به اهمیت سفر وارد نخواهد کرد.این بی‌توجهی دوستان به دستاویزی برای حمله به ایشان تبدیل شد که امید است این‌گونه ناپختگی‌ها تکرارپذیر نباشد و دوستان قبل از اظهارنظر در این‌گونه موارد خود را از مشاوره با افراد کارشناس و مومن و مورد وثوق بی‌نیاز ندانند!» اگر درست متوجه شده باشیم؛ شریعتمداری و کیهان عزیز تلاش کرده‌اند تا ناآگاهی اطرافیان قالیباف از روابط بین‌الملل و پروتکل‌های تعریف شده و سخت گیری‌های پوتین و اطرافیان وی را گردن اصلاحاتی‌ها بیاندازند که نیاز به این همه داستانسرایی نبود همان دم در داروخانه شیشه تان را می‌شکستید و قلم و کاغذ حرام نه!