فتیله پیچ حامد بهداد زمینه چینی جواد لاریجانی و ائتلاف علیه شهرزاد

 

 
 


 
 

ائتلاف قباد و فرهاد با بزرگ آقا علیه «شهرزاد»!
شهاب حسینی به جمع بازیگرانی مانند علی نصیریان ،هومن برق نورد و مصطفی زمانی اضافه شد که از  سریال حسن فتحی انتقاد کرده‌اند
 مائده کاشیان  
در روزهای گذشته ویدئویی از صحبت‌های شهاب حسینی درباره نارضایتی او از ادامه پیدا کردن سریال «شهرزاد» در برنامه «همرفیق»، وایرال شده و مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته است. شهاب حسینی اولین و تنها بازیگر این سریال نیست که با ساخت ادامه آن مخالف بوده و پیش از او، دیگر بازیگران این مجموعه مانند علی نصیریان، ابوالفضل پورعرب، مصطفی زمانی و هومن برق‌نورد نیز انتقادهایی  درباره سریال یا نقش خود مطرح کرده بودند.
شهاب حسینی
شهاب حسینی در برنامه «همرفیق» پس از این که مرحوم علی انصاریان از علاقه‌‌اش به سریال «شهرزاد» گفت، برای اولین بار مخالفت اش را با ساخت فصل دوم و سوم آن اعلام کرد و گفت که مجبور بوده در ادامه سریال بازی کند. حسینی درباره این موضوع توضیح داد: ««شهرزاد» قرار بود برای یک فصل ساخته شود و پایان حیرت‌انگیزی داشت، اما زمانی که داشتیم سریال را می‌ساختیم، پخش اش هم شروع شد و مورد استقبال قرار گرفت. یکهو دندان‌های نیش تیز شد و قصه سرش را به مسیر دیگری کج کرد.» او در ادامه با اشاره به مخالفت خود گفت که در عمل انجام‌شده قرار گرفته بوده و چون قصه و شخصیت ناتمام می‌مانده، نمی‌توانسته از پروژه جدا شود. شهاب حسینی در پایان گفت: «اگر «شهرزاد» با تفکر اولیه و اصلی خودش ساخته می‌شد، سریالی بود که می‌شد آن را صادر کرد، مانند ترکیه که سریال‌هایش را صادر می‌کند.» او حتی گفت فصل دوم و سوم «شهرزاد» را تماشا نکرده است.
هومن برق‌نورد
یکی دیگر از بازیگران این مجموعه که به تازگی به نقش خود در این سریال انتقاد کرده، هومن برق‌نورد است. او در مسابقه «شام ایرانی» گفت که وقتی فیلم نامه سریال «شهرزاد» را خوانده، نمی‌دانسته قرار است کدام نقش را ایفا کند و اتفاقا «سرهنگ تیموری» تنها کاراکتری بوده که هنگام خواندن فیلم نامه با آن ارتباط برقرار نکرده است! برق‌نورد با اشاره به همکاری‌های قبلی خود با حسن فتحی توضیح داد وقتی متوجه شده قرار است نقش «سرهنگ تیموری» را بازی کند، تعجب کرده و این نقش