تا ـ 1400...

آفتاب یزد ـ گروه گزارش: استاندار یزد در دهه فجر امسال با حضور در شهرستان‌های مختلف استان و در کنار بررسی مسائل شهرستان‌ها و دیدار با اقشار مختلف مردم، 815 پروژه با اعتباری بالغ بر 11 هزار و 400 میلیارد تومان را به بهره‌برداری رسانید، که حجم و اعتبار این پروژه‌ها نسبت به سال‌های گذشته با افزایش قابل توجهی همراه بوده است. همچنین عملیات اجرایی 34 طرح با 183 میلیارد تومان اعتبار در شهرستان‌های استان آغاز شد. با این همه این پایان راه توسعه استان یزد در دولت دوازدهم نیست.
با توجه به تمرکز دولت به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و به نتیجه رساندن پروژه‌های آغاز شده در سال‌های اخیر، به نظر می‌رسد سال ویژه‌ای برای استان یزد رقم بخورد زیرا در هیچ مقطع زمانی در دولت‌های گذشته، چنین پروژه‌هایی در ماه‌های پایانی دولت در یک استان به بهره‌برداری
نرسیده است.
در استان یزد به زودی چندین ابرپروژه که از جمله این پروژه‌ها می‌توان به پروژه‌های انتقال آب خلیج فارس به یزد، طرح راه آهن یزد- اقلید، گندله سه چاهون بافق، بندرخشک پیشگامان، فرودگاه آموزشی مهریز و چندین کارخانه فولادی در شهرستان استان اشاره کرد، به بهره‌برداری برسد.


از طرف دیگر شاهد افزایش حجم سرمایه‌گذاری در استان هستیم. به شکلی که حجم بالای سرمایه‌گذاری و درخواست سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها
از یک سو و محدودیت در منابع آبی و ضرورت حفظ محیط زیست از سوی دیگر ما را ملزم به وضع محدودیت‌هایی در سرمایه گذاری‌های جدید در بعضی از بخش‌ها کرده است.
در حال حاضر بیش از 10 هزار میلیارد تومان تقاضای سرمایه‌گذاری در استان یزد داریم که در این زمینه با نگاه به توسعه متوازن و همه جانبه استان اتفاقات خوبی در استان یزد صورت خواهد گرفت.
رویکرد دیگر استان که در دهه فجر به سمت توسعه و فراهم‌سازی زیرساخت‌های آن حرکت شد، اقتصاد دانش بنیان استان یزد و رویکرد استفاده از حوزه فناوری و نوآوری در صنعت بود. مجموع این رویکرد چشم‌اندازی از یک اقتصاد متکی به دانش برای ده سال آینده یزد
ارائه می‌دهد.
از طرف دیگر توجه به مناطق محروم و توسعه آنها از جمله محورهای توسعه استان و جزو بخش‌های مهم سفرهای شهرستانی استاندار یزد بوده است. در ادامه اهم پروژه‌ها و اقدامات و برنامه‌های استاندار یزد در جریان سفر به شهرستان‌های استان را از نظر می‌گذرانید.
> توسعه صنعتی، معدنی و کشاورزی در کنار توجه به محیط زیست
یکی از مهمترین بخش‌های افتتاحی سفرهای استاندار را بهره‌برداری از واحدهای صنعتی و معدنی تشکیل می‌دادند. واحدهایی که با تسهیلات دولتی و مشارکت بخش خصوصی ایجاد شده و نقش بسیاری در توسعه و کاهش نرخ بیکاری ایفا می‌کنند
> افتتاح کارخانه تولید کنسانتره شرکت معدنی افرا سنگ
کارخانه تولید کنسانتره شرکت معدنی افرا سنگ با حضور استاندار یزد، معاون وزیر صمت و نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.
این مجموعه به عنوان واحدی جوار معدنی، با سرمایه‌گذاری ۷۸۰ میلیارد ریالی، زمینه اشتغال ۴۵ نفر را فراهم کرده است.
> افتتاح واحد تولیدی کسری پلیمر کویر میبد
این مجموعه با سرمایه‌گذاری ۵۷۰ میلیارد ریال، زمینه اشتغال مستقیم برای ۳۵ نفر را فراهم کرده است.
