تعمیر اساسی 6 موتور بالگرد توسط متخصصان جوان ایرانی

به گزارش فارس، سردار یزدآبادی دیروز در مراسم رونمایی از 6 موتور اورهال (تعمیر اساسی) شده به دست متخصصان داخلی در شرکت هلی‌کوپتری ایران ضمن تبریک دهه مبارک فجر اظهار داشت: تعمیر و اورهال بالگردهای شرکت هلی‌کوپتری ایران نشان از توانمندی متخصصان داخلی دارد.
وی افزود: یکی از ثمره‌های انقلاب اسلامی همین توجه به داخل است انقلاب ما در کنار آنکه بار معنوی داشت، تأکید بر موضوع مسائل علمی نیز داشت.
صرفه اقتصادی 8/8 میلیارد تومانی
 با تعمیر موتور بالگرد در داخل


همچنین مدیرعامل شرکت هلی‌کوپتری ایران در مراسم فوق  گفت: تعمیر اساسی 6 موتور هلی‌کوپتر توسط متخصصان داخلی بدون نیاز به خارجی‌ها انجام دادیم که 8.8 میلیارد تومان صرفه اقتصادی داشت.
به گزارش فارس، سهیل اظهار داشت: طبق تأکیدات مقام معظم رهبری جوان‌گرایی در این شرکت در اولویت قرار گرفته است و ما دو برنامه کوتاه‌مدت و بلندمدت طی هماهنگی با رئیس سازمان هواپیمایی برنامه‌ریزی کرده‌ایم. وی اظهار کرد: موتوربالگردهای آلوئت ما در اورژانس کشور و مسیرهای صعب‌العبور حرکت می‌کند.
قیاسی با اشاره به تحریم‌ها گفت: یک عدد قطعه هم به ما نمی‌دهند و دشمنان مانع رشد ما هستند.
مدیرعامل شرکت هلی‌کوپتری ایران افزود: کاپیتان زنگنه رئیس سازمان هواپیمایی به ما تأکید کرد که خط قرمز ایمنی است ما هم با بازرسان سازمان هواپیمایی هماهنگ کردیم و یک موتور را اورهال کردیم و نهایتا توانستیم مجوز تعمیرات سنگین موتوربالگرد را بگیریم و 6 دستگاه موتور آلوئت را اورهال کردیم که هر کدام 1500 ساعت به توان ما اضافه کرد که 8 میلیارد و 800 میلیون تومان این 6 موتور صرفه اقتصادی برای ما داشت.
وی افزود: همچنین در حال تعمیر 20 موتور دیگر هستیم که آن هم 1.12 میلیون دلار برای ما آورده اقتصادی دارد.
مدیرعامل شرکت هلی‌کوپتری ایران اظهار داشت: تنها مرکز آموزش خلبان بالگرد در ایران هستیم و در یک و نیم سال اخیر 22 دانشجو تحویل داده‌ایم و 12 در حال تحصیل نیز داریم.