را دوست نداشته است. او در ادامه گفت پس از بازی در سکانس اول سریال که تنها در آن دیالوگ‌هایش را گفته بود، این موضوع خیلی اذیتش می‌کرده و با خود فکر کرده با نقشی که دوست ندارد چه کند. برق‌نورد توضیح داد چون به عنوان بازیگر این سریال معرفی شده بود، تصمیم می‌گیرد برای بازی در نقشی که دوست ندارد تلاش و فکر کند. او پیشتر نیز درباره این موضوع صحبت کرده بود و به تازگی بار دیگر در «شام ایرانی» نظر منفی‌اش را  درباره نقش خود در «شهرزاد» مطرح کرده است.
مصطفی زمانی
مصطفی زمانی در آخرین مصاحبه خود، در برنامه «کافه آپارات» نظر منفی‌اش را  درباره شخصیت «فرهاد» در سریال «شهرزاد» اعلام کرد و گفت مدت‌ها بازی کردن در نقش شخصیتی که همیشه مثبت است و عکس‌العملی ندارد، او را اذیت کرده و بازی در این سریال باعث شده بود دچار یأس بازیگری شود. مصطفی زمانی در واکنش به نظر فریدون جیرانی درباره کیفیت فصل اول و نقش او در این فصل، توضیح داد که ابتدا نقش را دوست داشته، اما ادامه یافتن آن باعث شد شخص او دچار نوعی خاموشی شود و از بازی در این نقش حس خوبی نداشته باشد.
علی نصیریان
علی نصیریان یکی از محبوب‌ترین بازیگران «شهرزاد» است که بازی فوق‌العاده‌ای در آن داشت. این بازیگر پیش کسوت سال 96 در گفت‌وگویی ضمن اشاره به موفقیت سریال، از غیبت شخصیت «بزرگ آقا» به عنوان نقطه ضعف یاد کرده و گفته است: «کنشگر اصلی قسمت اول که در داخل خانواده و بیرون جامعه تاثیرگذار بود و به نوعی همه را تفتیش  می کرد و دستور می‌داد، در فصل دوم نیست. این شخصیت برپاکننده بسیاری از آتش‌های داستان در فصل یک بود و حالا که حضور ندارد خلأ  وجودی‌اش مشخص شده و از لحاظ کنشی تعادل داستان به هم خورده است.» او همچنین گفته بود که شخصیت‌های جدید نیز نتوانستند جایگزینی برای این کاراکتر باشند.
ابوالفضل پورعرب
ابوالفضل پورعرب یکی دیگر از منتقدان سریال «شهرزاد» است که برخلاف شهاب حسینی، پس از نارضایتی از قصه، تصمیم گرفت از ادامه بازی در سریال کناره‌گیری کند. او سال 96 در برنامه «دورهمی» درباره این مجموعه گفت، با حسن فتحی بر سر قصه اختلاف سلیقه داشته و چون تغییرات داستان را دوست نداشته، بنابراین تصمیم گرفته است  که از این پروژه جدا شود. کاراکتر «حشمت» که جزو شخصیت‌های مهم سریال بود، در فصل اول با مرگ پایان یافت و از سریال حذف شد.
 