> آغاز عملیات اجرایی پایانه صادراتی 68 هکتاری کاشی و سرامیک کشور در شهرستان میبد
عملیات اجرایی پایانه صادراتی کاشی و سرامیک کشور در زمینی به مساحت ۶۸ هکتار و در مراسمی با حضور استاندار یزد، معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت و جمعی از مسئولین استان در شهرستان میبد آغاز شد.
استاندار یزد در این مراسم با اشاره به اینکه آغاز پیگیری‌های این پروژه از سال ۹۳ آغاز شده است، اظهار امیدواری کرد عملیات اجرایی این پروژه هرچه سریع‌تر به پایان رسد.
دکتر طالبی بیان کرد: با افتتاح و بهره‌برداری از این طرح، شاهد تاثیرگذاری خوبی در حوزه صادرات کاشی و سرامیک استان همچنین افزایش تولید و سرمایه‌گذاری در این زمینه خواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه این پایانه صادراتی در جوار راه آهن احداث می‌شود، افزود: یکی از مزیت‌های سرمایه‌گذاری در این شهرستان، نزدیکی به راه آهن و اتصال به جاده ترانزیت است.
> افتتاح کارخانه صنایع بهداشتی کویر سلولز یزد
کارخانه صنایع بهداشتی کویر سلولز یزد با سرمایه‌گذاری 2780 میلیارد ریال و با ایجاد اشتغال برای 70 نفر افتتاح شد.
> افتتاح مجتمع دامداری روستای علی آباد
مجتمع دامداری روستای علی آباد با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال و پوشش دادن 51 واحد، برای 53 نفر ایجاد اشتغال کرده است.
> افتتاح خط تولید شرکت سیال کاران کویر یزد
افتتاح خط تولید شرکت سیال کاران کویر یزد ( تولید‌کننده تجهیزات مکانیکال تصفیه خانه‌های آب و فاضلاب با ظرفیت ۱۵۰ تن و سرمایه‌گذاری ۶۰ میلیارد تومانی صورت گرفت.
> بهره‌برداری از واحد کیازرشیمی نهاده
واحد کیازرشیمی نهاده (تولید انواع ظروف بسته‌بندی پت و پلی اتیلن) با سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد ریالی و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۲۴ نفر افتتاح شد.
> افتتاح واحد لیبل استار و سینا کارتن
واحد لیبل استار و سینا کارتن (تولید لیبل‌های رولی و انواع کارتن) با ایجاد اشتغال مستقیم برای ۴۰ نفر و سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد ریالی افتتاح شد.
> افتتاح واحد تولیدی فرآورده‌های گوشتی تندیس پروتئین
افتتاح واحد تولیدی فرآورده‌های گوشتی تندیس پروتئین با ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم برای ۳۵۰ نفر و سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد ریالی انجام شد.
> بهره‌برداری از واحد تولیدی طب افزار الماس
واحد تولیدی طب افزار الماس باظرفیت تولید سالانه ۶ میلیون نخ بخیه و ماهانه ۱۸۰ هزار ماسک با سرمایه‌گذاری ۱۲۰ میلیارد ریال بهره‌برداری شد
> حضور در روستاها و مناطق محروم استان برای دیدار با مردم و افتتاح پروژه ها
استاندار یزد در جریان سفرهای شهرستانی خود، بخش محروم آسفیچ بهاباد حضور یافت و پروژه‌های این شهرستان را مورد بهره‌برداری قرار داد.
بهره‌برداری از گلخانه‌ای با ظرفیت تولید سالیانه ۳۰۰ تن صیفی جات و با اعتبار ۱۷۰۰ میلیون تومان، بهره‌برداری از طرح آبیاری کم فشار، افتتاح طرح پروار‌بندی شتر مرغ با اعتباری بالغ بر ۸۰۰۰ میلیون ریال و ظرفیت تولید سالیانه ۱۰ تن گوشت، آغاز عملیات اجرایی مجتمع گلخانه‌ای و دامپروری روستای آسفیچ با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۱۶۰ نفر و آغاز عملیات اجرایی آبرسانی به ۵۸ روستای بخش آسفیچ از جمله این پروژه‌ها بودند.
همچنین استاندار یزد در سفر خود به شهرستان میبد، در روستای محروم درین میبد حضور یافت و پروژه‌های ارتقا تکنولوژی سایت موبایل روستای درین از نسل دوم به نسل چهارم و گازرسانی به روستاهای درین، مرور، فیض آباد و متکستانه انجیره شهرستان میبد را افتتاح و عملیات اجرایی خانه بهداشت سیاری روستای درین شهرستان میبد را آغاز کرد.
وی با بیان این که با بازدید از روستاهای این مناطق، واژه مهاجرت معکوس در ذهن‌ها تداعی می‌شود افزود: به واسطه اقدامات خوب صورت گرفته در این مناطق، شاهد رشد جمعیت روستایی در این منطقه هستیم.
وی تاکید کرد: این موضوع به روشنی بیانگر آن است اگر دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های خدمت رسان به وظایف خود به خوبی عمل کنند قطعا می‌توان نقش مهمی در رفع محرومیت و بازگشت مردم به مناطق روستایی داشت.
طرح آبیاری کم فشار آسفیچ از جمله دیگر طرح‌های افتتاح شده در این سفرها بود. بر این اساس و با بهره‌برداری از این طرح، شاهد افزایش ۶۵درصدی راندمان آبیاری با اعتبار ۳۶میلیارد ریالی شدیم.
تامین آب شرب ۲۵۰ خانوار روستاهای ده جمال و کمکوییه به عنوان خواسته اهالی عزیز این منطقه با اعتباری بالغ بر ۲۲ میلیارد ریال از جمله دیگر پروژه‌های این حوزه بود.
> تحقق گازرسانی به 99 درصد مناطق استان
99 درصد از استان یزد با اقدامات صورت گرفته، از نعمت گاز بهره مند شده اند.
در دهه فجر سال 99، 289 پروژه گازرسانی استان با اعتباری بالغ بر 4100 میلیارد ریال افتتاح و کلنگ زنی شد.
استاندار یزد در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های گازرسانی دهه فجر شهرستان خاتم، گاز را یکی از زیرساخت‌های اصلی برای توسعه هر منطقه برشمرد و از اقدامات صورت گرفته برای تامین این انرژی در جای جای شهرستان خاتم تقدیر کرد.
دکتر طالبی در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های گازرسانی دهه فجر در شهرستان خاتم با اشاره به اهمیت تامین زیرساخت گاز برای توسعه و پیشرفت هر منطقه گفت: در سالهای گذشته، شهرستان خاتم با محرومیت‌ها و محدودیت‌هایی رو برو بود که متاسفانه نتیجه آن، منجر به کم برخورداری این منطقه گردیده بود.
استاندار یزد با بیان این که خوشبختانه در سالهای اخیر، رویکرد و خدمات ارزشمند و خوبی در زمینه تامین زیرساختهای این شهرستان صورت گرفته است افزود: در سایه اقدامات انجام شده، شاهد آنیم امروز دور‌ترین نقاط شهرستان خاتم نیز تحت پوشش شبکه گاز قرار گرفته که این موضوع شایسته قدردانی است.
وی همچنین بر بهره‌گیری بیشتر از انرژی گاز، در بخشهای تولید و صنعت به ویژه حوزه کشاورزی در مسیر توسعه شهرستان خاتم تاکید کرد.
دکتر طالبی با مرور تاریخ گذشته شهرستان خاتم و تحولات مثبت و عظیم صورت گرفته طی سال‌های اخیر در این شهرستان به ویژه در حوزه تامین زیرساخت ها، یکی از نیازهای مهم خاتم را تامین زیرساخت برق برشمرد و گفت: خوشبختانه برنامه‌های بسیار خوبی برای رفع این مشکل زیرساختی در حال پیگیری است که باید با نگاه دراز مدت به این مسئله، تامین برق مورد نیاز شهرستان را تا حصول نتیجه نهایی مدنظر قرار داد.
یادآور می‌شود در سفر استاندار یزد به شهرستان خاتم، پروژه گازرسانی به مجتمع کشاورزی شهید رحیمی با اعتباری بالغ بر ۳۴ میلیارد ریال و پروژه گازرسانی به روستای قاسم آباد شهرستان خاتم با اعتبار ۸ میلیارد ریال و قابلیت نصب ۳۳ انشعاب به بهره‌برداری رسید. همچنین آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به صنایع شرق و جنوب هرات با اعتباری بالغ بر 61 میلیارد ریال، از جمله برنامه‌های این سفر بود.