بازیگران فتیله‌پیچ شده  روی تشک موسیقی!
چرا خوانندگی حامد بهداد در آلبوم تازه‌اش   به سرنوشت آثار بهرام رادان، محمدرضا فروتن و امین حیایی دچار شد؟ 
اکرم انتصاری - یک بازیگر، خواننده شد یا یک خواننده، بازیگر شد؛ این روزها این تیترها را زیاد می‌بینیم و می‌شنویم و درباره آن صحبت می‌کنیم. به هر حال، برخی بازیگرها دوست دارند علاوه بر حضور جلوی دوربین فیلم‌برداری، پشت میکروفون بایستند و شانس‌شان را در خوانندگی هم امتحان کنند، همان‌طور که بعضی خواننده‌ها دوست دارند در قامت بازیگری هم دیده شوند. چند هفته گذشته حامد بهداد نیز، با انتشار آلبوم «هزار هیچ» به طور جدی‌تر وارد عرصه خوانندگی شد؛ آلبومی که در آن به اندازه بازیگری موفق نبود و شاید آخرین تجربه او در این زمینه باشد. به همین بهانه، می‌خواهیم درباره بازیگرانی بنویسیم که ورودشان به دنیای موسیقی، به دلایلی با شکست مواجه شده است.
حامد بهداد
شاید خوانندگی برای حامد بهداد از خوانندگی برای فیلم سینمایی«نیمه شب اتفاق افتاد» جدی‌ شده باشد. تهیه‌کنندگی برای آلبوم موسیقی «بادیات» و «سمبل»، ممکن است نشانه علاقه این بازیگر به موسیقی باشد، اما دلیلی برای موفقیت او در آلبوم جدیدش، یعنی «هزار هیچ» نیست. او در این آلبوم هفت قطعه از اشعار حافظ را در سبک راک و بلوز اجرا کرد. سبکی که اصلاً با اشعار نغز حافظ جور درنیامد و بهداد نتوانسته خروجی قابل قبولی در قطعه‌های این آلبوم ارائه دهد. خوانندگی با اشعار حافظ البته سبک انحصاری ندارد، اما ادا و خوانش اشعار او به شیوه‌ای دلکش نیاز دارد، نه سبک راک و بلوز، با  آن همه ریتم خشن آهنگ! ناگفته نماند حامد بهداد علاوه بر خوانندگی و آهنگ‌سازی، تهیه‌کنندگی این آلبوم را هم برعهده داشته‌است.
بهرام رادان
بهرام رادان، هشت‌سال پیش از اولین آلبوم رسمی خود به نام «روی دیگر» با آهنگ‌سازی کیوان هنرمند رونمایی کرد. آلبومی 12 قطعه‌ای که 9‌قطعه آن به زبان فارسی و سه آهنگ دیگر آن به زبان انگلیسی خوانده شده بود. رادان شانس خود را در این آلبوم، با سبک راک امتحان کرد و بعد از انتشار آن، شاهد انتقادهای زیادی بود. شاید به همین دلیل است که او در طول سال‌های گذشته دیگر به طور جدی به سراغ موسیقی نرفته است. هرچند رادان که علاوه بر خوانندگی، تهیه‌کنندگی این آلبوم را هم عهده‌دار بود، در جواب منتقدانش گفته است:«نه آوازخوان هستم و نه قصد آوازخوانی داشتم. اصلا اساس این‌که این اثر به وجود آمد، علاقه بود. دو سه نقد دیدم که نقدهای خوبی بود، ولی 95 درصد مخالفت‌ها از روی حسادت و بخل است.»
محمدرضا فروتن
خیلی‌ها صدای محمدرضا فروتن را در فیلم «شب یلدا» با گذشت چندسال هنوز به یاد دارند. صدا یکی از اسباب بزرگ خوانندگی است و فروتن به واسطه جنس خاص صدایش، این امتیاز را نسبت به دیگر هم‌صنفان خود دارد؛ اما کارنامه او نشان داده که او در خوانندگی نتوانسته‌است به قدر کافی تاثیرگذار باشد. اولین آلبوم او به نام «می‌فهممت»با ترانه‌های زنده‌یاد افشین یداللهی و آهنگ‌سازی بابک زرین که در سال 95 منتشر شد، شاید می‌توانست شروع جدی و خوبی برای او محسوب شود؛ اما ادامه آن با قطعه‌های «اینستاگرام»، «ژنتیک»، «نفس بکش» و «هیهات2»، یک پروژه شکست‌خورده به شمار می‌آید؛ هرچند فروتن در زمینه خوانندگی سعی کرد از آهنگ‌سازان معروفی چون کارن همایون‌فر و ترانه‌سرایانی مانند افشین یداللهی استفاده کند تا به این واسطه از زاویه آهنگ‌سازی و ترانه‌سرایی مورد انتقاد قرار نگیرد.
امین حیایی
همین که ما با شنیدن نام امین حیایی به یاد سکانس‌های خوب بازیگری‌اش می‌افتیم و حتی در پستوی ذهن‌مان خبری از خوانندگی او نیست، یعنی می‌توان او را خواننده ناموفقی دانست. شاید برای خیلی‌ها عجیب باشد که او در دهه 1380 و با گروه کویر، آلبوم موسیقی«باران» را منتشر کرده و در فیلم‌هایی هم به واسطه بازی در نقش یک خواننده، چند ترانه خوانده است. به احتمال زیاد علاقه او به خوانندگی باعث شد تجربه او در زمینه خوانندگی تا امسال ادامه داشته باشد و تیتراژ برنامه‌های حیاتی تلویزیون، مانند ویژه‌برنامه سال تحویل در شبکه یک را بخواند و حتی در برنامه استعدادیابی «عصر جدید» نیز، به طور رسمی پشت میکروفون بایستد و «دیوونه می‌سازی» را بخواند. به دنبال علاقه رفتن اصلا بد نیست، اما نتیجه کار وقتی شیرین است که در آن حرفی برای گفتن داشته باشید.
 