همچنین دکتر طالبی در آیین بهره‌برداری از پروژه گازرسانی به ۸ روستای دهستان جلگه شهرستان بهاباد، با بیان این که مجموعه شرکت گاز استان یزد، مجموعه‌ای پویا و فعال در استان به شمار می‌آید، به اهمیت تامین این زیرساخت برای توسعه کشور اشاره کرد و گفت: گاز، به جز ضرورت استفاده و بهره‌گیری در منازل مسکونی، نقش مهم و تاثیرگذاری در بحث تامین زیرساخت برای توسعه سرمایه‌گذاری دارد که خوشبختانه با تامین این شبکه مهم انرژی در استان، فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری‌های مختلف در یزد فراهم آمده است.
استاندار یزد با بیان این که در دولت تدبیر و امید نیز به موضوع تامین گاز در شهرستان بهاباد به خوبی پرداخته شده است افزود: در زمینه تامین آب شرب و برق مورد نیاز شهرستان بهاباد نیز اقدامات ارزشمندی صورت گرفته است و با ایجاد نیروگاه‌های جدید و خورشیدی، افق آینده سرمایه‌گذاری در شهرستان بهاباد بیش از پیش روشن است.
وی با اشاره به اهمیت و ضرورت همراهی و همدلی همه مسئولین و مردم شهرستان بهاباد برای کمک به توسعه شتابان این شهرستان ابراز امیدواری کرد: با توجه به شرایط خوبی که برای سرمایه‌گذاری در شهرستان بهاباد
به وجود آمده این موقعیت را قدر بدانیم و فرصت توسعه سرمایه‌گذاری این منطقه را با حفظ مصالح شهرستان فراهم سازیم.
وی در پایان با اشاره به اشتغالزایی خوب ایجاد شده در شهرستان بهاباد، بر رعایت مسئولیت اجتماعی صنایع بزرگ و تعامل بخش خصوصی و دولت برای رفع نیازهای عمده و اساسی شهرستان بهاباد تاکید کرد.
گازرسانی به روستاهای ییلاقی طزرجان نیز از جمله دیگر پروژه‌های افتتاح شده در سفرهای شهرستانی استاندار بود.
> پیشتازی استان یزد در عرصه‌های فناوری و نوآوری با بهره‌برداری از پروژه‌های این عرصه
استاندار یزد در جریان سفرهای خود به مناسبت دهه فجر، چندین پروژه حوزه فناوری و نوآوری را مورد بهره‌برداری قرار داد.
بهره‌برداری از پروژه افزایش تکنولوژی سایت BTS تلفن همراه در 5روستای شهرستان خاتم از 3G به 4G و افتتاح پروژه‌های اینچنینی
در میبد و مهریز، از جمله برخی از این افتتاح‌ها در مناطق محروم بودند.
دکتر طالبی گفت: خوشبختانه ادارات مخابرات و ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد جزو فعال‌ترین و پویاترین دستگاه‌های استان یزد هستند که بواسطه اقداماتی که در حوزه‌های خود انجام می‌دهند، سهم قابل توجهی را در ارتقاء شاخص‌های توسعه یافتگی استان به خود اختصاص داده اند.
وی با بیان اینکه در دو حوزه مذکور از استان‌های برتر کشور هستیم، خاطرنشان کرد: بعضی از شاخص‌های استان یزد در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، زمینه ساز حرکت استان در مدار توسعه اقتصاد دانش بنیان و انتخاب و پیگیری این موضوع به عنوان رویکرد اساسی و جدی در فعالیت‌های استان شد.
> ثبت جهانی یزد و فرصت توسعه صنعت گردشگری
یک هفته پیش از آغاز دهه فجر و در جریان سفر وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، چندین پروژه این حوزه به بهره‌برداری رسید.
دکتر طالبی در ادامه با بیان اینکه پس از ثبت جهانی یزد شاهد حضور قابل توجه گردشگران در سطح شهر و استان یزد بودیم، اظهارداشت: پس از این اتفاق یزد به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری معرفی و دومین شهر غیرمذهبی گردشگرپذیر کشور شد.
وی به افزایش تمایل سرمایه‌گذاری سرمایه گذاران داخلی و خارجی در بخش گردشگری استان یزد اشاره کرد و گفت: با جهانی شدن یزد، زیرساخت‌های حوزه گردشگری گسترش یافت ولی کرونا به مانند سدی در مقابل بهره وری صنعت گردشگری قرار گرفت.
استانداریزد بخش گردشگری را آسیب پذیرترین بخش اقتصادی در دوران کرونا دانست و خاطرنشان کرد: نقطه امیدواری این بخش این است که با بهبود وضعیت کرونا، شروع واکسیناسیون علیه این ویروس و در سایه آن پیگیری سفرهای ایمن، بخش گردشگری می‌تواند با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود به سرعت خود را بازیابی و خودش را برای تجربه روزهای پرفروغ گذشته آماده کند.
دکترطالبی خاطرنشان کرد: در ارزیابی اخیر وزارت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، یزد حائز جایگاه شهر دوستدار گردشگر که یکی از بالاترین درجه‌ها در حوزه گردشگری است، شد که این موضوع باعث
افتخار است.
وی در ادامه با بیان اینکه بخش گردشگری در حمایت‌های اولیه دولت، مظلوم افتاده بود، تصریح کرد: با انعکاس مسائل و مشکلات این بخش، حمایت‌های ویژه‌ای از این بخش طریق اعطای تسهیلات، برخی معافیت‌ها و امهال تسهیلات صورت گرفت اما با توجه به حجم بالای آسیب‌های وارده به بخش گردشگری، این آسیب‌ها جبران نمی‌شود، امیدواریم که با رونق مجدد بخش گردشگری یا حمایت بیشتر به نوعی این آ سیب‌ها جبران شود.
> توجه ویژه به توسعه امکانات رفاهی و توسعه فضای سبز در تمامی نقاط استان
پای ثابت افتتاح‌های دهه فجر امسال بهره‌برداری از بوستان‌ها و دیگر امکانات رفاهی و فرهنگی از جمله پیست دوچرخه سواری 8 کیلومتری در منطقه کاریزبوم یزد بود.
همچنین افتتاح چند سالن ورزشی، زمین‌های چمن مصنوعی و زورخانه از جمله دیگر افتتاح‌های این دهه مبارک در استان یزد بودند.
> ساخت ۴۵۰ کیلومتر بزرگراه در استان یزد
در دو سال اخیر ساخت ۴۵۰ کیلومتر بزرگراه در استان یزد در دستورکار قرار گرفته شده است.
بهره‌برداری از ۲۰۰ کیلومتر آن تا سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی شده که تاکنون ۷۳ کیلومتر آن مورد بهره‌برداری قرار گرفته و نزدیک به ۱۰۰ کیلومتر دیگر آن نیز در دو ماه آینده آماده افتتاح می‌شود که از مهم‌ترین آنها می‌توان به بزرگراه‌های یزد - طبس، کمربندی اشکذر، اردکان - چوپانان و بزرگراه هرات - هرابرجان اشاره کرد.
ساخت ۱۵۰ کیلومتر راه اصلی و ۵۰ کیلومتر راه روستایی در استان تا سال ۱۴۰۰، در دستور کار است. همچنین قطعه ۲۰ کیلومتری راه ندوشن - ورزنه
آماده بهره‌برداری است و ۱۰۰ کیلومتر راه بهاباد - نای‌بند - دربند نیز با پیشرفت قابل توجهی در حال آماده‌سازی می‌باشد.
> بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های آبرسانی
در جریان سفرهای استاندار به مناطق مختلف استان، چندین پروژه حوزه آبرسانی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
دکتر طالبی با بیان این که خوشبختانه در زمینه تامین آب شرب شهری و روستایی بهاباد، اقدامات خوبی صورت گرفته است ابراز امیدواری کرد که با اجرای پروژه‌ها و طرح‌های جدید آبرسانی، شاهد تامین آب شرب همه بخشهای شهرستان بهاباد باشیم.