 

پیش بینی ورود برادر به1400؟ 
جواد لاریجانی: اگر علی لاریجانی و آقایان رئیسی و قالیباف ثبت نام کنند، رقابت اصلی میان آن ها خواهد بود 
یکی از گزینه هایی  که همواره از او به عنوان یکی از کاندیداهای احتمالی 1400 یاد می شود، علی لاریجانی رئیس سابق مجلس است. در این بین کارشناسان و فعالان سیاسی بسیاری درباره  نامزدی او درانتخابات  و حتی از ائتلاف باظریف   سخن گفته اند اما در تازه ترین اظهار نظر برادر وی یعنی محمد جواد لاریجانی زمزمه های کاندیداتوری رئیس سابق مجلس را قوت بخشیده است.  به گزارش تسنیم   محمدجواد لاریجانی با اشاره به این که زوج انتخاباتی در ایران فعلاً جواب نمی‌دهد در خصوص انتخابات ریاست جمهوری معتقد است که که اگر برادرش و رئیسی و قالیباف ثبت‌نام کنند، رقابت اصلی میان آن ها خواهد بود:«تئوری زوج الان در ایران زود است و نمی‌گیرد و به نظرم زمینه ندارد. این اسم‌هایی که من می‌بینم در رسانه‌ها هست، آقای رئیسی، قالیباف، علی لاریجانی، ظریف، سردار محمد، فتاح، جلیلی و آقای جهانگیری هست که در میان این ها نیروهای اصولگرای مهمی حضور دارند. پیش بینی من این است اگر غالب دوستانی که نام بردم ثبت نام کنند، رقابت اصلی بین آقای رئیسی، قالیباف، علی لاریجانی اتفاق خواهد افتاد نه این که بقیه لیاقت ندارند ولی به هر حال رقابت یک پدیده اجتماعی است و این رقابت مهم را شکل می‌دهد شاید برای شرکت عمومی مردم چیز بدی نباشد.» به گزارش تسنیم ،محمد جواد لاریجانی در ادامه صحبت های خود در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است در این شرایط اصلاح طلبان از علی لاریجانی دفاع کنند؟  اظهار کرد:« به هر حال آن ها باید سبک و سنگین‌های خودشان را بکنند، چون در سال 76 و جریانات آقای خاتمی آن ها به خون علی لاریجانی تشنه بودند، این تشنگی حالا ممکن است کمی فروکش کرده باشد ولی همیشه هست و آن ها می‌ترسند و می‌گویند ایشان آدم پیچیده‌ای است و در زمان مناسب ممکن است بلا سرشان بیاورد. مرحوم گل آقا می‌گفت پیش بینی‌های جواد لاریجانی غیر از مواردی که درست است بقیه‌اش غلط است (با خنده). ولی به هر حال نیروهای خیلی خوبی در میان کاندیداها دیده می‌شود. آقای جلیلی، سردار محمد و خیلی نیروهای برازنده و کاری دیگر که اگرچه مشهور نیستند، ولی از لحاظ اجرایی می‌توانند هر کدام  رکنی از ارکان دولت بعدی باشند. منتها به نظر من اگر این ها ثبت نام کنند، رقابت اصلی حول سه اسم می گردد: آقای رئیسی، قالیباف و علی لاریجانی.»