وی با بیان این که با سفر به شهرستان بهاباد و بازدید از روستاهای این منطقه، واژه مهاجرت معکوس در ذهن‌ها تداعی می‌شود افزود: به واسطه اقدامات خوب صورت گرفته در این مناطق، شاهد رشد جمعیت روستایی در این منطقه هستیم.
وی تاکید کرد: این موضوع به روشنی بیانگر آن است اگر دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های خدمت رسان به وظایف خود به خوبی عمل کنند قطعا می‌توان نقش مهمی در رفع محرومیت و بازگشت مردم به مناطق روستایی داشت.
شایان ذکر است بهره‌برداری از پروژه آبرسانی به روستاهای ده جمال و کمکوئیه و آغاز عملیات آبرسانی به ۵۸ روستای بخش آسفیچ بهاباد، از مهم‌ترین پروژه‌های سفر استاندار یزد به شهرستان بهاباد بود.
> جلب مشارکت خیرین در تمامی زمینه ها
یکی از مهمترین اقدامات صورت گرفته طی دو سال اخیر، جلب اعتماد و مشارکت و فراهم‌سازی زمینه خدمت‌رسانی هر چه بهتر خیرین بوده است. این جلب مشارکت به مانند گذشته تنها به امر مدرسه‌سازی معطوف نبوده است و ساخت بیمارستان‌های بزرگ در مناطق محروم از جمله مهمترین اقدامات این حوزه بوده اند.
یکی از این پروژه ها، بیمارستان 64 تختخوابی مروست است که فاز اول این بیمارستان با 32 تختخواب و اعتبار 600 میلیارد ریال، از محل اعتبار خیری اجرایی می‌شود.
> ایجاد اشتغال، جهاد بزرگ خیرین در شرایط فعلی
استاندار یزد در آیین کلنگ زنی بیمارستان ۶۴ تختخوابی مروست، با تجلیل از نقش خیرین، ایجاد اشتغال در شرایط فعلی را جهاد بزرگ آنان
ارزیابی کرد.
دکتر طالبی ضمن تبریک ایام ا... دهه مبارک فجر، با تجلیل از خیر و بانی بیمارستان مروست، منصور نجمی نیا، از او به عنوان انسانی خیر اندیش یاد و از اقدامات خیری وی قدردانی کرد.
عالی‌ترین مقام اجرایی استان همچنین بر همکاری همه بخشها برای تحقق هر چه سریع‌تر بیمارستان مروست تاکید کرد.
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که ایجاد اشتغال، جهاد بزرگ خیرین در شرایط فعلی است افزود: اشتغال زایی در حوزه‌های مختلف آن، جهادی بزرگ و کاری ارزشمند است و راهگشای بسیاری از مشکلات امروز خواهد بود.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد با همیاری و همدلی همه مسئولان و مردم، شاهد توسعه و تعالی روز افزون این منطقه باشیم.
یادآور می‌شود کلنگ زنی بیمارستان ۶۴ تختخوابی مروست به عنوان خواسته دیرینه مردم این منطقه، در دو فاز در مساحت ۳ هزار متر مربع، با مشارکت خیر گرامی منصور نجمی نیا عملیاتی خواهد شد.
همچنین استاندار یزد در آئین آغاز عملیات اجرایی درمانگاه تخصصی تامین اجتماعی شهرستان مهریز با تبریک ایام ا... دهه مبارک فجر و تقدیر از خیر گرامی این مرکز درمانی، از نگاه خیر اندیشانه همه خیرینی که زمینه ارائه بهتر خدمات عمومی را در استان فراهم می‌آورند تجلیل کرد.
وی با تقدیر از پیگیری‌های صورت گرفته توسط نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، سازمان تامین اجتماعی و فرماندار مهریز در تحقق این خواسته دیرینه مردم عزیز شهرستان گفت: خوشبختانه یزد در زمینه توسعه مراکز تامین اجتماعی در استان، قدم‌های خوبی را به ویژه در راستای عدالت محوری و ارائه خدمت در اقصی نقاط استان برداشته که شایسته
تجلیل است.
گفتنی است علاوه بر این پروژه ها، چندین آموزشگاه خیری در دهه فجر بهره‌برداری و کلنگ زنی شد.